Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hagot

#1
Elbilen i Samfunnet / Gratisparkering?
søndag 15. november 2015, klokken 17:44
Parkering på kommunal parkeringsplass er som kjent gratis. Vær imidlertid obs på steder med tidsbegrensning. Dersom maxtid f.eks. er 5 timer, må du bruke parkeringsur eller notere ankomsttid på lapp og legge i ruta. Uten dette blir det parkeringsbot på trehundrekroner. Se parkeringsforskriften § 8a.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Klimatimer reduserer kjørelengden?
fredag 20. februar 2015, klokken 13:37
Takk for interessante og nyttige svar! Dette må prøves ut.
#3
Leaf 2010-2017 / Klimatimer reduserer kjørelengden?
torsdag 19. februar 2015, klokken 22:44
Vi har en Acenta registrert i januar-15. Vi lader den til 80 % i løpet av natta, etter råd om at det øker levetida til batteriet. Klimatimeren er forhåndsinnstilt slik at kupeen er varm til kl 0730. Vi har imidlertid registrert at batteristatus er 77 % ved oppstart når vi bruker klimatimeren, mot 80 % når klimatimeren ikke er aktivert. Det tyder på at strømmen til oppvarming tas fra batteriet og ikke fra laderen, slik instruksjonsboka hevder (4-26 "Bekrefte klimatimer"). Nå om vinteren trenger vi de 80 % og synes det er irriterende å starte bilen med 77 %. Når ladekabelen står i, burde strøm til oppvarming selvsagt komme fra strømnettet og ikke batteriet. Å forvarme bilen skulle jo også bidra til økt kjørelengde.

Ønsker gjerne innspill på dette.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA