Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SuperSSRallyGT

#1
Kia Soul EV / Sv: lyspærer
onsdag 07. januar 2015, klokken 21:28
Ja, det ser ut til at denne pæra dessverre ikke er godkjent.
Den selges også i Tyskland, og de skriver :"Nur für den Offroad-Einsatz, nicht zugelassen für den öffentlichen Strassenverkehr
!!Keine ECE- Zulassung!!
IKKE godkjent for offentlig veg.
#2
Kia Soul EV / Sv: lyspærer
onsdag 07. januar 2015, klokken 20:25
#3
Kia Soul EV / Sv: LED pærer som passer i Soul?
søndag 28. desember 2014, klokken 21:35
Tanken bak innlegget var å bringe erfaring med LED pærer inne i bilen.
Et annet forum-medlem var for en tid tilbake forundret over at det ikke var benyttet LED pærer i innvendig belysning.
Noen av de nyere bilene jeg har kjørt har hatt LED i interiørbelysningen. Dette har jeg oppfattet som "friskt" og mer "moderne" lys.
Om noen på dette forumet har byttet til LED og er fornøyd med det, er det fint om de skriver om det i denne tråden.
#4
Kia Soul EV / LED pærer som passer i Soul?
søndag 28. desember 2014, klokken 14:51
Håper noen med interesse for LED pærer kan bidra med hvilke pærer som passer inne i denne bilen.
Pærene har både teknisk betegnelse, tall for lysstyrke og et tall for hvor hvitt lys det er?
Om vi deler på erfaringer behøver ikke alle å gjøre den samme jobben, så kom igjen folkens, hva er din erfaring?
Jeg venter fremdeles på min Soul, så jeg kan foreløpig ikke bidra med mer enn å starte denne tråden..
#5
Kia Soul EV / Sv: Endelig test/bilder av en Soul i en ny farge
søndag 09. november 2014, klokken 13:30
Hei!
Mener å ha lest et sted at batteriet har best av å bli ladet med "mellomstor" lader, typ 16A/32A tilpasset bilens innebygde lader, med anslått ladetid på ca 4-5 timer fra tilnærmet tomt. Har jeg forstått dette riktig?, og vil ladetype (10A eller 32A) virke inn på batteriets teoretiske levetid.
#6
Kia Soul EV / Sv: TPMS dekktrykksensorer
tirsdag 04. november 2014, klokken 13:34
Jeg kjenner som sagt ikke til hva norske myndigheter mener i saken, men er redd for at bilbransjen vil fremstille dette som noe som er påbudt selv om det kanskje ikke er/blir det likevel.

At det sitter sensorer i hjulene som bilen blir levert med fra fabrikk er en selvfølge og kan ikke velges bort.
Derimot, om 4 år, når dekkene er utslitt på både sommerhjul og vinterhjul, vil dagens sensorpris på ca kr 800.-/stk gi en merkostnad på 8 x 800,- = kr 6 400,-, som ikke er helt billig.
Vi får håpe at prisene på sensorene vil synke etterhvert som det blir mer vanlig.
#7
Kia Soul EV / TPMS dekktrykksensorer
mandag 03. november 2014, klokken 17:01
La for så vidt inn dette under tråd om felger, men det er kanskje greit at dekktrykksensorer har en egen tråd?

Dette skriver svenske Vi Bilagare om påbudet om TPMS:

http://www.vibilagare.se/nyheter/inget-krav-pa-tpms-i-sverige

-påbudt bare frem til bilen blir tatt i bruk...
Jeg har ikke lest noe lignende på norske nettsider om hvordan norske myndigheter tolker dette.
Får vi en lignende tolkning vil det være lov å kjøpe vinterhjul uten sensorer. Så får hver enkelt vurdere om han ønsker å kjøre med en lysende varsellampe...
Ut fra hva jeg har lest om selve sensorene har de innebygget batteri med levetid på kun 4-5 år. Batteriet kan ikke byttes ut, så om tilfelle må nye sensorer kjøpes omtrent samtidig med at dekkene er modne for utskiftning eller litt før..
#8
Kia Soul EV / Sv: Felger
lørdag 01. november 2014, klokken 14:28
Hei alle.
Se hva svenskene skriver om påbudet om TPMS:
http://www.vibilagare.se/nyheter/inget-krav-pa-tpms-i-sverige
-påbudt bare frem til bilen blir tatt i bruk...
Jeg har ikke lest noe lignende på norske nettsider om hvordan norske myndigheter tolker dette.
Får vi en lignende tolkning vil det være lov å kjøpe vinterhjul uten sensorer. Så får hver enkelt vurdere om han ønsker å kjøre med en lysende varsellampe...
Ut fra hva jeg har lest om selve sensorene har de innebygget batteri med levetid på 4-5 år. Det kan ikke byttes ut, så om tilfelle må nye sensorer kjøpes omtrent samtidig med at dekkene er modne for utskiftning eller litt før..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA