Noen som har kunnskaper om dette med motorutgaver? Helt nye 75D versus de første 75D osv? Jeg vet jo at det sitter ulike motorer i ulike utgaver av Model S ( 85 versus 85D osv ), men har det kommet oppgraderinger er også?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: daktari på torsdag 06. juli 2017, klokken 22:59
Jeg prøvde en lignende test november 2016 med 75 rwd. Kjørte rundt på snødekte småveier, stoppet, lukeparkerte etc. Larsbråtveien på Hellerud i Oslo. Teslaen kom alltid i gang igjen. effektivt antispinn.
Samtidig har dekk mye å si, på de 2 siste Peugeot 5008 og Citroen Grand Picasso fwd var grepet på vinteren meget bra første året, så gradvis dalende til nært problematisk 3. året. Michelin piggfrie Ice-X, kjørelngde 45000 på 3 år. Testen nevnt over hadde ikke fungert på år 2 og 3 med dem.
Valgte selv 90 pga. rekkevidde og fikk awd. Eksepsjonelt grep. Kan stoppe i bratte bakker ubrøytet snø og starte igjen.
Til sist, en rwd får vel noe vektfordeling bakover på bakhjulene i bakker. Fwd mister grep foran, men fordi de er fortunge i utgangspunktet gjør det kanskje ikke så mye. Du kan jo også ty til de gode gamle "sandsekker i bagasjen" hvis du sliter i vinter.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 22. mai 2017, klokken 22:05
260-350 mil per dag er ganske instenst. Selv om man kjører i 24 timer uten stopp er det da en snitthastighet på 108-145 km/t.