Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DagRune

#1
e-Golf / Sv: Vinterdekk - kva funkar best?
mandag 16. oktober 2017, klokken 15:55
Hei, vi har kjørt to sesonger på Continental piggfrie dekk, og det har gått stort sett greit (Tromsø, mye bakker her). Jeg kommer stort sett opp de fleste bakker på normalføre, men ved våt speil-is ligger vi tynt an. Heldigvis er det sjelden sånne forhold her. Svært vanlig føre er asfalt med tynn ishinne fra kondens, og her biter piggfrie dekk like godt/dårlig som piggdekk.
Jeg opplever eldrift som en fordel på vinterføre, jeg tror elmotoren har jevnere justeringsevne på kraft under antispinn. Og det er lettere å gjøre forsiktig start med elbil enn fossilbil.
#2
e-Golf / Sv: Restrækkevidde efter 20.000 / 50.000 / 100.000 km
tirsdag 22. august 2017, klokken 15:50
Min bil fikk økt rekkevidde etter siste softwareoppdatering. Kan være at laderen tillates å lade batteriet litt ekstra.
#3
Nei, bare de som er "Personal" POI, som du har lagt til tidligere blir erstattet av de nye. Når du legger til nye personlige POI må du sørge for å legge hele samlingen din. Du kan legge flere kategorier i samme samling på VWs generator.
#4
Sitat fra: Chivas på fredag 16. juni 2017, klokken 11:20

Uansett, det er noen ting jeg lurer på:

- Når man legger inn nye POI's, vil da de eksisterende bli slettet? Har sett flere har nevnt dette.
- Finnes det noen oppdatert, lettfattelig guide for å legge inn fotobokser med varsling? Nå er jo en fotoboks egentlig kun en POI, slik at om det er hurtigladestasjon, bedehus eller hva man er ute etter, vil vel fremgangmåten være det samme. Derfor, finnes det noen med en fotoboks-POI fil beregnet for VW som kan dele denne?

Takker for alle svar :)

For å unngå å slette eksisterende POI må man opprette separate lister som .csv fil (f. eks) med egne ikon. Disse kan legges til i siste fase på http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation, før man lagrer dataene til zip-fil. ("Weitere POI-katogorien einlesen").
Så hvis du har lagt inn POIer før, må disse legges til samlingen som generes på siden over.
#5
e-Golf / Sv: Dårlig varmeeffekt i bilen
torsdag 16. februar 2017, klokken 11:00
Svaret på dette er enkelt: i Eco-modus begrenser systemet effekt til varmeapparatet til 2 kW. Da tar det lang tid å få inn varme i kupeen hvis bilen starter på -5 C. Hvis du vil ha varm kupe, så følg rådene i innleggene over - varm opp i standard modus (da guffer anlegget på med ca 6 kW), så kan du slå over på Eco for å vedlikeholde temperaturen når du er fornøyd.
#6
Varmetrådene i frontrute virker veldig bra på min bil, is eller rim på utsiden smelter i løpet av et minutt. Har sjelden problem med dugg innvendig. Speilene litt tregere, men jeg klager ikke.
#7
e-Golf / Sv: Car Net
torsdag 24. november 2016, klokken 15:25
Hei,
Enig - litt irriterende å måtte taste inn epostadressen på telefonen hver gang, men på den positive siden er jeg innlogget i appen mye lengre nå enn før, så jeg slipper innlogging hver gang.
#8
e-Golf / Sv: Car Net
onsdag 28. september 2016, klokken 16:04
En bug til i nettversjonen: Forbruk per tur er nå oppe i rundt om 6500 kWh/100 km! Ekspanderer man kjørehistorikken får man turer etter varighet, gjennomsnittshastighet og forbruk. Siste sprenger skalaen totalt.
#9
e-Golf / Sv: Car Net
mandag 26. september 2016, klokken 13:04
Full kræsj på webportalen. Siden fylles opp med meldinger om at enten en feil er oppstått, eller at data ikke kan innhentes. Prøver å logge ut - kommer til en side med "An error has occurred".

Opp som en bjørn, ned som en skinnfell.

Men Android-appen er mye kjappere - det skal de ha.
#10
Sitat fra: Ourasi på torsdag 16. juni 2016, klokken 19:16

De støyer ikke bare litt mer enn de beste på dette punktet, de støyer tett på dobbelt så mye. Husk en ~3db økning er ca. dobbelt så mye støy.

Bare en liten kommentar til dB-skalaen: Riktig nok er 3 dB økning dobbelt så mye energi, men for øret oppfattes dette aldeles ikke som "dobbelt så høyt". For øret er 3 dB er faktisk bare litt høyere, og det er svært vanskelig å høre forskjeller på 1 dB. Husk at vårt hørselsområde spenner fra 40 dB til 100 db, hvor 100 dB er en million ganger høyere enn 40 dB!
#11
e-Golf / Sv: Låse opp bagasjerommet mens jeg sitter i bilen
mandag 25. april 2016, klokken 10:53
Det er en låseknapp under vinduet på førersiden med hengelåssymboler på.
#12
Hei,
Jeg fikk også epost nå, med beklagelse og tilbudt 2 års gratis forlengelse. I det siste har faktisk appen fungert HVER GANG! Minst 10 x uten feil. Så jeg får håpe det er på bedringens vei.
#13
e-Golf / Sv: Mystisk feilmelding
onsdag 10. februar 2016, klokken 09:47
De gangene jeg har fått den varslingen er når det kommer bil tett foran inn fra høyre, eller hvis jeg kommer nært innpå en syklist.
#14
e-Golf / Sv: noen som har vært borti denne feilien her?
onsdag 27. januar 2016, klokken 11:03
Er det ikke den som oppgir forbruk i l/h? Den kommer opp av og til, ja, men jeg tror den er en software-glipp fra bensin/dieselbil versjoner av softwaren.
#15
e-Golf / Sv: Formindsket regenerering i kulde?
fredag 22. januar 2016, klokken 11:24
Sitat fra: Cirrisky på torsdag 21. januar 2016, klokken 23:18
Appropo avgangstid.

Har sittet og lurt litt på ting, jeg pleier å sette på avgangstid og minimum charge på rundt sånn 80%, men det virker som om bilen ikke helt vil lade og varme bilen samtidig, og at den ofte lader fult en stund først, og så tar å oppheter kupeen frem til avgangstid.

Noen andre som har opplevd dette?

I følge instruksjonsboka vil den ikke lade og forvarme samtidig, men som du opplever, så lader den først, deretter forvarmer den.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA