Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gausel

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Biler mednærmest umiddelbar levering?
onsdag 11. oktober 2017, klokken 11:03
Tja. Jammen minker det fort på brukt Leaf nå! I hvert fall på finn.no.
#2
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Står du i kø?
torsdag 05. oktober 2017, klokken 16:33
243 hurtigladinger på tre år og to mnd og 100000 km. Stått i kø tre ganger. kun kort venting. Fra/i Gudbrandsdalen, mye rundt Mjøsa/Gardemoen samt Østfold. Fire turer G.dalen-Jæren/Stavanger. Aldri opplevd at elbilforeningens brikke ikke har virket. Flaks?  ???
#3
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Dagspass hurtiglading
fredag 29. september 2017, klokken 22:33
Rabatten. Og den kjempefine appen! Heia GK!
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Vurderer ny KIA Soul 2018 med leasing til kr 2840
torsdag 14. september 2017, klokken 19:25
Uten mulighet for lading hjemme - glem elbil (og sparing) fortest mulig!
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøp av brukt Nissan Leaf
tirsdag 03. januar 2017, klokken 11:10
Hei! Akkurat det kan vel garanteres at du IKKE har. Men rundt 20-25% rest nå på vinteren tipper jeg ;)
(Basert på to vintres erfaring på indre østlandet og akkurat samme kjørelengde)
#6
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 13. november 2016, klokken 22:20
Sitat fra: gausel på søndag 18. oktober 2015, klokken 17:23
Hva jeg leser av i leafspy i dag
Norsk Leaf fra august 2014:

AHr=67,36
SOH=100%
395,0V
HX=104,74%
kilometerstand: 37.031
81QCs &834L1/L2s
SOC=96.5%  Bilen viser 100%

Og i dag vel ett år senere:

odo= 70.032
SOC 97.2%  bilen viser 100
AHr=66.48
SOH=100%
395.82V
Hx=102.40%
137QCs & 1400L1/L2s

Slett itte værst dæ! Sjøl om jeg nok tenker at leafspy er vel mest leketøy for store gutter. ser det nå ut som aktiv bruk, lading til full pupp så fort du har anledning, relativt ofte lbw, og ispedd en del hurtigladinger slett itte er dårlig batterikost! Leafspy or not; rekkevidden oppleves som minst like god som da bilen var ny:)
#7
Kjempebra det..! Så får vi inderlig håpe Fortum prioriterer oppetid på disse mange ganger høyere enn det de gjør med dem de har på Kiwibutikkene!! De kan i hvertfall ikke planlegges inn i langtur.. Men for all del.. Takk å ære Fortum . Der skjer det da noe jamt og trutt!!
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Hvilken App for ladestasjoner?
fredag 08. januar 2016, klokken 11:04
Hei! Rot rundt på 1881(på mobilen) til du finner elbilladesida! Genialt ift. alle disse ræl-appene!
#9
DRIFTSBATTERI / Sv: 12. bar påvei tilbake?
mandag 14. desember 2015, klokken 09:45
Balansering av cellene skjer vel kun på slutten av 100% lading?
#10
Mekanisk / Sv: Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
torsdag 19. november 2015, klokken 06:50
Fordi bilen spiser bakdekk som bare fy! Og bakstillinga på leafen er ikke justerbar . Ifølge Nissan..
#11
Mekanisk / Sv: Leafen spiser bakdekk som bare fy!!
tirsdag 17. november 2015, klokken 20:30
Hei! Vi er nok flere med unormal slitasje på bakhjula ja! Bilen her skal inn å få ny bakakssling om en fjorten dagers tid!
#12
e-Golf / Sv: Motorbremse med fuldt opladet batteri ?
søndag 18. oktober 2015, klokken 23:06
Du må nok dra ut kontakta før den er fult oppladet for å få til det ;)
#13
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 18. oktober 2015, klokken 17:23
Hva jeg leser av i leafspy i dag
Norsk Leaf fra august 2014:

AHr=67,36
SOH=100%
395,0V
HX=104,74%
kilometerstand: 37.031
81QCs &834L1/L2s
SOC=96.5%  Bilen viser 100%

#14
Leaf 2010-2017 / Sv: Erfaring med rekkevidde om vinteren
onsdag 30. september 2015, klokken 12:07
At du Olee har kjørt en tur på 148 km sier hverken TM, meg eller noen andre noe som helst så lenge du ikke sier noe om høydeforskjell, temperatur, fart, last osv. Ellers har du et godt poeng med varm garasje og nylada batteri!
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA