Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pgi

#1
Model S / Sv: Skuffet av Tesla (Drammen)
søndag 29. mars 2015, klokken 11:56
Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 11:53
Gjør vi TM en bjørnetjeneste med å finne oss i alt for mye?
Hva har du personlig måttet finne deg i?
#2
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 09. februar 2015, klokken 21:39
Sitat fra: frosken på mandag 09. februar 2015, klokken 20:58
Helt sikkert verre på 21", men jeg velger å sko meg etter de forholdene jeg kjører mest på. 19" er nok ansett som mer fornuftig vinterstid, men når jeg først har kjøpt P85D tenker jeg vi lar fornuften ligge :)

Dere som har hatt 4wd tidligere, hvordan gjør man det med kjetting? Bare foran/bak eller kjøper man for alle hjul? Og igjen, noen som har prøvd kjetting på 21"?
Artig problemstilling: du kjøper bil med veldig god firehjulsdrift, setter på dårlige vinterdekk, og ender opp med å kjøpe kjetting  :) Suverent!
#3
Model S / Sv: En real vintertest
mandag 05. januar 2015, klokken 23:47
Kjedelig å høre at bilen ikke har de egenskapene om vinteren du forventet deg  og regnet med da du bestilte den.

Forøvrig lurt å ta med spade når du skal på ski og hyttetur om vinteren, både for å kunne spa frem hyttedøren, grave seg ned ved uvær og grave løs kamerater dersom skred.

Har selv bestilt en D-versjon, kanskje den bedre vil oppfylle dine forventninger som vinterbil? Hvis ikke er nok kjettinger veldig lurt når man kjører 2wd. Finnes kanskje for tesla også (?)

(Har selv slitt som pokker med å komme inn i gjenfrossede biler om vinteren. Har noen ganger hoppet inn via bakluke, men vet ikke om det er mulig på tesla :) )
#4
Model S / Sv: ESP
torsdag 01. januar 2015, klokken 19:36
..merkelig da at ikke det er billigere bilforsikring for yngre sjåfører...
#5
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
onsdag 10. desember 2014, klokken 08:12
Sitat fra: Rio på onsdag 10. desember 2014, klokken 01:23
De har også myndighet til å bestemme at nye biler SKAL ha CCS (og ev. andre).
Da kan de vel i samme slengen foerlange at alle (el)biler som selgs i europa er tyske, er nok mange i tysk bilindstri som ønsker nettopp det du skisserer. lett å skjule seg bak standarder som for å hindre konkurranse, velkjent fenomen, wto har vel begynt å komme med pålegg for å hindre dette etterhvert. Standarder er ikke det samme som en lov eller forskrift og bør pålegges med vett,for ikke å hindre sunn konkurranse, selv om det alltid for enkelte gruper vil være fristende å misbruke mulighetene standardisering
#6
Model S / Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:21
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:12
Sitat fra: pgi på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:01
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:47
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:40
Forstår ikke denne diskusjonen egentlig. De fleste av oss som fikk bilen tidlig vet hva det koster å ettermontere noe så "enkelt" som innfellbare sidespeil. Prisen på ettermontering av dobbeltlader har også vert kjent, og egentlig ganske hinsides.

Så, når dette er kjent. Hvorfor blir da folk forundret over at de ikke kan få oppgradert sine biler? Hvor mange tror dere ville tatt seg råd til å legge pengene på bordet? Ser for meg at vi lett snakker om 100k for å få alt på plass. Ledningsnett, ny rute, ekstra hardware, konfigurasjon...

jeg kjøpte bilen i den troen ( og forsikringen fra Tesla) at nyere sikkerhetssytem skulle være ettermonterbare, bilen var slik utformet at den tok høyde for nye system, dette lå til grunn for mitt valg til å kjøpe bilen ellers hadde jeg ventet ... Hva er det du ikke skjønner?
har du dette skrevet i kontrakten, har du noe skriftlig angående dette?

ok , dumme meg som stolte på uttal fra Tesla representanter ved flertall anledninger... ska ta alt skriftelig fra nå av...
Det er alltid lurt å få slike ting skriftlig. Da må den ansatte høre med sine sjefer som igjen må høre med sine sjefer. Får du ingenting skriftlig, så får du ta utsagnet fra den ansatte som en mulighet for at det kan være/bli mulig, men ikke noe mer enn det.
#7
Model S / Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:14
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:31
Tviler på at Tesla har skriftlig har lovt noen fitte av noe slag ei heller den hårete retro utgaven:-)
hvordan kan de love S-E-X men ikke fitte  ;)
#8
Model S / Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:01
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:47
Sitat fra: christian1986 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:40
Forstår ikke denne diskusjonen egentlig. De fleste av oss som fikk bilen tidlig vet hva det koster å ettermontere noe så "enkelt" som innfellbare sidespeil. Prisen på ettermontering av dobbeltlader har også vert kjent, og egentlig ganske hinsides.

Så, når dette er kjent. Hvorfor blir da folk forundret over at de ikke kan få oppgradert sine biler? Hvor mange tror dere ville tatt seg råd til å legge pengene på bordet? Ser for meg at vi lett snakker om 100k for å få alt på plass. Ledningsnett, ny rute, ekstra hardware, konfigurasjon...

jeg kjøpte bilen i den troen ( og forsikringen fra Tesla) at nyere sikkerhetssytem skulle være ettermonterbare, bilen var slik utformet at den tok høyde for nye system, dette lå til grunn for mitt valg til å kjøpe bilen ellers hadde jeg ventet ... Hva er det du ikke skjønner?
har du dette skrevet i kontrakten, har du noe skriftlig angående dette?
#9
Model S / Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:28
lurer litt på dette, fantastisk hvis tesla har lovt å retrofitte dette til kundene sine. står dette i kontrakten til dere som har kjøpt bil. har dere det skriftlig eller muntlig at dere skal kunne oppdatere fremtidige endringer? Er det noen her som kan legge noe konkret ut her enten noe skriftlig eller muntlig som sier at acc, autopilot skal være mulig å retroftitte. i så fall er det jo utrolig.
#10
Model S / Sv: Underskriftskampanje for å få retrofit av Autopilot
tirsdag 14. oktober 2014, klokken 08:47
tror dette blir tidenes dyreste acc/autopilot dersom retrofit, er nok mer økonomisk å selge å kjøpe ny bil. timerpriser på bilverksted er ikke å spøke med. hva er timepris foer tesla verksted, har de god kapasitet til å gjøre slike ting?
#11
Model S / Sv: Netthetsen fra kommentatortrollene mot Tesla eiere
mandag 13. oktober 2014, klokken 22:41
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:23
Sitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :)
Hva har misunnelse med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg slippe dem inn? Hva gjør at de skal kunne komme før meg?
vask brillene dine gutt  :), kommentaren min gikk på at du delte noen de dine indre følelser angående folk med tesla og fin bil med oss andre her på forumet, og det var triste greier.. denne indre gleden av ikke å slippe inn tesla, den kommenterte jeg som trist og ynkelig, og mest for deg selv, han i fin bil bryr seg nok ikke så mye  :)
#12
Model S / Sv: Netthetsen fra kommentatortrollene mot Tesla eiere
mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad  ;) , livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil  :) 
#13
Model S / Sv: Netthetsen fra kommentatortrollene mot Tesla eiere
mandag 13. oktober 2014, klokken 21:20
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.
at du velger å synke så lavt og gjøre deg selv så ynkelig, må være et trist liv, du kjører tydeligvis ikke en  bil du liker no særlig. 
#14
spørs jo hva pris blir for bytte, tipper det fort blir like økonomisk da å selge bil og kjøpe ny med større batteri. innbytte er sjelden god deal for kunden, selger vil gardere seg mot tap og helst ha gevinst.
#15
Model S / Sv: Har tesla nå 5000 kunder i Norge som føler seg snytt ?
søndag 12. oktober 2014, klokken 19:34
+1 god humor  :)

får sikkert noen medlemmer..
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA