Sitat fra: TorC på fredag 03. april 2015, klokken 15:53Sitat fra: emil på fredag 03. april 2015, klokken 12:36Sitat fra: kaiat på fredag 03. april 2015, klokken 12:25
Hvis dette er den bilen jeg tror det er, så kommer den fra California. Der borte er det jo noe varmere enn her hjemme i furet værbitt...
Ligger på http://finn.no/56474304, men selv om prisen er lav ville jeg holdt meg langt unna. De andre Leafene i samme prisområde har alle 12/12 på batteriet.
Kan lure på om noen har importert uten å sjekke bilen ordentlig selv og så selger den i håp om at kjøper ikke ser dårlig batteristatus.
Jeg tipper du har helt rett. Spørsmålet er bare om selger vet at bilen har slitent batteri eller ikke. Hvis selger vet at det er noe galt, og ikke forteller om dette, så rammes det av kjøpsloven. Det kan fort bli en dyr opplevelse for selger...
120 000,- kan vel neppe anses som lav for en 2011 US-Leaf med nesten 60K på veien? Mer korrekt pris med et slikt batteri bør vel ligge på rundt 80 000 eller kanskje 90 000?
Jeg tror du treffer godt med prisen. Jeg har sett på denne 2012 modellen:
https://www.auctionexport.com/en/Inventory/Info/2012-nissan-leaf-sl-sv-hatchback-4-door-71246115?searchID=-1504547960#.VR6makczerW
Ferdig levert i Bergen så kommer den på omlag 90 000 kr. Det virker på det ene bildet som det er med ladeledning, så om det er mulig å sette på euro-støpsel, så slipper man å kjøpe det. Dessverre så er det ikke bilde av batteristatusindikatoren.
Jeg har sjekket VIN på salvagedb, og det virker som bilen har clean title. Bilen står i North Carolina pt, og det er vel ikke den varmeste staten (rundt 30 grader på sommeren). Er det noen som har tilgang til å sjekke historie på bilen (carfax)? Lurer på om jeg rett og slett skal importere en 2012 eller 2013 modell fra USA.
Edit: VIN#: JN1AZ0CP2CT018489