Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - borge

#1
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Sikt og A-stolper
tirsdag 03. oktober 2017, klokken 14:04
Her må jeg faktisk være ærlig å innrømme at jeg var vel optimistisk, da jeg brukte litt tid på å vurdere dette nå i Leaf'en. A-stolpene i Leafen er bedre enn i Tesla modellene, men ikke veldig mye. Hadde senest i går et tilfelle i duskregn og skumring, der bil inn i rundkjøring havnet bak stolpen med begge sine lys, og da var det umulig å se denne, og dette førte til bråbremsing da bilen spratt ut foran meg som var på vei inn i rundkjøring.
Kan bare huske på 25 år at jeg har hatt problemer med dette i Tesla og Leaf.
#2
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Sikt og A-stolper
onsdag 27. september 2017, klokken 10:23
Tesla Model S eller X vil da garantert ikke være noe for deg. En av viktigste grunn til at jeg solgte den bilen.
Leaf som jeg kjører nå oppleves som helt normal på A stolpe i forhold til Tesla.
#3
Model S / Sv: Hva er bedre på nyere Tesla mod. S kontra eldre?
søndag 24. september 2017, klokken 00:43
De nye skinnsetene varer ihvertfall ett år før de blir stygge, de gamle varte bare 6-8 mnd.
A-stolpene er heldigvis beholdt like brede og solide som de gamle.
#4
EQC / Sv: Reservasjon av EQ C
søndag 17. september 2017, klokken 09:56
Ja, og GLC F-Cell er jo sørgelig kjedelig dessverre. Kunne håpet på noe litt mer futuristisk.
#5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Den nye grønn-sølv fargen
søndag 17. september 2017, klokken 08:57
Haha, hva er det trendnissene her sliter med? Er det ikke gøyere å ha en bil som skiller seg litt ut fra alle de andre kjedelige fargene? Se på Teslas 4 farger eller hva det er, gørr kjedelige alle som en. Ok kanskje unntatt perlemor.
Vi snakker om en elbil her folkens, folk driter i hvordan de ser ut eller hvilken farge de har, bare de går langt på batteri og helst har hengerfeste. Fikser ikke damer med elbil uansett. 
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
tirsdag 29. august 2017, klokken 12:33
Haha, den ser jo rimelig lik ut bortsett fra litt mer Pulsar lignende front og hekk. Jeg tror vi kaller det facelift med noe større batteri og sikkert noen nye funksjoner/nytt instrumentpanel osv. Men alt i alt samme bil. Som en neste versjon av Golf ja.
#7
Model S / Sv: Anbefaling lakkforsegling Tesla Model S
søndag 13. august 2017, klokken 11:30
Er det noen som anbefales,privat eller firma, i stavanger/sandnes? Helst i 2000-5000kr klassen.
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
tirsdag 08. august 2017, klokken 00:01
Utseendemessig har jo dette ingenting for seg,de har utrolig nok klart å lage en kjedeligere og mer intetsigende bil enn den forrige som jo har en viss sjarm.7
#9
Model X / Sv: Ny justering av pris på X75?
fredag 04. august 2017, klokken 22:51
Men hvor fornøyde er dere når dette skjer etter at dere har hentet ut bil,og gjerne flere ganger?
#10
Model X / Sv: Ny Teslakunde: Er dette et godt kjøp?
torsdag 03. august 2017, klokken 09:01
En slik bruktbil burde da koste langt under 900k, og hvis den ikke gjør det idag gjør den det imorgen.
#11
Model S / Sv: Personlig bilskilt - fra torsdag 15. juni kl 11:00
lørdag 17. juni 2017, klokken 23:44
Sitat fra: jlan på fredag 16. juni 2017, klokken 14:18
BUDT er ledig (Parkering for----)

