Hei, jeg har også planer om å koble meg på 12v for kamera. Har sett på flere løsninger her på forumet og andre steder. Konklusjonen min er at OBD II kontakten er greiest fordi den ikke ødelegger/ forandrer original kabling. Metoden er også 100% reverserbar siden man kobler seg direkte på OBD II kontakten med standard plugg. Det jeg ikke liker fra tidligere vist løsning er at kabel og plugg stikker litt langt ned og kan muligens være lett å komme borti med beinet. Jeg kommer til å bruke en vinklet OBD II plugg. Denne skal bygge mye mindre. Kommer i versjoner med pinner man kan lodde direkte på eller med div ledninger/plugg tilkoblinger man kan kutte og skjøte på kabel til kamera.
Har også sett på koblingsskjema for P85D (versjon 2014 Model S wiring: LHD) som skal gjelde for P85D og muligens alle dual drive modeller. (tror ODB kobling er samme uansett modell).
OBD II kontakt pinout er:
Pinne 4 : Koblet til jord "RH A-pillar Ground Point"
Pinne 5 : Koblet til jord "RH A-pillar Ground Point" samme som 4
Pinne 6 : CAND+ koblet til Center Display
Pinne 7 : K/Ser koblet videre til CAN diag
Pinne 14 : CAND- koblet til Center Display
Pinne 16 : Batt fra 5A sikring F47 (+12V)
Sikring F47 er matet direkte fra 12V bus via 50A sikring F89. F47 går også til CAN Diag connector, Glovebox LED og TPMS ECU 2.
Hva som eventuelt skjer hvis F47 ryker vet jeg ikke. Men ser ut til at det kun er TPMS systemet som er viktig for bilen i bruk. Ser også at TPMS PWR har en input til noe som kalles Body Control Module. Usikker hva denne gjør.
Strømtrekket fra Blackvue 650 er på 0,4A ved 12V så det tror jeg skal gå veldig bra.
Noen som har testet å nappe ut F47?
Har også sett på koblingsskjema for P85D (versjon 2014 Model S wiring: LHD) som skal gjelde for P85D og muligens alle dual drive modeller. (tror ODB kobling er samme uansett modell).
OBD II kontakt pinout er:
Pinne 4 : Koblet til jord "RH A-pillar Ground Point"
Pinne 5 : Koblet til jord "RH A-pillar Ground Point" samme som 4
Pinne 6 : CAND+ koblet til Center Display
Pinne 7 : K/Ser koblet videre til CAN diag
Pinne 14 : CAND- koblet til Center Display
Pinne 16 : Batt fra 5A sikring F47 (+12V)
Sikring F47 er matet direkte fra 12V bus via 50A sikring F89. F47 går også til CAN Diag connector, Glovebox LED og TPMS ECU 2.
Hva som eventuelt skjer hvis F47 ryker vet jeg ikke. Men ser ut til at det kun er TPMS systemet som er viktig for bilen i bruk. Ser også at TPMS PWR har en input til noe som kalles Body Control Module. Usikker hva denne gjør.
Strømtrekket fra Blackvue 650 er på 0,4A ved 12V så det tror jeg skal gå veldig bra.
Noen som har testet å nappe ut F47?