Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pjvik

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Ohh.. lykke!
søndag 20. september 2015, klokken 22:16
Ser at det er enkelte som ønsker en "El only" knapp. Hva skal en med det når systemet i bilen prøver å være mest mulig på elektrisk drift?
Litt på foten så er det mindre behov for bensin så lenge det er strøm på batteriet.
Dette er min erfaring gjennom over 1½ år.
Under 10 grader vil motoren starte for å bli varm slik at det også kan være mulig å hente ut varme.
Elektrisk forvarming hjelper godt selv uten å være koblet til lysnettet, er avhengig av å strøm på batteri.
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Andre som sliter med Charge Amps Spark?
onsdag 16. september 2015, klokken 21:13
Ta kontakt med Charge Amps og de vil ordne opp ved sannsynligvi å skifte hele kabelen.

Jeg hadde en et år gammel kabel som sluttet å virke. Tok kontakt og fikk tilsendt ny, det var med eske som bare var til å legge den gamle kabelen i og levere til forsendelse. Alt uten kostnad.
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV gir (transmission)
søndag 19. oktober 2014, klokken 20:29
Her er link til GKN sin side om girkassen til Outlander PHEV. Denne er ikke forklarende på hva som skjer internt i girkassen. http://www.gkn.com/media/News/Pages/GKN-Driveline-Multi-Mode-eTransmission-on-the-Mitsubishi-Outlander-PHEV.aspx

I forhold  til Vola/Ampera så har girkassen til 1 ekstra modus, menlig direkte drift på forhjulene fra bensinmotor. (ikke bare lading)

Som jeg allerede har skrevet så oppfører den anderledes en det mage tror i og med at bensinmotoren kan drive forhjulene i ganske lav fart. Dette har ikke Mitsubishi beskrevet i sitt materiell, kun nevnt bensindrift fra 120km/t. GKN har heller ikke beskrevet dette noe særlig. For min egen del er jeg svært fornøyd med at alle driftsmodusene skifter sømløst. Jeg trenger ikke å å tenke på hva som kommer til å skje. Det er bare å sette bilen i kjøre mode (D) og kjøre.
#4
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Outlander PHEV gir (transmission)
lørdag 18. oktober 2014, klokken 22:20
Etter å ha kjørt PHEV i ca ½ år så er konklusjonen min at det er en variant av CVT gir på denne.
Når det er tomt på batteriet ca kan den gå med bensinmotor i hastigheter på under 50km/t. Lyden er og også umisskjennelig "DAF". Under akselerasjon går  høyt opp i turtall for så å gire om til et lavere turtall etter hver som farten øker.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA