Er nybakt BMW i3 eier, men har eid og kjørt TH!NKer siden 2005 før den siste sa takk for seg for godt.
Etter å levd med usikre batterier i mange år og skiftene råd om beste praksis for langt liv og batteripleie er jeg nokså opptatt av å bevare mine nye batterier og lade dem på best mulig måte. MEN jeg skikkelig forvirret om hva som faktisk er anbefalt beste praksis ift. å lade med minst mulig belastning på batteriet.
Håper noen kan svare meg på hva som er RIKTIG:
Instruksjonsboken for batteriet sier lite om dette og heller ikke klattlading eller om å unngå hurtiglading.
Noen forteller at det er bra å bruke bilens batteri nokså langt ned før en lader og andre sier den kan plugges så ofte en gidder.
Håper på svar fra en som synes det er litt stas med norsk bilhistorie. Benytter samtidig anledningen til å takke alle som bruker mye tid på å skrive gode svar på forumet.
Etter å levd med usikre batterier i mange år og skiftene råd om beste praksis for langt liv og batteripleie er jeg nokså opptatt av å bevare mine nye batterier og lade dem på best mulig måte. MEN jeg skikkelig forvirret om hva som faktisk er anbefalt beste praksis ift. å lade med minst mulig belastning på batteriet.
Håper noen kan svare meg på hva som er RIKTIG:
Instruksjonsboken for batteriet sier lite om dette og heller ikke klattlading eller om å unngå hurtiglading.
Noen forteller at det er bra å bruke bilens batteri nokså langt ned før en lader og andre sier den kan plugges så ofte en gidder.
Håper på svar fra en som synes det er litt stas med norsk bilhistorie. Benytter samtidig anledningen til å takke alle som bruker mye tid på å skrive gode svar på forumet.