Koblet opp som 230v 32A enfas. Meget lett å koble til. Har neddimmet lyset med medfølgende motstand. Fungert utmerket i tre uker. Står på stolpe uten tak, og regner med det skal gå greit. Kjøpte den uten innebygget B-vern
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: jkirkebo på torsdag 14. april 2016, klokken 20:25Sitat fra: nilsen_79 på torsdag 14. april 2016, klokken 18:40
Ok. Da blir det trukket ny kabel om 32A kurs ut i garasjen.
Jeg fant også denne ute ved gjesteparkeringen (se bilder). Den går til en 16A sikring det står boblebad på. Er kveilet opp ute og kan kuttes minst en halvmeter. Aldri vært i bruk. Ser jo ut som en rimelig tykk ledning. Kan det byttes til 32A kurs på denne mon tro?
Ser ut som maks 4mm2. PFSP 3x4/4 for å være mer spesifikk. I så fall kan du nok få ut 20A av denne.
Sitat fra: Egil Fonn på onsdag 22. mars 2017, klokken 18:12Sitat fra: nilsen_79 på onsdag 22. mars 2017, klokken 16:05
Har nå fått bilen og prøvd å lade på teslaboksen igjen. Bilen lager da en klikkelyd flere ganger i sekundet. Klikkelyden kommer ikke når jeg lader fra medfølgende ladekabel(shuko).
Får også denne klikkelyden når jeg lader med TeslaWC. Den er koblet 230v 1x32A. Bilen lader, men pga klikke lyden fra rele i bilen bruker jeg ikke denne laderen. Har også en portabel 3fas 22kw ladeboks fra Elbilhjepen. Den lader uten klikkelyd ved 230v 1x32A lading. Konkludere med at det må være noe med oppsettet på Tesla WC
Sitat fra: zyp på søndag 18. desember 2016, klokken 01:32Sitat fra: nilsen_79 på fredag 16. desember 2016, klokken 21:29
Kan nye i3 lades med denne?
Ja.Sitat fra: nilsen_79 på fredag 16. desember 2016, klokken 21:29
Bør den da evt. installeres som 1-fas eller 3-fas(som vel egentlig er 2-fas)?
Trefase IT-løsningen til Tesla er ikke standardisert og det er derfor ikke rimelig å anta at den vil fungere med andre biler med trefaselader. Den bør derfor kobles som enfase.
Sitat fra: ahoo på søndag 08. januar 2017, klokken 21:23
Jeg hat TT-nett og har koblet opp som løsningen "230 V trefase uten nøytral". Jeg har ladet e-up helt fint, men når jeg prøvde med Bmw i3 fikk bilen feil melding og beskjed om å kjøre til service verksted. Noen tanker?
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 11. desember 2016, klokken 10:24Sitat fra: TM på søndag 11. desember 2016, klokken 09:45Sitat fra: nilsen_79 på søndag 11. desember 2016, klokken 01:53Nei, det er kun Blizzak som leveres med som vinterdekk. Det finnes også Nokian dekk, men har aldri hørt t det finnes piggdekk.
Får man i3 med piggdekk?
Og bra er det - skal det ikke være en miljøvennlig bil ? Selv har jeg kjøret piggfritt de siste 20 år og har ALDRI problemer med det så lenge jeg slår av litt en gang i blant.