Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sandvika

#1
Lading av Tesla / Sv: 96 km/t lading?
onsdag 01. november 2017, klokken 19:35
Sitat fra: GOS på onsdag 01. november 2017, klokken 18:02
Sitat fra: Sandvika på onsdag 01. november 2017, klokken 17:58
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 15:14
24A er bra, da mottar du det du skal ha. 24A x 222V x 3 = 15984 W = 16 kW.

Spenningen var litt lav, men det kan f.eks være pga avstand til trafo, og er som regel helt normalt. (207-253V er innenfor spesifikasjonen.)
3-FAS er ikke 3x, men sqrt 3 som er 1,73!!! Altså 9,2kwh i eksempelet over..

Det er vel 400 V han har ladet på og da han han hatt 222 V på hver av fasene og da er regnestykket hans riktig.

Litt rask på avtrekkeren der  :+1:
#2
Lading av Tesla / Sv: 96 km/t lading?
onsdag 01. november 2017, klokken 17:58
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 15:14
24A er bra, da mottar du det du skal ha. 24A x 222V x 3 = 15984 W = 16 kW.

Spenningen var litt lav, men det kan f.eks være pga avstand til trafo, og er som regel helt normalt. (207-253V er innenfor spesifikasjonen.)
3-FAS er ikke 3x, men sqrt 3 som er 1,73!!! Altså 9,2kwh i eksempelet over..
#3
Hva er det egentlig Tesla lover med full selvkjøring?  Finner det litt underlig at Tesla tør ta seg betalt for full selvkjøring allerede nå. Nå er det snart 3år siden AP1 ble lansert og denne er enda "beta", dette er bare barnemat i forhold til hva som kreves ved det jeg forstår som full selvkjøring.
#4
Model S / Sv: Oppgradere til LTE?
søndag 20. august 2017, klokken 20:15
Sitat fra: E_S på søndag 20. august 2017, klokken 17:59
Sett litt fra en annen side - bilen er solgt med mobilfunksjonalitet, og når dette ikke lenger virker (2G er i praksis ikke brukbart til noe som helst) kan det vel defineres som en mangel og påberopes reklamasjonsrett..

Er nok å trekke det litt langt, men jeg mener dette klart er noe Tesla burde tilbudt til selvkost. Nekter å tro at denne chippen koster mange hundrelappene i virkeligheten.  Kanskje en sak for TOCN?
#5
Model S / Sv: Merkelig feil - gode råd søkes
tirsdag 08. august 2017, klokken 22:52
Sitat fra: bilpower.no på tirsdag 03. mai 2016, klokken 02:11
Jeg hadde bilen nylig inne og fikk sveiset nye jordingspunkter:

- Coolant level low
- Air suspension fault
- Cruise / AP disabled
- Problemer med lys på høyre side

Alle feilene var relatert til jordingsproblemet, i tillegg ble det byttet noe mht. kjølevesken også, selv om nivåene var fine.

Meget mulig samme feil du har. Mars 15 P85D

Ahhh... identisk feil hos meg +Homelink sender ikke. Godt å ha forum å støtte seg til når Tesla service tlf ikke har peiling!
#6
Twizy / Sv: Bli kvitt batterileasing?
tirsdag 08. august 2017, klokken 13:27
Litt i samme gate, ser det selges mange ekstremt billige Twizy i utlandet, men da helt uten batteri.
Er det mulig å skaffe batteri fra Renault eller 3. part?

#7
Lov å prøve, men de som vil ha sorte bestilte vel med sorte. TS leter da etter noen som har kjøpt brukt P med rød som synes det er Harry og vil bytte.
#8
Model S / Sv: 75 d slår nedi fartsdumper
fredag 28. juli 2017, klokken 09:42
Sitat fra: aness på torsdag 27. juli 2017, klokken 21:37
Sitat fra: petersv på torsdag 27. juli 2017, klokken 16:23
Hvem klagde du til? Det er vel kommunal vei, og BK er vel ikke kjent for å være spesielt flinke på å svare på publikumshenvendelser eller utbedre feil som sådan...