Nei denne skjønte jeg ikke?
#12
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 14. desember 2016, klokken 14:05
Sitat fra: gr på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:51
Sitat fra: borge på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:38
Epic fail. Det der opplegget blir bare stress for deg dessverre. Lav-rekkevidde golf (Gammel eller ny) uten hjemmelading på natta blir alt for tungvindt.
Men korrekt å velge bort skinnseter av de åpenbare grunnene du selv har påpekt.
Du burde dessverre skrinlegge dette inntil du får lademulighet i hjemmet, evt gå vekk fra Golf og få noe med lang rekkevidde som du kan lade sjeldnere. Må da blir Tesla eller E-ampera, men fremdeles er dette slitsomt uten å kunne lade hjemme om natta.
Det går ikke selv med Tesla eller Ampera-e så lenge en kun har en 16A å lade på i 2*7 timer per uke. Med schuko-kontakt så blir det 8-12km/time, så med fast kjøremønster på 150km mellom to ladinger så vil en alltid gå minus enten det heter Golf eller Tesla eller samme hvor stor batteripakken er. Ladetid, ladeffekt eller motoreffektivitet må kraftig opp for at det skal være en levelig løsning. :)

Yes. Jeg sliter like mye med Tesla som går tom pga illusjonen om at den har stort batteri, som med Leafen, men der er det akseptert at jeg må lade omtrent hver dag. med en gang jeg begynner å prøve å lade på jobb osv, og ikke over natta hjemme, da blir det fort krise.
Han må kjøpe seg en golf bensin om han absolutt vil ha golf.
#13
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 14. desember 2016, klokken 13:38
Sitat fra: Chivas på lørdag 10. desember 2016, klokken 13:49
Sitat fra: Chivas på fredag 09. desember 2016, klokken 20:32

Ingen tlf idag, men i morgen tar jeg med madamen på en prøvetur av e-golf for å sikre godkjennelse av nytt kjøp :D :)
Prøvetur er gjennomført og tror godkjennelsen er i boks :-D eneste hun var ganske klar på at hun ikke ønsker er skinnseter.

Så, til kanskje det viktigste :rekkevidden.

Vi har ikke lademulighet hjemme enda, men tanken er at jeg lader den opp på jobben ett par dager i uken, så kjører madamen resten. Vi får anta at det funker :-)

Epic fail. Det der opplegget blir bare stress for deg dessverre. Lav-rekkevidde golf (Gammel eller ny) uten hjemmelading på natta blir alt for tungvindt.
Men korrekt å velge bort skinnseter av de åpenbare grunnene du selv har påpekt.
Du burde dessverre skrinlegge dette inntil du får lademulighet i hjemmet, evt gå vekk fra Golf og få noe med lang rekkevidde som du kan lade sjeldnere. Må da blir Tesla eller E-ampera, men fremdeles er dette slitsomt uten å kunne lade hjemme om natta.
#14
På an igjen...Nå er det skittent føre på alle veier, og Teslaen svikter ikke med å bli stygg og skitten i alle sammenføyninger igjen, dørkarmer, mellom dører og karosseri, bakluke og karosseri mellom bakluke og der bakluke hviler..Kjører mange andre biler, trenger svært sjelden å vaske bilene så grundig der. Andre som sliter?
#15
e-Golf / Sv: Nye E-golf
onsdag 02. november 2016, klokken 16:48
Sitat fra: Tbmull på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 10:11


De gjør seg klare for den nye E-golf. Noen som har en formening om hvor mye en brukt E-golf første generasjon vil havne på i pris etter den nye versjonen kommer?

Jeg har sagt det før, jeg har absolutt ingen forståelse for at folk kjøpte eGolf som varmt hvetebrød til 270-300 000 når den ikke gjorde noe annerledes enn Leaf 2011 som man kunne få for 130 000.
Brukte Leaf ligger vel idag på 120-140 000, og går nok videre ned. Jeg antar brukte eGolf vil følge samme mønster, folk vil nok gi litt mer for eGolf. 140-160 000 kr, kanskje litt optimistisk.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA