Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Boogie

#1
Hei, jeg savner også GPX/KLM filer som jeg kan laste inn i min Tomtom. Skjer det noe med dette prosjektet?
#2
Dekk / Felger / Sv: Vinterdekk
onsdag 06. september 2017, klokken 21:53
Takk for gode innspill  8)
#3
Dekk / Felger / Vinterdekk
onsdag 06. september 2017, klokken 08:31
På tide å kikke på nye vinterdekk.
Egentlig er jeg litt i forkant av levering av en ny 30 kW Tekna Leaf.

Jeg har bedt dem gå ned på felgstørrelse til 16" fordi jeg ønsker Michelin Energy E-V som kommer i dimensjon 195/55R16 91 Q XL Dekket har A på økonomi og våt vei! Leveres ikke i 17".

Men når det gjelder vinterdekk er jeg mer usikker. Forhandler vil gjerne levere Nokian HKPL 205/55/R16 R2 XL Dette dekket har kun B på økonomi og F på våt vei. Er ikke helt fornøyd med valget.
Noen forslag til et bedre vinterdekk? Jeg kan beholde 17" felg på vinterdekk om det gir meg et bedre dekk....
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Leafbox, erfaringer
lørdag 13. mai 2017, klokken 17:49
Er usikker på hvilken setting jeg skal velge. Har to stk Leaf 2011 uten B. En norsk, og en EU modell.
Det står i manualen at det stort sett bare er USA domestic modeller som har "kickdown" - altså innstilling 2. Men det føles som om jeg har "kikdown"? Har satt den til 2 nå. Andre tanker rundt dette?
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Feilmelding: i-key system fault
onsdag 10. februar 2016, klokken 19:19
Tok ut 12V batteriet og testet det i benk. Det hadde kun 6 Ahr restkapasitet igjen. Minimum for et batteri av denne størrelsen er ca 8 Ahr.
Byttet det, og har ikke hatt noen feil siden. (men heller ikke så lave temperaturer).
Sjekket min andre Leaf også. Batteriet her var kun på 4 Ah!
Kan tyde på at flere burde sjekke batteriet i bilene sine nå.
Begge bilene er fra 2011.
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Feilmelding: i-key system fault
fredag 15. januar 2016, klokken 22:58
Er det ingen andre som har hatt dette problemet?.
Jeg har en 2011 modell som kom opp med denne feilen i dag.
Prøvde å bytte batteri i nøkkelen uten resultat, sjekket 12V batteriet (ristet litt i ledningene) og lukket panseret. Da startet bilen, men servoen virket ikke.
Når jeg kom hjem prøvde jeg å starte bilen på nytt. Alt OK.
Mistenker at 12V batteriet bør byttes, men det kan tenkes at det er i-key modulen som må byttes...
#8
Jeg har drevet Elbil-Shop AS i 10 år og selger ut resten av mine PSA biler og utstyr.
Det er 4 elbiler med deler til salgs for nevenyttig person. Selges som en enhet for 100 000,-

Bil 1: Peugeot 106 Electric 1999 52000 km, hvit med både sommer og vinterdekk
Bil 2: Peugeot 106 Electric 2000 120000 km, hvit med både sommer og vinterdekk
Bil 3: Peugeot Partner Electric 2001 27000 km, rød med både sommer og vinterdekk
Bil 4: Peugeot Partner Electric 2001 17500 km, grønn med sommerdekk, DELEBIL uten skilter.

Dette er meget gode biler som vil kunne fungere i mange år enda siden det følger med mye ekstra utstyr:

28 stk ekstra NiCd blokker (det er 20 stk i hver P106, og 27 i den røde Partneren)
5 stk ekstra motorer
5 stk elektronikkasser med motorstyring
6 stk DCDC ladeenheter for 12V system
3 stk ladere for hovedbatteri
8 stk vakuumpumper (for bremser)
8 stk computere
Tilstanden kan variere noe.

Alle batteriblokker er testet og rekondisjonert.

Begge P106 har innmontert Robometer, slik at du har full kontroll med batterienes tilstand under kjøring (Verdi 5000,- pr bil).

En 6 kW "hurtiglader" samt kabel for hurtiglading kan følge med om hurtig avgjørelse.
Diagnoseenhet som kan brukes for å gjøre vannservice selv kan også følge med.

Har også noen skjermer, dører, en støtfanger og en bakaksel liggende....


http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=60982187
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Ingen svar fra ELBIL-SHOP AS
torsdag 25. september 2014, klokken 12:04
Hei, føler det er på sin plass å gi noen svar.

Jeg prøver å svare alle mailer innen 24 timer. Men det har hendt at mailer har forsvunnet i spam eller at jeg har oversett dem. Så vidt jeg vet har alle mine kunder fått svar og rettet opp problemer med sine kabler.

På mine sider vil dere se at jeg kun har en epost som kontakt. Dette av den naturlige grunn at jeg er på jobb i nordsjøen 4 uker av gangen. Det er ikke mobildekning der. Men jeg har folk som sender ut kabler for meg, så det skal ikke ha noen betydning om jeg er hjemme eller ikke.

At det ikke finnes noen fysisk butikk er vel ikke uvanlig i dag. Og jeg har aldri påstått at jeg har det heller. Dette er nettbasert.

Med tanke på hvor mange tusen jeg har servet gjennom 12 år med elbil, så synes jeg de få som her har skrevet sin misnøye (men allikevel fått hjelp) er svært bra.

Ha en fortsatt god dag!  :)
#10
Er du på utkikk etter ladekabler og bokser så sjekk ut:

www.elbilshop.no

Bestilling gjøres ved å sende en mail til meg, og du får tilsendt en faktura.
Ved henting i Tønsberg, kan kontanter også brukes ved beløp under 10 000,-

#11
BMW i3 / Sv: Ladestrøm tabell
lørdag 08. februar 2014, klokken 15:21
Sitat fra: LMOR på lørdag 08. februar 2014, klokken 14:43
Sitat fra: Boogie på lørdag 08. februar 2014, klokken 13:57
Som tidligere nevnt, så har jeg både 16A kabel og Mode 3 boks, men har ingen i3 å teste på...
Jeg har både tangampermeter, effektmeter og Ah teller for å dokumentere forbruk...
Det er litt langt fra Vestlandet, men hvis noen stiller med bil, så kan kan jeg betale for all strømmen som går med til å kjøre frem og tilbake + testen :-)

Strømmen for testen spanderer jeg...
#12
BMW i3 / Sv: Ladestrøm tabell
lørdag 08. februar 2014, klokken 13:57
Som tidligere nevnt, så har jeg både 16A kabel og Mode 3 boks, men har ingen i3 å teste på...
Jeg har både tangampermeter, effektmeter og Ah teller for å dokumentere forbruk...
#13
BMW i3 / Sv: Type2 3fas 16A 400v, hvilken hastighet får man på i3?
fredag 07. februar 2014, klokken 08:50
Hei, om du hadde hatt en 400V 32A trefas (eller 230V 32A enfas) tilkobling ville du kunne få 7,2 kW på den ene fasen om bilen har en 7,2 kW lader.
Er usikker på om alle i3 har 7,2 kW lader, eller om den også blir levert med 3,6 kW lader.
#14
BMW i3 / Sv: Wallbox Pure
søndag 02. februar 2014, klokken 20:18
Sitat fra: i3_X3_X5_730 på søndag 02. februar 2014, klokken 16:36
Ok, skjønner.
Så i bunn og grunn trenger jeg kun sende dette til forskjellige leverandører:

Hei,

Ønsker tilbud på en 1-fas 32A, Type 2, Mode 3 ladepunkt til BMW i3 for veggmontering m/5 meter bilkabel.

Mvh meg selv


::)

Slimbox fungerer greit.
Kan testes her:

http://www.ladestasjoner.no/hurtiglading/model-s-ladekart

Zoom in på Tønsberg så finner du den.
#15
BMW i3 / Sv: Ladestrøm tabell
søndag 02. februar 2014, klokken 20:13
Noen som holder til i nærheten av Tønsberg?
Jeg har kabel som kan stille stil 16A, og jeg har Slimbox med 32A om det vil testes også.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA