Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - RAOlsen

#1
Lakken var myk det første året,  ellers har det bare falt ut en festeskrue fra hver solskjerm.  Det velkjente problemet med blåstripete skjerm ved handsfree samtale skal de fikse på toårs service på mandag.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Wifi slått av i kulde
tirsdag 26. januar 2016, klokken 16:03
Fikk en melding fra Mitsubishi Norge i dag,  nå er de klar over feilen og skal rapportere den til produsent. 
Da satser vi på en oppgradering etterhvert.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
lørdag 23. januar 2016, klokken 21:20
Sitat fra: jokke på lørdag 23. januar 2016, klokken 19:34
Sitat fra: RAOlsen på lørdag 23. januar 2016, klokken 19:20
Er det tillatt å bygge om til xenon?  Dumt om man får mangel og må reversere.
Er vel lov på fjernlys, kan jo ha svære bøtter foran. Nærlys er verre

Ekstralys er en ting,  det kan man montere.  Men om det er tillatt å bygge om bilens originale lys som den er typegodkjent med kan være noe helt annet.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ekstralys på PHEV
lørdag 23. januar 2016, klokken 19:20
Er det tillatt å bygge om til xenon?  Dumt om man får mangel og må reversere.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Wifi slått av i kulde
fredag 22. januar 2016, klokken 15:41
Meldte i fra om dette til Motorforum i Fredrikstad i går.  De hadde ikke hørt noe om WiFi og kulde men skulle sjekke.  De ringte meg tilbake nettopp.
Ingen internt i firmaet hadde hørt om det.  Mitsubishi Norge var helt ukjent med problemet.  Motorforum la ut problemet på et internt Mitsubishi forum slik at andre forhandlere ser det.
Derfor bør vi som opplever problemet ta en telefon til forhandleren og be de melde inn saken.
I dag tidlig var det - 16 og ikke WiFi.  Nå er det - 6 og WiFi er ok.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Geos app og kulde
onsdag 20. januar 2016, klokken 18:50
Det samme skjer meg,  det er bilens WiFi som ikke fungerer i kulda.  Jeg har testet med nettbrettet også.  WiFi er ikke tilgjengelig.  Måtte starte forvarmingen fra mmcs
-15gr her.
#7
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Wifi slått av i kulde
onsdag 20. januar 2016, klokken 18:38
Dette opplevde jeg i dag.  Fruen har stablet garasjen full av saker som skal gis bort og phev har stått ute i et døgn tilkoblet strøm.  WiFi var ikke mulig.  Låste opp  bilen og testet,  ikke WiFi,  koblet av strøm og startet,  lot den gå et par minutter,  stoppet,  Låste,  tilkoblet strøm,  WiFi fungerte ikke.
Nå har jeg forsøkt å sette på forvarmingen fra mmcs   det fungerte. 
Så dette har ikke noe med batteribeskyttelse som appen antyder som feilårsak,  det er rett og slett WiFi som ikke fungerer i kulde.  Det er forøvrig - 15 her nå.....
Det artige var at det lille displayet fortalte at forvarmingen skulle starte kl 0830 men jeg satt timer på 18.30.  Japsene er ikke helt stødige på tidsformatene.
#8
På venstre side av rattet, i øverste bryterekke, høyre bryter. Denne brukes til å bla igjennom funksjonene i displayet som finnes i mellom instrumentene.
Når bilen står i P vil en meny med et slikt trykknappsymbol kunne nås ved gjentatte trykk på bryteren. Når trykknapp symbolet vises i displayet kan knappen holdes inne og du får adgang til en "settings" meny.
#9
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Kjørelengde på strøm...
fredag 01. mai 2015, klokken 14:40
Sitat fra: jokke på fredag 01. mai 2015, klokken 11:42
klarer ikke 4-5 mil når temperaturen er under 15 grader

Går helt fint under 8-9gr ned mot 0gr bare du forvarmer i 20-30min. Over 9 gr kjører jeg minst 44km hver dag til/fra jobb kun på batteri uten forvarming, 50-60km hastighet.

Har kjørt 32mil siden siste bensinfylling  uten at bensinmåleren har flyttet seg. Forbruket er vel ca 0,1l/mil nå.
#10
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Lakk
onsdag 29. april 2015, klokken 19:15
Sitat fra: toreboe på onsdag 29. april 2015, klokken 14:45
Sitat fra: Fiffik78 på mandag 12. januar 2015, klokken 12:26

Mer sjokkerende er lakktykkelen. På gamle Passaten min var det 120um minimum, 140-150 flere steder. På panseret!! på denne bilen var det et snitt på 75, 71 på tynneste og 80 på det meste. Forhandler virket noe brydd over problematikken for å si det forsiktig.

Min PHEV nærmer seg 1 års service og da denne diskusjonen om lakk-kvaliteten dukket opp ble jeg litt bekymret. Fikk sjekket med my-måler hos lakkverksted i dag og ble beroliget! De tok flere målepunkter, nede langs skjørtet, på panseret og på bakluken. Svært jevne målinger og alle lå i overkant av 200 my. Ikke dårlig, spør du meg!


Hvilken farge er bilen din?
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Lakk
søndag 26. april 2015, klokken 16:12
Har vasket bilen jevnlig igjennom vinteren, ca hver 2 uke, polerte ved juletider samt for 3 uker siden.
Etter dagens vask viser det seg at det har kommet flere avskallinger på panseret etter forrige vask og det betenkelige er at det virker som om lakken slår av i et større område enn hva det burde ha gjort.
Også på sidene, spesielt på førersiden finner jeg avskalling.

Virkelig elendig lakk på denne bilen,
Tror jeg stikker innom et lokalt lakkeringsverksted og får gjort en tykkelsesmåling før jeg stikker til forhandler.
sjekk godt under vårpussen folkens.

Forøvrig, min er sort
#12
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Reelt forbruk på Outlander PHEV
mandag 06. april 2015, klokken 09:59
Kjørte fra Fredrikstad over Haukeli til Hardanger og tilbake nå i påska.
2 pers, bagasje, fulladet ved avreise fra Fredrikstad, ingen lading i Hardanger.
Brukte 50% av batteri ved avreise Fredrikstad, deretter savemode, ved avreise Hardanger brukte vi resten av batteriet og fortsatte i normalmode.
Forbruk 0,68 opp og 0,62 ned. Ingen køkjøring.
Brukte regenerering aktivt ned fra fjellet på returreisen.
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: 3 prøveturer. Forbruk
onsdag 25. februar 2015, klokken 19:36
Kjørte 38km i dag, forvarmet før avreise, stoppet etter 10min på kjøpesenteret, handlet i 25min, kjørte til datter, var der i 60min, kjørte hjem.
Forbruk: 0,15L/10km
Turen er variert, mye 60 sone, litt 30, 100 på E6 og noe 80, må innom E6 2gg i ca 2 min hver vei, ICE starter under akselerasjon ut på E6, deretter batteridrift. ICE startet også etter handlingen og etter besøk hos datter.

Så det går fint an å kjøre billig med denne bilen.
#14
Mitsubishi Outl. PH / Sv: En PHEV-grønnskolling ber om råd :)
lørdag 14. februar 2015, klokken 12:33
Det er flere måter å se om ICE er i gang eller ikke, både på skjermen og i senterdisplayet.  Det er bare å trykke litt så finner du det.

Når det gjelder å kjøre på høyhastighetsvei så er ikke det noe problem, bilen akselererer helt greit på ren el-drift, er ikke det tilstrekkelig for deg så må du bare trykke på mer, da kobler ICE inn. Så et det opp til deg og hastigheten du velger å kjøre i om den kan koble ut igjen.
Uansett så er det ikke et stort problem, du kjører vel ikke av og på høyhastighetsvei hele tiden?
Det er viktig å ha i minne at dette ikke er en el-bil, det er en hybrid med 30-50km elektrisk rekkevidde avhengig av kjørestil, hastighet, temperatur, forvarming, ac etc. Derfor må noe bensinforbruk påregnes.
Kjører du langt på høyhastighetveier så går du fort tom for batteri. Min erfaring er at i hastigheter mellom 100-130kmt så vil bensinforbruket være ca 0,8 -0,9L/mil. Dette målte jeg t/r Østfold-København før jul. Ganske bra for en såvidt tung bil.

Vårt bruk er sånn at vi kan kjøre til og fra jobb, handletur osv på batteri. hastighet på disse veiene er 50-60. Under ca 7gr c starter ICE uansett i et par km for å varme opp. Dette unngår vi ved å forvarme i ca 20-30 min. (ref geos innlegg) Det betyr for oss at vi omtrent ikke bruker bensin på ukedagene og en lading koster ca 8-10 kr pr gang. Det er ca 20% av kostnaden vi hadde tidligere på bensin.
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV SMS Remote tilgjengelig
fredag 16. januar 2015, klokken 18:29
Hei.
Har hatt sms appen i noen dager nå og jeg må si at den fungerer helt upåklagelig. Kjøpte en billig Samsung Galaxy Young 2 til å ha i bilen.
Installasjonen gikk uten problemer, det var bare å følge installasjonsanvisningen.
Appen bringer en ny dimensjon til bilen, den skaper en unik frihet når det kommer til forvarming, det er nå rørende enkelt å aktivisere forvarme fra hvorsomhelst.

At bilen er varm ved oppstart er jo deilig og at drivstofføkonomien blir enda bedre er heller ikke en ulempe :-)

Anbefales absolutt.

/R
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA