Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - e-h

#1
Kan ikke si annet enn at jeg har vært fornøyd med oppfølgingen jeg har fått. To ganger garanti-saker. Ene gang måtte verksmester være med på en kjøretur slik jeg kunne forklare skikkelig, forståelig nok. Så har ikke noe negativt å si på garanti eller service. Feilene ble rettet som forventet.

Kunne helt fint kjøpt Nissan igjen basert på mine erfaringer.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Leaf vs Soul
søndag 22. mai 2016, klokken 17:24
Har ikke testet på Soul, men vår løsning på Leaf er å ha ett barnesete foran og ett bak. Da går det 2 barn og 3 voksne i bilen selv om det ikke akkurat er romslig for dem bak.
#3
Mekanisk / Sv: slark i driveunit, hva er normalt?
onsdag 16. desember 2015, klokken 13:10
Jeg fikk ny motor på garanti pga klikk/klakk i drivverket da bilen var noen få måneder gammel. Hørtes nesten ut som en klinkekule som traff en metallvegg frem og tilbake ved brems og gasspådrag. Måtte påvise lyden til verksmester, men siden han også fikk det med seg var det ikke noen problem.

Har ikke hørt noe til lyden etter dette.
#4
Jeg mener også at 30 kW batteri er det fornuftige om man kan. Likevel så er det ikke sikkert alle kan eller vil ta seg råd til ting de kanskje ikke trenger. Man sparer tross alt bompenger, drivstoff, får 5 års garanti, osv, med 24 kW batteri også.
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Klimatimer og kald bil
tirsdag 24. november 2015, klokken 22:08
Klimatimer starter ikke hos meg dersom kabel ikke er tilkoblet. Da må jeg gamble på at Carwings timeren klarer å få bilen i tale.
Forutsetningen er vel uansett at det er klima og ikke ladeprioritet. Ved kaldt vær kan lading stoppe på 79% og klima aldri starte. Har opplevd dette et par ganger.
#6
Elektriske utfordringer / Sv: Varme i ratte
mandag 23. november 2015, klokken 09:29
Vår bil ble levert uten at rattvarmen virket. Fikk nytt ratt på garanti. Ikke noe stress i det hele tatt. Viste bilen, forhandler bestilte inn ratt, og fikk time etter det ankom.
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Råd før kjøp av Leaf
mandag 23. november 2015, klokken 09:25
De funksjone jeg liker mest med min Leaf er varme i ratt og surround-kamera, og oppgradert lyd. Angrer mest på at vi ikke tenkte på slikt før. I tillegg så bruker vi ofte 32A lader for det den er verdt siden vi nå ikke trenger å plugge i kabel hver eneste gang vi stopper bilen.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Antispinn virkemåte på forskjellige modeller
tirsdag 17. november 2015, klokken 14:32
Nissan Leaf:

Traction Control System (TCS)
When the standard Traction Control System senses drive-wheel spin, it responds by reducing motor power or applying brake pressure to help maintain traction.

Vehicle Dynamic Control (VDC)
This standard feature—sometimes called stability control—continuously monitors your steering and braking actions and compares them to the vehicle's motion. If the system detects oversteer or understeer, it reduces motor speed and/or applies brake pressure to specific wheels, helping to keep the vehicle on its steered path.


Har selv opplevd å få nytt ratt montert på skeivt. Kjørte så på et rett strekke i 60km/t hvorpå VDC bremset for å styre bilen ut i grøften der den mente jeg styrte siden rattutslag og hjul ikke matchet. I lav hastighet er dette ikke merkbart. Så teknikken er morro nå til dags :)
#10
Rust / Sv: Tecktyl / understellsbehandling LEAF
tirsdag 13. oktober 2015, klokken 08:20
Veil pris for en full behandling ligger vel rundt 6000,- for de fleste biler i Leaf størrelse ut ifra hva venner har fortalt det siste halvåret.
#11
Rust / Sv: Tecktyl / understellsbehandling LEAF
lørdag 10. oktober 2015, klokken 15:17
Vet ikke om det er spesielle deler som ikke skal sprayes, men tviler på det når Nissan forhandleren vi kjøpte av Dinitrol-behandlet vår bil før levering.
#12
Lading / Sv: Trenger hjelp til oppsett av ladepunkt
torsdag 13. august 2015, klokken 01:02
Jeg kjøpte Salto med type 2 uttak (modell 572) siden den kan brukes på flere typer biler. Type B vern er da integrert i boksen og man slipper å ha dyr sikring i skapet. Skal du først legge opp ny kurs og ikke bruke vanlig kontakt er muligens dette det mest fleksible alternativet.

Og ja boksen skal låse kabel under lading, men låser opp når man ikke lader.
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Trillinger med forskjellig garanti
tirsdag 11. august 2015, klokken 08:56
Sitat fra: andy76 på fredag 07. august 2015, klokken 20:07
e-h: Vil dette si at du hadde valgt Miev?

Det er korrekt. Har selv Leaf og brukte forvarming før nesten alle turer høst/vinter halvåret. Virkelig fint å bare kunne trille avgårde uten skraping og frysing. Ville ikke vært det foruten.
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Trillinger med forskjellig garanti
fredag 07. august 2015, klokken 17:48
Må du normalt sett skrape vinduer om vinteren er jeg ikke det minste i tvil om hva jeg hadde valgt.

Sjekk forøvrig hva den ekstra garantien gir deg. Nissan garanterer vel bare å bytte ut nok battericeller til at batteriet matcher det minste de lover og man får derfor ikke nødvendigvis et nytt batteri dersom det kommer under grensen i garanti-tiden. Jeg vet ikke hva som gjelder for trillingene.
#15
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 08. juli 2015, klokken 19:50
Men lurer på noen tilbakemeldinger om at service og garanti oppfølging  er vansklig fra Nissan, noe som i tilfelle ikke frister, men stemmer dette per idag?
Jeg har fått byttet både ratt pga rattvarme som ikke fungerte og også motor pga klikkelyd ved gasspådrag og brems. Har ingenting å utsette på service selv om jeg ikke engang kjøpte av forhandleren her. Det skal dog sies at de krever kjøretur hvor lyder påpekes til mekaniker, men det er bare rett og rimelig da det er umulig å forklare riktig når man går via andre og ikke har kunnskap om konstruksjonen på alt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA