Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - A8

#1
e-Golf / Sv: Det var da svarte til rekkevidde...
torsdag 04. juni 2015, klokken 14:15
Viktigste faktoren er luftmotstand. Den er proporsjonal med kvadratet av hastigheten. I den siste tiden har det vært mye sønnavind på E18 i Vestfold. Det viser igjen på forbruket til og fra jobb.
Det er også ganske fasinerende å oppleve at jo saktere det går, gjerne med bykjøring, jo lavere snittforbruk.
#2
e-Golf / Sv: Hvilket stereoanlegg valgte du til e-Golfen?
torsdag 04. juni 2015, klokken 13:55
Sitat fra: Råde på onsdag 20. mai 2015, klokken 23:21
Spennende.
Jeg må si at jeg blir mer og mer fornøyd med Dynaudio etter som høyttalerne er spilt inn og alt er justert til mine preferanser. Det mangler fremdeles punch i mellomtone, men det er velspillende.

Akkurat samme erfaring her. Var på grensen til misfornøyde den første tiden, men etterhvert så ble det ganske så bra! Iallfall sett i forhold til prisen.
#3
e-Golf / Sv: Får ikke ladet bilen
torsdag 09. april 2015, klokken 10:20
Lading indikeres av blinkende oransje symbol i instrumentet, men dette avhenger av åpen dør (eller noe slikt...)
Dette er noe av det jeg synes ikke er helt tilfredstillende. Jeg ville gjerne hatt en mer entydig indikasjon på lading med faktisk ladestrøm/effekt.
#4
e-Golf / Sv: Skrytebilder
onsdag 08. april 2015, klokken 17:19
 ;D
Jo, men jeg hadde personlig aldri klart å ha 225/35 på 8,5" felg...
Dessuten er det en annen bil som trenger sommer-sko også, men Astana ble litt kjipt etterpå så et eller annet må vel gjøres på litt sikt!
#5
e-Golf / Sv: Skrytebilder
onsdag 08. april 2015, klokken 13:46
Dette er 7,4% over standard diameter (ikke lovlig) pluss ekstra bredde. Hadde ikke lyst til å muligens skrape opp nye hjulbuer. Tror det ville subbet i sving og/eller dumper da det var rimelig trangt i fram/bak -kant.
Men må innrømme at ble ganske tøft, selv om en bivirkning var at bilen ble hevet 23mm.  8)
#6
e-Golf / Sv: Felg og dekk
onsdag 08. april 2015, klokken 10:45
For what it's worth...

I løpet av en måned så har jeg kjørt 2500km på en blanding av originale Astana/Continental og Hakka R2 195/65-15. Mye motorvei i ca 110km/h. Uten å ha gjort noen direkte målinger, så har jeg så langt subjektivt vanskelig for å skille disse to hjulkombinasjonene i forbruk.
#7
e-Golf / Sv: Skrytebilder
onsdag 08. april 2015, klokken 10:36
Måtte jo prøve....  :)
Originale A8 8,5x19" ET45 med 245/40-19. (For sikkerhetsskyld: Prøvde ikke å kjøre med disse...)
#8
e-Golf / Sv: 16A Ladekabel
torsdag 19. mars 2015, klokken 10:43
#9
e-Golf / Sv: 16A Ladekabel
onsdag 18. mars 2015, klokken 15:07
Bestilt på delelageret hos den lokale Volvo-forhandleren. To dagers leveringstid fra Gøteborg.
#10
e-Golf / Sv: 16A Ladekabel
onsdag 18. mars 2015, klokken 13:19
Takk for tilbakemeldingene. Ensto-boksen hadde vært fin, men jeg har behov for å kunne lade hurtigere enn standardkabelen også på reise.
Endte opp med å bestille Volvo-kabelen som er diskutert (31407095). Ifølge delelageret så var jeg visst ikke den eneste som hadde spurt om den...
#11
e-Golf / Sv: 16A Ladekabel
tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:43
Er det noen som kjenner til ladekabel der en kan stille ladestrømmen med tette intervall?
Jeg har et forholdsvis langt kabelstrekk fra sikringsskap til garasjen. Det er sikret med 16A og elektriker testet at det skulle tåle dette, men grunnet det lange strekket så kunne han ikke garantere det. Hvis jeg mot formodning, må redusere ladestrømmen, så ønsker jeg ikke å gå helt ned til 10A slik som det ser ut for at en må på mange kabler. 10A kabel har jeg jo allerede...
13A kan være akseptabelt, men helst kunne jeg tenkt meg muligheten til å redusere fra 16 til 15 eller 14 ampere.
#12
e-Golf / Sv: Forsinkelse pga dårlig fargejobb
mandag 09. mars 2015, klokken 15:02
VW har sikkert en forklaring på dette. Det hørtes bare litt rart ut...  :)
#13
e-Golf / Sv: Forsinkelse pga dårlig fargejobb
mandag 09. mars 2015, klokken 14:34
Lakkering "siste fase"?  :-\
#14
Arbeidslyder?  ???
Det går mye energi til å lage så mye viftestøy at feiebil blir en relevant terminologi....  :)
#15
e-Golf med varmepumpe.
Bestilt:  4. juli 2014
Levert:  6. mars 2015
Ventetid: 245 dager

Egenspesifisert bestilt hos forhandler med alt utstyr.
Strålende fornøyd så langt!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA