Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mariush

#1
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Sv: Bytte pærer TMS
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 06:58
Ja, ser den nå :-)
Holder til i Askim men er daglig i Stor-Oslo.
#2
Tilbud og etterspørsel av tjenester / Bytte pærer TMS
torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:20
Noen som tar på seg bytte av pærer på en 2014 Tesla S? Haster litt da den ene har gått og servicesenteret har 6(!) uker ventetid!
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY Installere 35W pærer og ballast
torsdag 12. oktober 2017, klokken 07:19
Noen som kan utføre dette i nærheten av Oslo-Askim? Ene pæra har gått og servicesenteret har ikke time før om 6(!!) uker...

#4
Zoe / Sv: Priser service Zoe
fredag 26. august 2016, klokken 08:41
Første gangs service på Ørje kr 1400. Helt OK

#5
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
søndag 12. juli 2015, klokken 09:50
Vi benyttet oss av kampanjen med 25.000 i reduksjon ved å vrake tidligere bil. Om vi hadde fått et par tusen mer på finn.no vet jeg ikke, men nå er i alle fall en fossilbil fjernet fra veien.
Jeg måtte levere vrakpantdokumentet for å få denne reduksjonen, om dette følges av alle forhandlere er usikkert.
Og jeg må si meg enig med tidligere innlegg, alle disse kampanjene med forskjellige dato i annonse kontra nett, prisreduksjon kontra ladekabel, 5år fri lading hos fortum kontra 1år er bare forvirrende for kunde.
Renault burde ha kampanjer som varer i 3mnd av gangen ETTER at andre kampanjer er avsluttet og alle forhandlere informert.
Forøvrig mener jeg prisen på ladekabel kommer til å reduseres over tid, inntil da bruker vi boksen i garasjen og type 2 stasjoner rundt om kring :-) Dessuten er 200km mer enn nok for daglig kjøring for vår del.
#6
Tesla / Sv: Neste tilgjengelige batteristørrelse
fredag 17. april 2015, klokken 21:17
Jeg både tror og håper på et 100Kw alternativ i løpet av kort tid.
Men det som virkelig ville vært spikeren i kista for fossilbilene hadde vært en e-gold med 85Kw.

Bytter bil når Model 3 kommer med 85Kw :-)
#7
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
tirsdag 07. april 2015, klokken 22:10
Da er 4930km tilbakelagt på 8dager.
Det ble litt få oppdateringer mot slutten, så noen reisebrevskribent blir jeg nok ikke.
Det er en glede å kjøre Tesla nedover, opplevde til stadighet at folk kom opp på siden for å hilse og gav "tommel opp". Dette er noe alle bør prøve!

I planleggingen brukte jeg evtripplanner.com, et flott verktøy med mange funksjoner. Nå kjørte jeg litt roligere og opplevde faktisk et lavere forbruk enn hva planleggeren beregnet, selv i regn. Gleden med dette var at vi kunne virkelig prøve ut kreftene ved et par anledninger på autobahnen.
På superladerene var vi stort sett alene eller med 1 til. I Regensburg traff vi faktisk en av Tysklands 3 (4?) Tesla-drosjer. En meget hyggelig sjåfør og godt oppdatert på norsk el-bil politikk :-)
Eneste negative må være at det ved SC i Wien så er det bare plass til 4biler, og siden dette er plassert ved servicesenteret så ble de også brukt til å lade biler som var inne til service/reparasjon. Turen fra Hengersberg -Wien, og andre veien, gikk forøvrig smertefritt. Ved nesten fullt batteri og litt rolig kjøring er det ikke noe problem, selv med mye bagasje.

Alt i alt; ferieturen i sommer til Balaton, Ungarn planlegges allerede nå! :-)
#8
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
mandag 30. mars 2015, klokken 13:24
Etter kjørte 2030km passer det med en kaffe hos alltid blide Tesla.
Her på Service senter i Linz
#9
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
søndag 29. mars 2015, klokken 16:26
Da er 1380km tilbakelagt så langt og batteriet ladet på SC Lutterberg.
Klar for en ny etappe i regnet!
#10
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
søndag 29. mars 2015, klokken 09:42
Guten morgen aus Deutchland! :-)
#11
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
lørdag 28. mars 2015, klokken 13:57
Køge og 560km
Solcellepanel på ladestasjonen.
#12
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
lørdag 28. mars 2015, klokken 09:53
Da er 350km unnagjort med snitt på 214w/km
Nydelig vær her på SC Falkenberg.
#13
Turer på kontinentet. / Sv: TMS Langtur / 5000km i påska!
fredag 27. mars 2015, klokken 14:32
Da er trip nullstilt og bil vasket og støvsugd, da er det bare bagasje og familie som gjenstår!
Idag blir det det en kort tur, Gøteborg.
Neste stop: SC Uddevalla!
#14
Zoe / Sv: Kjøpe ny eller gammel motor?
torsdag 26. mars 2015, klokken 11:53
Vi lurer også på en Zoe, dessverre er det ikke samsvar mellom reklame på div fora, egne nettsider og ute hos forhandlerene.
Savner spesielt info vdr gammel modell og vrakpant; fortsatt reklame på at de gir 25000 i avslag om du vraker din gamle. Denne kampanjen skulle vært avsluttet i februar, men finner fortsatt reklame som sier at dette gjelder fortsatt.
På nettsidene står NYE Zoe til 199.900,- (fra pris selvfølgelig), men min lokale forhandler sier at det ikke stemmer, den rimligste han kan levere er fra 223.000,-
Om jeg skulle ha den gamle modellen, måtte jeg kjøpe en egen ladekabel til 16.000,- stemmer dette?

Kona og jeg hadde flere spørsmål når vi gikk derfra enn når vi kom.
#15
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
torsdag 26. mars 2015, klokken 07:10
Sitat fra: felix på onsdag 25. mars 2015, klokken 21:18
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1553294044931878&id=1480773958850554

Var slettes ikke klar over mye av dette. Tror dette er en gruppe for bompenger, siden det er det som de ønsker innført på Tesla. Ta denne kommentaren, gjelder ikke bare Tesla beklageligvis, men alle EL-biler: Hevet over en hver tvil er det faktum at en elbil forurenser tre ganger mer en vanlig bil
Fra vugge til grav
Elbiler lades for det meste natten over,og da lades de med strøm produsert ved tysk kullkraft.
At marioteten av elbileiere er de med høyest lønnsnivå som kjører subsidiert rundt på befolkningens regning.(umoralsk i det minste)
Oppbrukte batterier ikke lar seg destruere (teknologien er ikke enda oppfunnet)
Osv osv

Legger ved en link som viser eksport /import
http://www.statnett.no/Drift-og-marked/Data-fra-kraftsystemet/Import-og-eksport/

Norge er nok en eksportør fremfor importør når det gjelder kraft. Vi importerer toppene i forbruket, ellers er det grønn vannkraft som fyller bateriene våre. Det er dessuten flere av oss som har en strømavtale med opprinnelsesgaranti.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA