Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trulswh

#1
Ja, svarene dere gir tyder på at dette bør dekkes av garantien. Tror også, som svk skriver, at bakluken er lavere enn den burde være pga feilstilling. Får ikke håpe at det har skrantet på kvalitet som følge av mye press på kvantitet i produksjonsfasen... Da gjelder det å være obs på småfeil  :-\
#2
Det var toppen av bakfangeren jeg mente, bare litt dårlig beskrevet. 2-3 cm ut fra bagasjeromsåpningen. Det er små merker også på selve døren..
Hadde jeg visst at det var så liten klaring, så hadde jeg kjøpt sånn plastbeskyttelse og limt på med en gang, men den gang ei.. Ikke sikkert at det hadde hjulpet over tid heller.. Skal ringe selger senere i dag og klage på manglende informasjon - og høre om de har en løsning på problemet. Jeg mener helt klart at jeg burde vært advart om dette da jeg fikk bilen.
#3
Oppdaget små riper da jeg vasket bilen idag. Like ved der døren til bagasjerommet går igjen. Har vært plaget med at det har samlet seg mye  skit her, og det er sikkert det som har skapt friksjon mellom døren og denne overflaten. Er det flere som har opplevd liknende problem? se bilde.
#4
e-Golf / Sv: Kjørestil og batteri/motor
søndag 22. februar 2015, klokken 21:49
Time will show..
#5
e-Golf / Kjørestil og batteri/motor
søndag 22. februar 2015, klokken 20:06
Noen som vet om kjørestil har noe å si på batteriets og motorens yteevne over tid? Hvis jeg for eksempel aktiverer regenerering istedenfor å bremse, f.eks før en fartsdump, for så å deaktivere dette helt og seile etter akselerasjon igjen?

Og om hurtig akselerasjon like etter start har noe å si? Kan man i teorien kjøre så hardt man bare vil, så lenge man passer på å lade batteriet på fornuftig vis?
#6
e-Golf / Sv: Skrytebilder
søndag 22. februar 2015, klokken 11:41
Må legge inn litt bedre bilder av bilen min her. Fikk nesten litt dårlig samvittighet da jeg så at det var et snapchat bilde jeg hadde lagt inn.. er veldig fornøyd med fargen, likte spesielt hvordan den ble seende ut på snø
#7
e-Golf / Sv: Skrytebilder
torsdag 19. februar 2015, klokken 18:36
Endelig! Fikk god plass i garasjen og gitt  :P
#8
e-Golf / Sv: Felg og dekk
tirsdag 27. januar 2015, klokken 20:40
Noen formeninger om hvilke dekk jeg burde velge av Nokian R2 og Continental Contact 5?

Ser at Nokian får best score av de to på NAF sin vinterdekk test for 2013, med 7,5 poeng. Conti hadde 7,0 poeng grunnet litt dårligere prestasjoner på is.

Bor i Bergen, mye vått føre på vinteren. Meget sjeldent at det er is på veien.

Sitter også og lurer på om jeg skal velge Xion felger.. Er dette alu felger? Noen som kan anbefale disse, kontra Aspen felgene med stilig senterkopp?
#9
e-Golf / Sv: Felg og dekk
torsdag 22. januar 2015, klokken 22:08
Snakket med selger i dag. Fikk ca 3500 i "kompisrabatt" da vi skrev kontrakt, og det var visstnok trekt fra på vinderdekkene. Så reell pris da ligger på rundt 10 500. Finner jeg noe bra til den prisen mon tro, med gode vinterdekk?
#10
e-Golf / Sv: Felg og dekk
onsdag 21. januar 2015, klokken 20:35
Kan man endre på bestillingen av vinderdekk- og felg etter at bilen er satt i prod? Har helt gått i glemmeboken dette.. Ser jeg har fått 15" aspen med conti u/pigg til 13 058  kr. - ikke akkurat nissepris

Er jo norskmontert utstyr dette her, så jeg ser ikke helt problemet med å endre dette (bilen blir produsert denne uken)

#11
e-Golf / Sv: Bruker manual
søndag 11. januar 2015, klokken 11:29
Jeg og bruker manual.
#12
e-Golf / Sv: Levering av E-Golf uten varmepumpe
søndag 14. desember 2014, klokken 17:19
Min e-golf har fått produksjonsuke 4, skrev under på kontrakt 10 oktober   8) 8)
#13
e-Golf / Sv: Praktisk rekkevidde?
onsdag 10. desember 2014, klokken 21:17
Skal nok klare det :)
#14
e-Golf / Sv: Praktisk rekkevidde?
onsdag 10. desember 2014, klokken 17:44
Et lite spm om hvorvidt jeg kan komme meg til hytten på fjellet med fulladet e-golf.

Min familie har hytte på Myrland, i Hol kommune. Jeg bor i Bergen, og totalt er det 276 km til hytten hvis jeg kjører om Eidfjord som har type 2 hurtiglader tilgjengelig. Sett at det er ladestasjon tilgjengelig når jeg stopper i Eidfjord, etter 153 km - og jeg får batteriet opp på 100 %. Vil jeg komme meg til Myrland samme dag (123 km)? Er jo en heftig stigning fra Eidfjord opp mot Hardangervidden, men derfra er det jo relativt rolig.

Bergen-Eidfjord: 153 km
LADING
Eidfjord-Myrland: 123 km

Lar dette seg gjøre på vinterstid, mon tro?
#15
e-Golf / Sv: Strøm til garasje 230v vs 400v
søndag 07. desember 2014, klokken 20:34
Ok, takk for svar!

Du vet ikke tilfeldigvis hvor mye det vil koste å installere en minusmåler? Alt inkludert.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA