Forbedringer til Leaf? Hmm, hva med manuell gir i tillegg til automat?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: JanBrede på tirsdag 23. desember 2014, klokken 11:27
Nei, dessverre ikke...
Både 6 kw og 3 kw ladetidene beregnes jo ut i fra siste lading, og det hender jo at man kommer til punkter som ikke leverer det de påstår de skal. Så vær sikker på at du lader på et punkt som gir deg 32A så skal tidsberegningen falle til "andeler" av 4 timer.
Har vært i situasjoner hvor tidene på 6 og 3 kw har vært så og si identiske, fordi siste lading på 6kw var på 17-18 A. Lurer på hvor mye svinn det blir i systemet da
Jeg bruker tid og prosent til å se hva jeg lader med; tommelfingerregelen til Emil er god når man er på tur, ellers er det ikke avansert matte som må til. Jeg må lade i 11 minutter for å skille mellom de vanligste strømstyrkene jeg har vært borte i (gitt at batteriet er mellom 20% og 70%);
11 minutter
6A->1,11 %
10A->1,96 %
16A->3,07 %
20A->3,92 %
32A->5,63 %
I praksis ligger resultatene noe over dette, dvs at man får over 4% på 20A, og over 6% på 32A, men da er du heller ikke i tvil
Sitat fra: emil på mandag 22. desember 2014, klokken 20:50
Ladekabelen din skal jo være merket med effekt, eller strømstyrke.
For medfølgende ladekladd er det 10A. Så har man jo noen justerbare der du velger ladehastighet, som f.eks Charge-Amps. 10A * 230V = 2300W. Så forsvinner noe som i tap i lader, til nedkjøling o.l. Selv om du ikke var interessert i ladetid er min tommelfingerregel 1% pr A pr time.
Skal du lese av hva faktisk ladehastighet i øyeblikket er trenger du en android-telefon, OBDII-Blåtann adapter og LeafSpyPro. Hvis du har aktiv oppkobling mens du lader kan du få fine grafer som denne tatt en gang jeg hurtigladet. Her ser man også at ladehastigheten faller fort fra de teoretiske 50kW som laderen kan gi.
Sitat fra: JLafton på mandag 06. oktober 2014, klokken 07:24
Aldri.
Den fordelen håper jeg dem fjerner. Den skaper mer kø for di andre trafikkantene.