Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - prestifare

#1
Sitat fra: elektrolux på fredag 06. mars 2015, klokken 10:50
Ta turen innom så tar vi en kjapp titt. Også lurt å få omprogrammert motorstyringen til litt mer batterivennlig forbruk av strøm.

Det skulle jeg gjerne gjort, men bor i Oslo-området. Er også interessert i å forsøke å finne ut av dette selv da jeg ikke har bilhenger, og det kostet meg to laken i hengerleie for å få bilen til/fra Elbilmek.
#2
Hei,

Hadde min Think Classic (US) inne til service og fikk byttet noen defekte celler.

Den fungerte brillefint i ca en uke, men nå vil den ikke lade igjen. Ved tilkobling av ladekabel lyser ladelyset fast, og bilen tar ikke strøm. Har skrudd ut frontlyktene, og det lyser heller ikke i softcharger. 12V er nytt og målt med god spenning.

Fikk tips om å sjekke en sikring som skulle være tilgjengelig gjennom en av frontlyktene, men denne finner jeg ikke. Kan noen hjelpe meg med beskrivelse, alternativt forslag til hva annet som kan være galt?

I tillegg: dette er som sagt en US-modell, og 10A/16A-bryteren ser ut til å være inaktiv (dette står også i den amerikanske manualen, men ikke den norske). Betyr dette at man ikke kan switche ampere? Vil den alltid lade på 10A?
#3
Hei,

Er det noen her som har mulighet for å bistå med reparasjon av en "iso-feil"?

Bakgrunn:

18-åringen som kjører denne har antagelig kjørt litt vel mye med klampen i bånn, slik at en eller flere pakker gir isolasjonsfeil og nekter lading.

Jeg sliter litt med å få gjort noe med dette etter at Reacc la ned (den ble kjøpt der).

All hjelp mottas med takk.

Edit: Som korrekt påpekt - kan komme meg til de fleste steder i Stor-Oslo.
#4
Var en hyggelig kar innom meg i går med diverse diagnoseutstyr. Vi fikk opp 12v-en, og han fikk slettet en del av feilmeldingene, men det er en isolasjonsfeil som ikke blir borte, og som antagelig er resultat av at tenåringen har hatt klampen i bånn litt vel mye.

Ble også tipset om ElbilMekk og ringte de, men de hadde ikke noe ledig for slutten av november. Finnes det andre som kan fikse slikt?
#5
Hei!

Kjøpte en Think til datteren min for et drøyt halvår siden hos Reacc på Ski. For en måned siden dukket "system fault, service required" opp i displayet - bilen ville ikke lade, selv om alt så ut som om den gjorde det. Forsøkte å få tak i Reacc, men alt av telefonnumre og epost-adresser var sorte hull. Etter hvert kom også "charging fault, service required" opp i displayet. Nå kommer ingenting opp, så bilen er nok fullstendig tom for strøm. Får heller ikke tak i Reacc (selv ved oppmøte på Ski), men i følge ElbilMek har de gått konkurs, så det er kanskje ikke så rart. Hadde dog vært hyggelig med litt informasjon eller alternativer fra Reacc i løpet av den måneden som har gått...

Uansett - er dette noe jeg kan gjøre noe med selv? Har forstått at man trenger en såkalt BMS for diagnostisering, er dette noe som er mulig å få fatt på?

All hjelp mottas med takk, datteren har nettopp fått førerkort og er lite happy med å ikke kunne bruke bilen sin (og far er ikke kjempebegeistret for å låne bort sin).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA