Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - WolfM

#1
e-Golf / Forvarmer (klimaregulerer) ikke fra nett
tirsdag 15. februar 2022, klokken 12:57
Ved klimaregulering for å få bilen varm før bruk trekker den kun strøm fra batteri, selv om kabel er tilkoblet nett og innstilling i app er korrekt - "Klimaregulering med strøm fra batteriet" er avslått. Når jeg skal kjøre og trekke ut kabel lyser signallampe rødt på bil, og kontakten lar seg ikke trekke ut. Må bruke "nødløsning" (fjernkontroll+knapp tanklokk) for å trekke ut denne.
Easee appen viser at laderoboten er tilkoblet, men overfører ikke strøm. Normal lading ellers fungerer helt fint.

Diagnose gir to meldinger:
B1 26301 "Tank lid unlock activation electrical error"
P31 D500 "Charging socket A recognition connector lock electrical error"
Begge feilene står som sporadiske og lar seg slette.

Noen som vet noe mer om dette ? Har lest på forum at det er stadig vekk feil med ladekontakten på eGolf.
#2
e-Golf / Sv: Helse til batteriet?
onsdag 15. mars 2017, klokken 15:05
Sitat fra: vitcho på mandag 13. mars 2017, klokken 10:34
... ud er totalt black box.

Vel, selv om du spissformulerer deg her, er jeg ikke helt enig. Når jeg feks er ett stykke hjemmefra, feks 50 - 60 km og det er litt tvilsom med batterikapasiteten, gjør jeg følgende;
- Setter på navigasjon, den beregner hele tiden gjenstående avstand i km til målet. Så tilpasser jeg hastigheten slik at estimert km på gjenstående batterikapasitet ligger 2 - 3 km over. Det har funket "fjell" hver gang, så jeg har aldri tapt noe på å stole på denne i så måte.

Derfor innbiller jeg meg at redusert batterikapasitet vil slå ut på stipulert kjørelengde (ved fulladet batteri).
#3
e-Golf / Sv: Helse til batteriet?
mandag 13. mars 2017, klokken 09:48
Dette var ett interessant tema.

Men er det ikke så enkelt at stipulert kjørelengde når bilen er fulladet vil si det meste om batterikapasitet ?! Dvs summen av antatt kjørelengde + innsparingspotensiale. På min er den stort sett 195 eller 196 km uansett vær (eks 155+40 eller 165+30).

Hvis feks kapasiteten synker til ca 90 %, vil den vel ikke kunne stipulere totalt mer en ca 175 km i antatt kjørelengde ?

#4
e-Golf / Sv: Serviceintervall e-Golf, FAKTA (skriftlig eller lenke)
fredag 24. februar 2017, klokken 11:14
En liten digresjon. På min eGolf fikk jeg varsel om service etter 1 år og ca 15.000 km. Dette fikk jeg ikke til å stemme og kontaktet lokal VW forhandler. De sa det var en programeringsfeil fra fabrikken, det tok 5 min å fikse det til 2 års intervall.
Har hele tiden forstått det slik at det er 2 år første gang og deretter hvert år.
#5
e-Golf / Sv: Selge bil nummer 1 og kun beholde golfen?
onsdag 14. oktober 2015, klokken 15:03
Du har ingen kapitalkostnader (hvordan har du greid å få gratis lån), men må som alle oss andre bære tapet av verdifallet, som normalt er den største utgiften på nyere biler som tutti skriver.

Jeg ville gått inn på http://www.dinside.no/856201/finn-verditapet-paa-bilen-din og brukt kalkulatoren for å se hva som er verdien i dag, deretter gjøre bilen 1,5 år "eldre" for å få en indikasjon på forventet tap. Det som er viktig er å bruke samme prosess på både salg og kjøp, ta god tid. Hvis du selger raskt til skambud til en eller annen bruktbilsjappe (eller privat), og deretter tropper opp hos merkeforhandler Mazda om 1,5 år og betaler det som står i ruta har nok mye av vinninga gått opp i spinninga.

Uansett er det en mer takknemlig oppgave å kjøpe/selge biler som er 2-3 år gamle, de har jo fortsatt fabrikkgaranti.
#6
e-Golf / Sv: ACC Ingen sensorsikt
onsdag 12. august 2015, klokken 13:21
Jeg kjører i begge tunnelene stort sett hver dag og opplever det relativt sjeldent (begge retninger - tilsammen ca en gang i uken +/-). Siden jeg stort sett bruker cruise med ACC aktivert og gearspaken i B er det litt ubehagelig da det oppleves at bilen plutselig bråbremser. Imidlertid trenger jeg ikke reaktivere ACC, det gjør han av seg selv etter 1 til 2 minutter.

Forhandleren mente at dette dreide seg om de fleste eGolfene han hadde solgt, hvis jeg ikke husker feil.
#7
e-Golf / Sv: Hvilket utstyr er "må ha" på e-Golf?
mandag 27. juli 2015, klokken 23:28
LED skilt er problematiske som Råde skriver. Videre trenger den noen meter på å lese, så hvis du svinger av i kryss og skiltene står rett etter krysset kan det glippe.
#8
e-Golf / Sv: 2015 mod. e-Golf om 10 år
mandag 08. juni 2015, klokken 14:07
Men, ved behov - er det nødvendig å bytte hele batteriet da ? Jeg trodde man kunne skifte ut deler av batteriet (celler) hvis det blir alvorlig svekket.
#9
e-Golf / Sv: 2015 mod. e-Golf om 10 år
torsdag 04. juni 2015, klokken 11:19
Det er ikke tvil om at det har vært all grunn til å bekymre seg for bruktbilprisene generelt for EL biler.
Hvis vi holder Tesla utenom, er det kraftig fall nybilprisene som har dratt ned bruktbilprisene - dette gjelder spesielt Nissan og Mitsubishi. Det er ikke så lenge disse bilene kostet nye ca kr 270.000,-, nå får du de for henholdsvis ca kr 200.000,- og kr 150.000,- som nye. Det er klart at dette påvirker bruktbilprisen.

Så lenge E-Golfen forblir stabil på ca kr 250.000,- (og konkurrentene ikke senker prisene ytterligere) tror jeg ikke vi vil oppleve slike verdifall på nytt for VW (eller øvrige merker). Tesla har for øvrig kannibalisert seg selv ved å tilby en "sinnsyk" 4 hjulstrekker til omtrent samme pris som forrige modell.
#10
e-Golf / Sv: Trippteller
søndag 24. mai 2015, klokken 23:29
Sitat fra: jonste på søndag 24. mai 2015, klokken 23:01
Stemmer at tallet nederst til venstre er km teller.
Om du har tripteller oppe i mf displayet, og så holder inne ok knappen på høre side i rattet, resettes denne, det gjelder data fra start. Data fra siste lading resettes ikke.
Takk for hjelpen, nå fikk jeg det til takket være ditt tips. Men den var litt tricky...
#11
e-Golf / Trippteller
søndag 24. mai 2015, klokken 19:28
Jeg sliter litt med å resette trippteller. I følge instruksjonsboken  er det bare å "Trykke raskt på 0.0 tasten i kombiinstrumentet". Nederst til venstre i kombiinstr vises km, men det nullstiller seg ikke, så da er vel det km-telleren ?! Hvor er da display trippteller, i den store skjermen kjøredata "km fra start" endrer seg ikke heller. Noen som har tips ? Sikkert en enkel løsning  :(
#12
e-Golf / Sv: Skjev bakluke?
torsdag 14. mai 2015, klokken 22:52
Da jeg hadde overlevering fra forhandler i forrige uke, sjekket jeg ekstra nøye bakluken. Den ser helt perfekt ut visuelt, og subber ikke. Men skal følge med for å se om dette endrer seg.
#13
e-Golf / Sv: Forsikring e-Golf
torsdag 14. mai 2015, klokken 21:38
Frende (mengderabatt - over 6 poliser, lengderabatt - over 3 år):
kr 3.146,-
Full kasko
75 % over 5 år
18.000 km
12.000 egenandel

Fikk tilbud på samme vilkår fra forhandler på ca kr 2.600,- via IF. Men forskjellen var marginal, og i tillegg er jeg "redd" for ytterligere rekrutteringstelefoner/mailer fra IF - så da var det enkelt å droppe.
#14
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
mandag 09. mars 2015, klokken 15:23
Sitat fra: elmo71 på mandag 09. mars 2015, klokken 14:13
Min e-Golf ble bestilt i uke 4. Leveres i uke 17/18

Med varmepumpe ?! - i så tilfelle hvordan greide du å snike i køen  >:(
OOOPS - kanskje det var bestilling i uke 4/2014.......
#15
e-Golf / Sv: Tid fra bestilling til produksjonsdato
søndag 18. januar 2015, klokken 22:42
Sitat fra: jan-c på lørdag 17. januar 2015, klokken 19:43
Sitat fra: hottentott33 på lørdag 17. januar 2015, klokken 19:03
jan-c: Når tid fikk du rede på at estimert produksjon var i uke 13 til 16? Var helst det jeg lurte på. Jeg las en drøy time i går på den ventetråden og fant ikke noe svar på akkurat dette. At det kan bli forsinkelser er jo ikke umulig, men de fleste fikk jo først en produksjonsdato X antall dager etter skrevet kontrakt, for deretter evt støte på skuffelser  :)

Ved bestilling fikk jeg antatt produksjon i april 2015.
Så ble denne presentert her på forumet:

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 07. januar 2015, klokken 14:42
Ferske tall:

SitatHer følger en estimering på når bilene går i produksjon.

Kontraktsdato mai, juni og juli: Uke 7-9

Kontraktsdato august til 10.sept: Uke 10-12

Kontraktsdato 11.sept til 10.okt: Uke 13-16

Kontraktsdato 11.okt til 31.des: Uke 17-19

Nyere kontrakter fra uke 20 og utover

Fra produksjonsstart til levering går det mellom 3 og 4 uker.

Mine produksjonsuker i hht til overstående, ble denne uka bekreftet hos min Møller

Noe av samme opplevelse her. Bestilte i slutten av nov med antydet produksjon i mars og levering i april. Med bakgrunn i sitat fra Gordon Retriver den 7/1 kontaktet jeg lokal forhandler, og han sa akkurat det samme som fremgår i denne meldingen. Nå var forventet produksjon april med levering i mai.  De som bestiller nå kan ikke forvente levering før etter sommeren.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA