Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: cavallino på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 12:41
Biler levert etter okt/nov -14 må ha sensorer i dekkene, mens de før har kun via abs-sensorene.
Sitat fra: Rio på tirsdag 01. september 2015, klokken 22:31
Enig, fysisk men er protokollen den samme mellom Type 1 og Type 2 for kontrollsignalene?
I tillegg, Type 2 kontakten og kablingen til VW i Europa er nok kun godkjent for 16 A (riktignok x 3), og ikke for 32 A.
Man blir litt matt!
Sitat fra: PokerFjes på fredag 14. august 2015, klokken 08:45
Jeg tror det har mye mer å si på batterienes holdbarhet hvor ofte man hurtiglader. Dersom vi etterhvert får en måte å se loggdata på ladesykluser, så tror jeg man vil se dette brukt som et salgsargument i fremtiden
Sitat fra: TM på lørdag 15. august 2015, klokken 15:54VW har bevist flere ganger, både teknisk avd samt salg på hovedkontoret, ikke kan en døyt om elbiler, så ingen stor sjans for at marketing hos VW kan noe om dette heller spør du meg.
Volkswagen skriver selv dette under sine elbil-vettregler
http://magasin.volkswagen.no/thinkblue/nb/pages/12-10-viktige-elbilvettregler
"Heldigvis er slitasje på batteri grunnet varmeutvikling et lite problem med vårt klima i Norge. Du kan likevel forhindre unødvendig slitasje ettersom batteriet trives best mellom rundt 30 % tomt batteri og 80 % fulladet batteri"
Det betyr vel ikke nødvendigvis at dette er sant, men det er nok en god regel å unngå å la bilen stå full-ladet i ukevis i sterk sol. "Heldigvis" har ikke dette problemet vært så stort denne sommeren