Prøv her, http://fiksgatami.no/around?latitude=59.907558;longitude=10.492145

De har systemer som finner Rett Sted å klage.

Ja, det stemmer nok, men jeg kjører inn der to ganger i året, Tesla har 100 biler inn der i døgnet og tenker at de kan få rapportere og ta denne kampen :)
#9
Model S / Sv: 75 d slår nedi fartsdumper
torsdag 27. juli 2017, klokken 13:00
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 04. juli 2017, klokken 16:09
Da må alle begynne å klage oftere.

Men om marginene er så små, vil også dekkprofil, felgstørrelse og dekktrykk spille en viktig rolle...

Klaget på fartsdumpen opp i innkjøringen til Tesla på Rud under "innflyttingsfesten", ikke skjedd noe der på 2år :)
#10
Sitat fra: Lacaixxa på søndag 23. juli 2017, klokken 17:53
Blir helt feil å bruke en krone i egenkapital når renten er 0.25%. Månedlig kostnad blir dekket av løpende inntekter. Det verste er vel å bruke cash uten å spare opp verdifallet. Da blir man fattigere for hver måned, samt at alternativkostnaden i akslemarkedet fremdeles er 6-7%
Jeg klarer ikke finne så mye detaljer på dette lånet, men er enig i at det er ekstremt generøst å tilby fastrentelån på 0,25%, og at det i så fall ikke er grunn til å slakte sparekontoen eller ta bilen på huset... 0,25% bør dog sammenlignes med 2%. Om du mener at du har tilgang risikofri avkastning på 6-7% så er jeg veldig nysgjerrig og sender gjerne noen penger din vei  ;D
#11
I mitt hode så bør lån kun brukes til investeringer. En varebil som brukes i næring, en gammel Porsche  som man vil sette i stand og til nøds en elbil som reduserer  driftskostnadene man har med en tilsvarende fossilbil  kan kalles investering.

Ut over det så er bil forbruk. Det å kjøpe en større/penere/raskere bil enn man faktisk trenger når man ikke har råd til blir rent forbrukslån og ganske idiotisk, ihvertfall fra et økonomisk perspektiv. Mitt tips er å nyte Ioniqen som jeg har forstått er en knakende god bil og bruke sparebørsa flittig. Bedre å vente noen år og plukke en M3 eller en annen god elbil når utvalget blir større, prisene lavere og EK på plass.
#12
Model S / Sv: Koding av ettermonterte tåkelys?
tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:42
Er det noen gang noen som har fått kodet om noe som helst? Tenker at siden både ap2 og  75kwh batteri nok bare er en bryter som skal flippes så er det sikkert svært streng kontroll på dette.
#13
Model S / Sv: 85/90 kWh batteri i nye 75/75D???
tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:39
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 18. juli 2017, klokken 17:08
Naiv eller bare  ♪ ♬ ヾ(´︶``♡)ノ ♬ ♪
ja, det er lov, bare ikke bli for skuffet... ;)
#14
Model S / Sv: 85/90 kWh batteri i nye 75/75D???
tirsdag 18. juli 2017, klokken 16:51
Nå har Tesla nylig flagget at de ikke klarer å produsere nok batteripakker. Tror det er ekstremt naivt å tro at de leverer biler med tusen flere celler enn de må... '
#15
Model S / Sv: Vurderer 85D
søndag 16. juli 2017, klokken 11:30
Premisset til n00b er også "normal motorveihastigheter 115-120kmt", 120kmt gir i følge Teslas tall 25% reduksjon i rekkevidde i forhold til 100kmt bare pga. luftmotstand. I forhold til 80kmt som sikkert er mer normalt de fleste steder i landet er nok differansen 1/3 eller noe sånt. Det noob skriver kan nok derfor være sant for han selv, men de fleste av oss vil nok se betraktelig bedre tall både fordi man ikke har tilgang til så gode veier eller kjører så gris i kombinasjon med vinterføre..
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA