Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MagnusB

#1
De er reservert til Tesla, ikke til taxi. Samme som i Uddevalla, der noen av plassene kan benyttes av alle (også fossilbiler) i maks 45 minutt, mens de andre er reservert kun til Tesla.
#2
Så bra!
Hvordan får man tilgang til de og er de gratis eller mot betaling?
#3
Lading av Tesla / Sv: Ladeeffekt på 60kW batteri
torsdag 09. juli 2015, klokken 10:23
Jeg fikk 100kW en gang, men det var med under 10km rekkevidde igjen og SOC nede på rødt. Får som regel ikke mer enn 70-80kW, som synker til 30-40kW når jeg passerer 50% SOC.
#4
Model S / Sv: Sammenligning: TMS vs tilsvarende bensinbiler
fredag 03. april 2015, klokken 11:38
Jeg vurderte også hva jeg kunne få av fossil biler til samme pris før jeg bestilte. Var bla hos Bavaria på Økern og spurte hva slags 5 serie jeg kunne få for 530k som var taket på budsjettet. Kunne ikke få en ribbet 518d en gang. Hadde en 518d touring som loaner når bilen var inne på service i vinter. Var nesten så jeg måtte le når innså hvor gammeldags og utdatert den føltes i daglig bruk. Bråket som et lokomotiv i ti minutter etter kaldstart, treg respons ved kickdown, og ingen forvarming. Setene var riktignok mye bedre i Tyskeren da. Skjønner jo at TS ser på biler i en annen prisklasse enn meg, men hvis man må shoppe i prisklassen hvor alternativene er firesylindrede diesel eller bensin versjoner og kan leve med superlading på langtur bør valget være lekende lett!
#5
Lading av Tesla / Sv: Lier SC: jeg får Max 60kw. Noen andre?
torsdag 12. mars 2015, klokken 10:36
Kanskje du hadde kaldt batteri?
Jeg har opplevd å måtte kjøre opptil en time før batteriet var så varmt at jeg fikk full ladehastighet. Ladet på Lier forrige uke etter en 30min tur fra Oslo, da startet det på ca 50kW men gikk opp etterhvert som jeg sto der (før det gikk ned igjen etter å ha passert halvfullt).
#6
Model S / Sv: Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D
søndag 15. februar 2015, klokken 23:05
I forrige uke prøvde jeg prøvde jeg en S85 som var helt ny. Gikk da rett fra min egen og prøvde bevisst å lytte etter forskjell i lydnivå. dette blir jo subjektivt, men syns iallfall det var merkbart bedre støydemping i 80+km/h på den nye. Kvalitetsfølelsen var også litt høyere uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor. Likte dog ikke at de har endret innrammingen rundt den lille skjermen til tynnere alu lister med plast. Til gjenngjeld var jo oppløsningen synlig bedre:) Uvant med nye hendler også, men det er vel bare en vanesak.
#7
Hvis man ønsker maksimal luftstrøm på føttene lønner det seg å stenge luftkanalene som går ut i kupeen. Dette gjøres ved å skyve hendelen på luftekanalene helt til høyre/venstre. Dette fungerer på alle luftekanalene også på luftekanalene i midten forran og bak.
#8
Jeg har alltid kjørt godt med varmluft ned på bena i alle mine biler. Det gjør jeg også med Teslaen. Har ikke tenkt over at det "lekker" luft ut i de andre kanalene. Ble nysgjerrig når jeg leste denne tråden så gikk ned i bilen og prøvde. Når jeg kjørte vifta på 11 var det ingen tvil om at det blåste litt over alt, men mest på føttene. vanligvis har jeg på 23-25 grader på føttene og vifta på 4-6.
#9
Model S / Sv: Tesla S som bil nr. 2
onsdag 19. november 2014, klokken 03:28
Jeg har en Porsche 928 som sommerbil. Men i sommer har jeg kun kjørt en tur med den. Selv om jeg noen ganger savner v8 godlyden i Teslaen så blir Porschen totalt sett bokstavlig talt parkert..
#10
Sitat fra: Andrewas på fredag 14. november 2014, klokken 23:45
Ble rotete dette.. Storjord er ikke åpen likevel?

Alle stolpene var mørke da jeg kjørte forbi i går kveld. Prøvde å lade men fikk ikke strøm. Er bare 4 stolper der forresten.
#11
Jeg kjørte innom Storjord nå fra Fauske. Strømmen er skrudd av og stolpene lyste ikke lenger.  :( La merke til at det ikke var nummer på stolpene og netting på håndtakene, så jeg tror ikke de er ferdig der. Kjipt  :( Har heldigvis ladet nok på 22kw laderen på Rica Fauske til å komme meg til Mo i Rana.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA