Det er tur fram og tilbake til jobb hver dag, ca. 3 mil, resten er som du sier mye bringing og henting av barn, korte turer. Det skulle jo i teorien ikke ha noe å si på en El.bil, untatt om en bruker varmeapparatet. Da må jo det varme bilen hver gang.
Ser noen har teorier om seig olje i transmisjonen og kulelager ved lave temperaturer. Etter et par meter skal avleiringer og tilfrosne lagre har blitt myket opp. Dessuten er det ikke så kalt nå at oljen skal være særlig lav-viskøs, det ligger nå på mellom +5 og -5 grader mesteparten av tiden. Så den kjøper jeg ikke uten videre.
Antar heller at det bl.a. har noe å gjøre med sist software-oppdatering. Av en eller annen grunn er regenereringen mye mindre aktiv nå enn før. Det er mitt bestemet inntrykk! At den ikke regenerer mer enn maks 5-10 kW (en tent ring), selv om batteriet er halvtomt og det er 0 grader ute, kan ikke være bra for totalforbruket.
Etter servicen for 3 måneder siden, oppfører rekkeviddeangivelsen og regenereringen seg helt anderledes. Før kunne den vise 15-17 mil ved full lading, nå ikke mer enn rundt 10-11 mil. Og forbruket har aldri vært så høyt! Interessant å høre om det er andre som har opplevd det samme, eller om det er feil på regenereringen.
Ellers er det en Euroleaf jeg har, 1 gen-2013 mod.
Ser noen har teorier om seig olje i transmisjonen og kulelager ved lave temperaturer. Etter et par meter skal avleiringer og tilfrosne lagre har blitt myket opp. Dessuten er det ikke så kalt nå at oljen skal være særlig lav-viskøs, det ligger nå på mellom +5 og -5 grader mesteparten av tiden. Så den kjøper jeg ikke uten videre.
Antar heller at det bl.a. har noe å gjøre med sist software-oppdatering. Av en eller annen grunn er regenereringen mye mindre aktiv nå enn før. Det er mitt bestemet inntrykk! At den ikke regenerer mer enn maks 5-10 kW (en tent ring), selv om batteriet er halvtomt og det er 0 grader ute, kan ikke være bra for totalforbruket.
Etter servicen for 3 måneder siden, oppfører rekkeviddeangivelsen og regenereringen seg helt anderledes. Før kunne den vise 15-17 mil ved full lading, nå ikke mer enn rundt 10-11 mil. Og forbruket har aldri vært så høyt! Interessant å høre om det er andre som har opplevd det samme, eller om det er feil på regenereringen.
Ellers er det en Euroleaf jeg har, 1 gen-2013 mod.