Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Gorm

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Håpløst AC-/varmesystem
fredag 22. februar 2019, klokken 06:22
Jeg har ALLTID både AC og heat aktivert, samt aldri viften under 3. Har ikke hatt noe som helst problem med dugg eller dårlig luft, bortsett fra når jeg bruker for-varming. Ved for-varming virker det som om bilen kun bruker resirkulering, og da dugger det inne. Det forsvinner imidlertid med en gang jeg "starter" bilen. Har 2018 Tekna
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Elendig app
søndag 25. november 2018, klokken 10:54
Finnes ikke noe brukerinnstillinger i min app. Går jeg under innstillinger og "bruker", finner jeg kun "kallenavn", "epostadresse", "bruker-ID", og "VIN".
Bruker app via iPhone
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny app til nye leaf
mandag 29. oktober 2018, klokken 20:12
Tror "serveren" kjører på en Commodore 64, med modem via analog telefonlinje. Det kan kanskje forklare noe av problemene jeg opplever med Nissan sin app, og mangelen på kontakt med bilen (2018 Tekna).
Jeg har en Volvo XC90 T8 også, og appen til Volvo logger inn umiddelbart, og gir meg status på alt i bilen med en gang. Må ALDRI oppdatere for å hente korrekt status på f.eks batteriet og gjenværende bensin. Når jeg setter på forvarming starter også denne umiddelbart

Er tålelig fornøyd med bilen ellers, men App-en til Nissan er faktisk såpass krise at jeg vurderer å reklamere, eventuelt selge vår Leaf. Som så mange andre satt jeg i en iskald bil i dag, uten isskrape, for bilen skulle jo vært varm!
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Når kommer din Tekna?
søndag 24. juni 2018, klokken 09:43
Bestilte i forrige uke, bilen (tekna two tone, med alt utstyr) ankommer Drammen 19. juli, med utlevering 2-3 uker etterpå. Var heldig å finne en som har avbestilt akkurat den utgaven jeg ville ha
#5
Kjøp og salg av deler og utstyr / CHARGE AMPS Ray type 1 selges
torsdag 23. februar 2017, klokken 17:24
Hei

Noen som trenger en helt ny Charge Amps Ray type 1 ladekabel? Kjøpte denne på Bilxtra nå i januar, og den er kun brukt to ganger. Selges siden jeg har byttet til ny bil med Type 2 kontakt.

Kabelen koster ny kroner 6.499,- (5.999,- på tilbud)

Tenkte å selge for 4.000,- ferdig prutet. Ønsker helst at den hentes (Jessheim)
Send PM, eller ring 41516171

Mvh Gorm



EDIT: SOLGT
#6
Kjøpte en slik type 1 kabel av deg i desember 2014. Den første jeg fikk virket ikke, og den neste jeg fikk (etter lang tid) virket i under 6 måneder. Ligger i en kveil i et skap i garasjen.

Er vanskelig å anbefale disse kablene

Mvh
Gorm Sørensen
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
mandag 13. april 2015, klokken 11:19
Sitat fra: Fiffik78 på lørdag 04. april 2015, klokken 19:48
b) du har over 200 hestekrefter tilgjengelig

Vel, det er en sannhet med store forbehold?
Du har kun 200Hk tilgjengelig når motoren også driver fremhjulene, noe som betyr at det bare er ved hastigheter over 70 km/t. Under 70 km/t er det kun elektrisk drift på hjulene


PS: min har aldri nullet kjørecomputeren, og har et forbruk på 0.69 siden den var ny. Har nå gått rundt 12000 km
#8
Jeg bruker en gammel kassert iPad til å styre forvarming i min bil, og denne er blasert på veggen mot garasjen. Å ha appen på telefonen er jo helt verdiløst, i og med at man må befinne seg innenfor bilens wifi-nettverk for å kunne bruken den. Da er man jo tross alt nesten inne i bilen allerede, og forvarming er ikke så interessant når jeg allerede sitter i bilen ;-)
#9
iOS 8.2 løste alle problemer med tilkobling til iPhone 6.  :)
Samsungen derimot, sliter jeg med enda
#10
Har nesten samme problem. Kobler opp, men kobler inn og ut hele tiden om jeg mottar en samtale, eller ringer ut selv. Kjøpte til og med en ny Samsung, bare for å oppleve samme problem der. Ser også at dette tilbakemeldes verden over, i stort omfang. Ser at enkelte som har fått byttet bluetooth enhet i bilen har forsvunnet fra diskusjonene, og antar derfor at det hjelper? Skal ta kontakt med forhandler angående min bil, for det er rett og slett ikke holdbart at jeg må bruke ekstern handsfree fra Yabra i bilen.

http://www.myoutlanderphev.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=852&start=10
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Hvordan oppleves bilen nå i kuldeperioden
søndag 28. desember 2014, klokken 22:08
Kjørte akkurat min fra Trysil (i 20 minus), til Jessheim. Nå kjører jeg ikke spesielt økonomisk, og jeg sparer heller ikke på komfort i kupeen for å spare drivstoff. Gjennomsnittsforbruk havnet på 1,1 liter per mil, mot vanligvis 0,8 (samme strekning).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA