Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - thomase

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Kjøpe 2012 Leaf som ikke har vært på service?
torsdag 29. januar 2015, klokken 01:24
Jeg vet forskjellen på garanti og reklamasjonsrett. Men mener at "fabrikken" gir 3 års garanti og at den norske importøren gir 2 år på toppen av det siden reklamasjonsretten likevel er så sterk i Norge? 
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Kjøpe 2012 Leaf som ikke har vært på service?
torsdag 29. januar 2015, klokken 00:55
Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 28. januar 2015, klokken 17:34
Service-intervallene er riktignok 12mnd./30.000km, men siden garantien bare er 3år på europeisk bil løper den ut i løpet av 2015 samme hvor få km bilen har gått :(

Er det ikke 3 år på mekanisk og 5 år på batteri og drivlinje på Europeiske biler?
#3
Takk for informativt svar. Du har helt rett - bilen er produsert i Japan og importert fra Europa. Kan manglende service påvirke garantien?

#4
Leaf 2010-2017 / Kjøpe 2012 Leaf som ikke har vært på service?
onsdag 28. januar 2015, klokken 02:33
Hei.

Vurderer å kjøpe en 2012 Euro-leaf som ble importert til Norge høsten 2014. Eier har ikke tatt service på den, og det er ingen stempel i serviceheftet. Bilen har gått 14000 km. Skal ha bilen på merkeverksted for tilstandsrapport og batterisjekk før jeg evt. kjøper.

Er det noen grunn til å ikke kjøpe bilen om merkeverkstedet ikke finner noen feil? Kan jeg få trøbbel med garantien når service ikke er tatt?
#5
Sitat fra: emil på torsdag 22. januar 2015, klokken 21:22
Når man finner ut hvor grei bilen er å kjøre og rimelig i drift kan det fort bli mer kjøring enn beregnet. Hvor lenge du har planlagt å beholde bilen kan også påvirke anbefalinger.

Husk også at 2013 modell kan være både 1. gen og 2. gen. Ellers mye feilmerking av biler på finn.no, både bevisst og ubevisst.

Uansett, jeg er ikke redd for USA import da manglene ikke plager meg så lenge forhandleren er solid og gir fornuftig garanti. Som anbefaling ville jeg kanskje gitt en Europaimport av oppgradert utgave, også fra fornuftig forhandler. Pass da på at fungerende Carwings er med og at du ikke må betale et par 1000-lapper for å få reaktivert denne.

Ja er klar over at det fort blir litt kjøring ;) Jeg har bare 5 km til jobb, og bensinbilen blir jo aldri varm på disse turene - så forbruket blir rimelig høyt. Det er det viktigste argumentet for å kjøpe elbil. Men regner med at 10-12 mil holder lenge - kommer til å beholde bensinbilen også.

Har du noen tips til fornuftige forhandlere? Jeg ser en del av disse som driver med import ligger ganske mye høyere i pris enn private på finn.no. Er det en del "prutningsmonn" på prisene deres?

Ser Nissan Norge har satt ned ny Acenta til 209.900,- nå. + metallic, 6,6 lader og vinterdekk...

Hva bør en 2. gen bil fra slutten av 2013 koste ca? Norsk eller europeisk.
#6
Kjøpe elbil? / Hvilken brukt Nissan Leaf gir mest for pengene i dag?
torsdag 22. januar 2015, klokken 19:51
Hei.

Har tenkt å kjøpe meg en brukt Leaf ca 2012/2013 mod. Jeg skal bare bruke den til småkjøring på noen få mil for dag. Helst norsk bil, men også europeisk import kan være interessant.

Det er jo flere faktorer som spiller inn her:

  • Privat/forhandler
  • Norsk/Euro
  • 2012/2013
  • Gen 1/Gen 2

Hvilken bil syns dere gir mest for pengene i dag?
#7
Zoe / Priser etter nyttår?
torsdag 18. desember 2014, klokken 23:52
Hei!

Jeg har hatt en Zoe på prøvekjøring i dag, og lurer litt på om noen av dere vet noe om hvordan prisene vil bli over nyttår? Vrakpant-rabatten varer vel bare ut året om jeg ikke tar helt feil.

Om jeg går for Zoe - bør jeg tegne kontrakt før eller etter nyttår?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA