Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rolfans

#1
Forbruket på Ae ligger på så si akkurat det samme som e-golfen gjorde, med min kjøring på E18 og en god del høyde meter opp på tur hjem. Nå er rekkevidden ca 250km. Regner med at når snø og kulda setter inn at den blir under 200km (-10 til -15 med e-golfen lå forbruket rundt 27-29). Men det er helt greit, og det er så deilig å kunne kjøre inn til Tigerstaden og litt rundt der og hjem igjen, og ikke sitte på turen hjem å stirre på batteri nivået, skru av varmen og lure på om jeg kommer meg hjem i dag, selv om jeg alt har kjørt en tur eller to inn uten å lade i mellom  :) :)

Slippe å stresse med å lete etter en av ladeplassene på ettermiddagen halve året for å være sikker på å komme meg hjem igjen.  :+1:
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Sommertur med Ampera-E
tirsdag 05. september 2017, klokken 16:06
Var i helgen på tur fra utenfor Oslo til Stockholm. Kjørte rolig bortover og var jo heldig med fint vær og 14-19 grader. Til min store overraskelse så kom jeg langt over halvveis, helt til Ørebro før bilen gikk under 15% igjen og ble oransj på rekkevidden. Kjørte 372.9km, 51.4kWh brukt og fortsatt 62km(50-73) rekkevidde igjen  :) 1,37kWh/100km ved første lading. Med rolig mener jeg lå med nåla på fartsgrensa, 90 i 90 sonen, kanskje litt under i 110 sonen.

Bilen er på tross av de smale setene en fin bil på langkjøring. Og det var ingen problemer å følge trafikken i 120 sonene i Sverige. Resten av turen ble kjørt normalt, og forbruke totalt var overraskende lavt. Totalt 198.6kWh på 1255.6 km :)  :+1:
#3
Bilen produsert 25.04. Skulle fått den 27.07, var innom forhandler denne uka og fikk vite, som jeg hadde misstanke om at den er enda en måne så nå er forventet levering 28.08. Jeg skjønner ikke at det går ann å ha så elendig logistikk på transport at de lagrer et ferdig laget produkt som er solgt i over 2 måner på fabrikken.

Er helt tydelig at AE er en compliance car og at de kun lager den for å selge den i California og andre stater for å få redusert gjennomsnittlig utslipp så de kan selge flere store SUV'er som de tjener en masse penger på. Og at de ikke er interesert i å skru opp produksjonen på AE så de kan tjene penger på den også. >:(
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Oppgradere til 22 kW AC lader?
fredag 09. juni 2017, klokken 16:01
Får å få mer enn 7kw lading må du over på DC. Ampera-e's intern lader er bare på en fase 32 amper. Så ikke mulig å lade fortere på AC.
#5
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Forbruk Ampera-e
onsdag 24. mai 2017, klokken 14:04
Nå har ikke jeg fått min enda. Er trolig fortsatt i USA, kanskje kommet seg til Boston siden det er en måne siden den ble produsert. Men fra erfaring med min e-golf: ja det er stor forskjell på tørt, vått, snø, sommerdekk mot vinterdekk, 10 mot 20 grader osv.
#6
Jeg har også fått en mail fra forhandler om at min bil ikke er berørt av forsinkelser og at den har blitt produsert som planlagt forrige uke, sendt fra fabrikken og skal bli levert som ventet. Endelig dato kommer senere.  :)
#7
Snakket med forhandler forrige uke. Og nesten litt rart at bilen min ikke ligger inne til produksjon før uke 17. Det tok litt tid før jeg fikk med meg at de hadde åpnet salget. Forsøkt jo å legge inn en bestilling i fjor sommer. Men da skrev de bare opp epost adressen min på en lapp som de trolig mista. For jeg hørte jo ingenting før jeg leste at de hadde starta å ta imot betillinger. Og da var det jo blitt 3.10. Men at det vil si at jeg har havnet ca 10 uker produksjonsmessig bak i køen på to uker. Lurer på om de da vil si at det er ca 1000 stk. som bestilte før meg? (10000 Bolt/Ampera i året, halvparten til Norge? vil si ca 100 i uka, som trolig ikke stemmer til å begynne med)

Får håpe på at det vil si at de vil luke bort noen feil før jeg får min :P
#8
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
lørdag 15. november 2014, klokken 18:18
Her var det mange som fortsatt er feilinformert. Det jeg fikk av informasjon om varmepumpa er at produksjonen først ble stoppet til uke 51, men uka etterpå så kom det fram at det er i alle fall til uke 07. Jeg ente med og fjerne VP når den ble utsatt til uke 51, altså uka før det kom fram at det var til uke 07 i alle fall. Og min bil da uten VP blir nå produsert om et par dager, altså i begynnelsen av uke 44. Så jeg får trolig min bil uten VP før jul. Og jeg er veldig glad for at jeg tok det valget og fjerna den. For de som fortsatt har den på bestillinga, kanskje dere er heldige å får de første rundt påske.
#9
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
onsdag 22. oktober 2014, klokken 12:56
Jeg har fjerna varmepumpa jeg nå :-( Orker ikke å vente i det uvisse i ukevis til. Så hvis de klarer å få retta det og starter produksjonen igjen om noen uker så vil jeg vel angre på at jeg ikke venta. Men utifra det jeg har lest og hørt så tror jeg det vil ta lang tid. Blir spennende å se hvordan den virker når den blir levert.
#10
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
mandag 20. oktober 2014, klokken 07:44
Jeg snakket med selger på lørdag, og han sa at de skulle få informasjon nå i dag. Så får se om det stemmer. Men han sa at hvis jeg fjerna varmepumpa så ville jeg trolig få bilen før jul(bestilte 11 august). Har fått låne med meg e-golfen nå i helga. Den er veldig behagelig og kjøre rundt med, men jeg ser at rekkevidden blir fort spist opp, spesielt i oppoverbakker. Har nå kjørt den fra Drammen til Oslo vest i dag morges, startet med 158 km rekkevidde når jeg parkerte i går, var 141 når jeg startet i morges og 38 km senere og mange høydemeter opp og ned og litt opp igjen, stoppet den på 77 km igjen. Så varmepumpe vil jeg ha.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA