Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vroom

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Priser service Leaf
torsdag 11. februar 2016, klokken 15:33
1. års service

- Romerike Auto AS 1860 kr
- BNH Oslo 3370 kr

Enkelt valg. Prøvde å få klarhet i hva de gjør av ekstraarbeid på BNH som ikke er innkludert i vanlig service. Tenker kanskje smøring av bremser eller noe. Noen som vet hva de gjør?
#2
Elbiler i media / Sv: Nå går bussene i expressfart! Budstikka
fredag 05. juni 2015, klokken 10:07
Hmm, hvis det stemmer at bussen sparer ~15 min på Holmen - Lysaker så er det vanskelig å argumentere for at el-bilen skal ha full tilgang på kollektivfeltet på den strekningen.

Dette har vel uansett lite med SVV sitt tunnelarbeid å gjøre da.. 
#3
Noen som vet hvorfor restriksjonene er 4 timer på ettermiddagen (14-18) mens de er 2 timer på morgenen (7-9)?

Burde det ikke ha vært 15-17 på ettermiddagen slik at folk kunne prøvd å endre arbeids tid til noe før 7 - 15 eller noe etter 9-17?
#4
Sitat fra: nime01 på mandag 01. juni 2015, klokken 12:29
Meanwhile, in China...

.. bygger de skyskrapere på noen måneder.. her skal rehab av noen tunneler ta årevis.


Kan vel knapt kalles tunnel på Smestad i all den tid den er 500 meter lang?! Bru, eller i beste fall lokk, kan vi kalle den. Smestadlokket..
#5
Elbiler i media / Sv: EL60000
tirsdag 21. april 2015, klokken 08:00
Veeeel, hvis tellingen begynte med EL10000 så skal vel registrering nummer 50 000 ha nr EL59999 eller?

#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Når ble kartet oppdatert?
fredag 20. februar 2015, klokken 08:15
Jøss.. dette hørtes ikke bra ut.

Stemmer det at det faktisk finnes en nyerere versjon av kart tilgjengelig for Leaf? Selvom dette heller ikke er optimalt så vil man i alle fall ha siste versjon som er tilgjengelig. Dette er vel noe man burde kunne forvente i all den tid bilen selges med "Navigasjon"?

Får ta kontakt med selgeren. Burde vel alle som har kjøpt i nyere tid gjøre..

Debug-meny, hva er det?
#7
Leaf 2010-2017 / Når ble kartet oppdatert?
torsdag 19. februar 2015, klokken 07:30
Hei,

fikk meg ny Leaf i romjula og kjører hovedsakelig i Oslo. Bruker ikke kartet mye, men legger merke til at den hyggelige dama ikke er klar over at det er fotoboks i Operatunnelen. Denne tunnelen ble åpnet i 2010.

Er det noen måte å se hvilken versjon av kartet jeg har og om jeg faktisk har fått siste versjon?

#8
Carwing / Sv: Får ikke logget på carwings på mobil
onsdag 11. februar 2015, klokken 09:29
Me too..

kom til kald bil i dag tidlig  >:(  Prøvde div æpper, men lykkes ikke å starte klimakontroll...

#9
e-Golf / Sv: Hva savner vi på e-Golfene våre?
tirsdag 27. januar 2015, klokken 08:26
Sitat fra: Hoover på tirsdag 27. januar 2015, klokken 05:44
Større knapper på rattet så det var mulig å betjene dem med polvotter :D
Ulltepper med e-Golf logo  ;D

Hehe, kanskje du egentlig ønsker deg bedre batteri/rekkevidde?  ;)
#10
Sitat fra: TB på mandag 12. januar 2015, klokken 21:10

Og - å føre den rett inn/ut hjelper og godt.

sa brura...

..
Unnskyld  ;D
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: New be
tirsdag 13. januar 2015, klokken 07:33
Sitat fra: e-h på mandag 12. januar 2015, klokken 18:31
Nissan sin forsikring ble rett over halv pris av andre for meg.

Hvordan var det i forhold til medlemstilbudet til elbilforeningen?

http://elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/1007-medlemstilbud-pa-elbilforsikring

Jeg fikk enda litt billigere enn dette vi Storebrand. Birger N Haug (Nissan) sitt tilbud fra Gjensidige var det dyreste..

#12
Leaf 2010-2017 / Sv: Forbedringer og innspill til Nissan på Leaf
fredag 09. januar 2015, klokken 10:12

1. Rekkevidde
2. Størst mulig innebygd lader samt fleksible lademuligheter
3. Større motor. Vroom vroom!
4. Hengerfeste
5. Automatisk parkbrems
6. Modernisering av online/fjernstyring-mulighetene (SMS? hallo 90-tallet...)
7. Glasstak
8. Takstativ
9.  Sporty utvendig design
10. Elektrisk sete/speil med personlige innstillinger.
11. Xenon


#13
Hurtilading av Leaf / Sv: Er dette hurtig-lading på Leaf?
fredag 09. januar 2015, klokken 09:51
Ser at det kanskje er lurt å legge et par ekstra kroner på 32amp i garasjen selvom jeg har 2-3 hurtigladere i nærheten av der jeg bor. Takker for svar.

Jeg skal i alle fall teste å kjøre batteriet ned til ca 20% og prøve litt mer hurtiglading. Det blir vel uansett hovedsakelig hjemmelading og bykjøring, så jeg er ikke veldig bekymret.
#14
Hurtilading av Leaf / Sv: Er dette hurtig-lading på Leaf?
fredag 09. januar 2015, klokken 08:19
Skjønner. Men stemmer det at man får mer for penga hvis man hurtiglader fra 20-50% enn ved 50-80%?
#15
Hurtilading av Leaf / Er dette hurtig-lading på Leaf?
torsdag 08. januar 2015, klokken 11:25
Hei,

som ny elbil-eier ville jeg prøve ut hutiglading. Stemmer det at dette er tregt og dyrt eller er det noe feil med bilen min?

Testet først hos ABB Bryn i Oslo en kveld for å se om jeg fikk det til. Holdt ikke på i mer enn 10 minutter, men la merke til statusskjermen på ladestasjonen. Den begynte på 70amp/400V og falt raskt ned til 40amp. Jeg hadde ca litt over 40 prosent på mitt batteri. 40 amp tilsvarer vel 16kw og er et stykke unna 50kw som er oppgitt på disse stasjonene. Utetemperatur var vel ca et par plussgrader.

I går testet jeg utenfor McDonalds og bet meg merke i et par parametere:

- Ladetid 32 minutter
- Batteri start 49%
- Batteri slutt 77% (28% økning)
- Strøm levert i underkant av 6kwh
- Ladestasjonen leverte i snitt 12kw? (langt unna 50kw...)
- Pris 80 kr
- Utetemperatur ca 0 grader. Batteritemp cirka midt på i displayet.

Litt grov hoderegning på forbruk så kommer jeg frem til at jeg cirka har betalt 20kr/mil for å kjøre på denne strømmen. (1,5kwh/mil). Er ikke dette svindyrt?

Er det slik at man må ha lav kapasitet på batteriet for å få mest for pengene på disse hurtigladerene? De tar jo betalt pr. minutt og ikke for det de faktisk leverer.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA