Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - el-i

#1
e-up! / Sv: Ladekabel ødelegges ved strømbrudd
fredag 12. juni 2015, klokken 09:42
Fikk greit bytte av kabel. Men det ble litt problemer av driftstansen med bilen og plundrete å ordne ny kabel i en travel hverdag. Hvis disse kablene er så skjøre burde vi kanskje ha en ekstra som backup?
#2
e-up! / Ladekabel ødelegges ved strømbrudd
søndag 07. juni 2015, klokken 21:24
Noen som har opplevd dette? Jeg er litt skeptisk hvis ladekabelen ( ladekladden) ryker lett. Den er dyr og det tar tid å skaffe ny. Det hadde vært nyttig om vi kunne bytte sikringer i ladekladden sjøl, hvis det er slikt inni der. Opplever andre grei garanti på ladekabelen?
#3
e-up! / Sv: E-up i slaps med og uten antispinn
fredag 30. januar 2015, klokken 18:00
Jepp. Fremste i motorrommet. Legge krets inn bør være enkelt, men er vel ikke å anbefale på ny bil. Likevel greit å vite om denne sikringen hvis man får gjennomslagsføre på gardsvei.
#4
e-up! / Best vedlikehold av batteriet?
fredag 16. januar 2015, klokken 18:26
Bevares batteriet best hvis det ikke lades opp 100% til daglig? Ev. kan man sette opp bilen slik at den slutter å lade ved f eks 90%? Da vil også regenereringsbremsen være operativ fra første stund. Jeg vil ikke forholde meg til carapp da dette systemet er for ustabilt. Forhåndsprogrameringen på navigatoren er kanskje en vei å gå, men det er gunstigst hvis bilen lader straks man kobler til kontakten og ikke justeres etter oppsatt tid for avreise/ oppvarming. Er det også gunstig å sette ned ladehastigheten noe ( fra eks 10 -6 amp?)?
#5
e-up! / Sv: Deaktivere Antispinn?
fredag 16. januar 2015, klokken 18:17
30 amp nærmest grillen i motorrommet.
#6
e-up! / E-up i slaps med og uten antispinn
fredag 16. januar 2015, klokken 18:13
Testet bilen i dag på subbete gårdsvei/ gjennomslagsføre. Hadde fem stopp og dårlig framkommelighet med antispinn, fikk ikke opp fart. Deaktiverte antispinn og det var ikke problem. Men må være litt mer våken og bilen er tung i rumpa. Virker som ecopluss er å foretrekke både med og uten antispinn. Får håpe wv gir et lettvint brytervalg for å deaktivere antispinn på framtidige modeller. Ser lysere på at e-up nå kan funke bedre som vinterbil. Med hurtigkjetting, deaktivert antispinn og kanskje rygge noen kneiker bør den ikke være kleinere enn andre biler. Bm. 4 km privatvei og tidvis jævlig føre grunnet klimaendringer.
#7
Noen som har en oversikt over disse? Både motorrom, sidedekselet på dashboard og under dashboard?
#8
Vil prøve å sette opp et regneark med ladepunkter. Betaling og ev. åpningstider trengs også.
mvh el-i
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA