Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 11:53Hva har du personlig måttet finne deg i?
Gjør vi TM en bjørnetjeneste med å finne oss i alt for mye?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: timingbeltkiller på søndag 29. mars 2015, klokken 11:53Hva har du personlig måttet finne deg i?
Gjør vi TM en bjørnetjeneste med å finne oss i alt for mye?
Sitat fra: frosken på mandag 09. februar 2015, klokken 20:58Artig problemstilling: du kjøper bil med veldig god firehjulsdrift, setter på dårlige vinterdekk, og ender opp med å kjøpe kjetting
Helt sikkert verre på 21", men jeg velger å sko meg etter de forholdene jeg kjører mest på. 19" er nok ansett som mer fornuftig vinterstid, men når jeg først har kjøpt P85D tenker jeg vi lar fornuften ligge
Dere som har hatt 4wd tidligere, hvordan gjør man det med kjetting? Bare foran/bak eller kjøper man for alle hjul? Og igjen, noen som har prøvd kjetting på 21"?
Sitat fra: Rio på onsdag 10. desember 2014, klokken 01:23Da kan de vel i samme slengen foerlange at alle (el)biler som selgs i europa er tyske, er nok mange i tysk bilindstri som ønsker nettopp det du skisserer. lett å skjule seg bak standarder som for å hindre konkurranse, velkjent fenomen, wto har vel begynt å komme med pålegg for å hindre dette etterhvert. Standarder er ikke det samme som en lov eller forskrift og bør pålegges med vett,for ikke å hindre sunn konkurranse, selv om det alltid for enkelte gruper vil være fristende å misbruke mulighetene standardisering
De har også myndighet til å bestemme at nye biler SKAL ha CCS (og ev. andre).
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:12Det er alltid lurt å få slike ting skriftlig. Da må den ansatte høre med sine sjefer som igjen må høre med sine sjefer. Får du ingenting skriftlig, så får du ta utsagnet fra den ansatte som en mulighet for at det kan være/bli mulig, men ikke noe mer enn det.Sitat fra: pgi på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 11:01Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:47har du dette skrevet i kontrakten, har du noe skriftlig angående dette?Sitat fra: christian1986 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:40
Forstår ikke denne diskusjonen egentlig. De fleste av oss som fikk bilen tidlig vet hva det koster å ettermontere noe så "enkelt" som innfellbare sidespeil. Prisen på ettermontering av dobbeltlader har også vert kjent, og egentlig ganske hinsides.
Så, når dette er kjent. Hvorfor blir da folk forundret over at de ikke kan få oppgradert sine biler? Hvor mange tror dere ville tatt seg råd til å legge pengene på bordet? Ser for meg at vi lett snakker om 100k for å få alt på plass. Ledningsnett, ny rute, ekstra hardware, konfigurasjon...
jeg kjøpte bilen i den troen ( og forsikringen fra Tesla) at nyere sikkerhetssytem skulle være ettermonterbare, bilen var slik utformet at den tok høyde for nye system, dette lå til grunn for mitt valg til å kjøpe bilen ellers hadde jeg ventet ... Hva er det du ikke skjønner?
ok , dumme meg som stolte på uttal fra Tesla representanter ved flertall anledninger... ska ta alt skriftelig fra nå av...
Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:31hvordan kan de love S-E-X men ikke fitte
Tviler på at Tesla har skriftlig har lovt noen fitte av noe slag ei heller den hårete retro utgaven:-)
Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:47har du dette skrevet i kontrakten, har du noe skriftlig angående dette?Sitat fra: christian1986 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 10:40
Forstår ikke denne diskusjonen egentlig. De fleste av oss som fikk bilen tidlig vet hva det koster å ettermontere noe så "enkelt" som innfellbare sidespeil. Prisen på ettermontering av dobbeltlader har også vert kjent, og egentlig ganske hinsides.
Så, når dette er kjent. Hvorfor blir da folk forundret over at de ikke kan få oppgradert sine biler? Hvor mange tror dere ville tatt seg råd til å legge pengene på bordet? Ser for meg at vi lett snakker om 100k for å få alt på plass. Ledningsnett, ny rute, ekstra hardware, konfigurasjon...
jeg kjøpte bilen i den troen ( og forsikringen fra Tesla) at nyere sikkerhetssytem skulle være ettermonterbare, bilen var slik utformet at den tok høyde for nye system, dette lå til grunn for mitt valg til å kjøpe bilen ellers hadde jeg ventet ... Hva er det du ikke skjønner?
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:23vask brillene dine guttSitat fra: pgi på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:56Hva har misunnelse med dette å gjøre? Hvorfor skal jeg slippe dem inn? Hva gjør at de skal kunne komme før meg?
kommentar min gikk på din ynkelige holdning , at du velger å la deg provosere av at noen har sånn og sånn bil. misunnelse er så trist, ikke minst for en selv. har selv ikke tesla, vurderer en, og blir selv ikke misunnelig, men får veldig lyst på en når jeg ser de rundt i trafikken. få deg en hobby eller noe som kan gjøre deg litt glad, livet er for kort til å gå rundt å være furtete og misunnelig på grunn av noe så ubetydelig som bil
![]()
Sitat fra: pwb på mandag 13. oktober 2014, klokken 20:26at du velger å synke så lavt og gjøre deg selv så ynkelig, må være et trist liv, du kjører tydeligvis ikke en bil du liker no særlig.
Må vel innrømme at der hvor feltet som slutter har vikeplikt så koser det meg litt mer om det er en Tesla jeg ikke slipper inn, men koser meg generelt hver gang jeg får satt på plass noen med dyr "flott" bil. Men grunnen til dette har dere jo lagt opp til selv, hadde de med disse bilene ikke breiet seg så mye så hadde man vært mer smidig.