Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - janmu

#1
Sorry, Leste bare produktbeskrivelsen i farta T125  Disse batteriene tilsvarer Trojan eller Global sine batterier som og har betegnelsen T125. 240Ah-260Ah

Har forresten et godt tips på å få ut temp sensor og nivå føler for vann uten å ødelegge de ettersom de sitter bom fast i gamle gummiforinger. Ta en tapetkniv og kutt ut en firkantet ramme rundt sensor i plastikken på topp av batteri og lirk ut sensor fra gummiforingen når du har de ute. 100% failsafe metode om du ikke vil risikere og ødelegge sensoren og betale flere hundre kroner for nye.

#2
Hei

@ Freon: 125Ah Rørplate batterier, Fikk et veldig godt tilbud. Dersom du er interssert har jeg blitt kontaktet av en del andre som og ønsker skift. Tenkte da at vi muligens kunne legge inn en samlet bestilling for alle som ønsker å få byttet og få et virkelig godt tilbud. De som ønsker å bytte selv kan da bytte og eventuelt en samlet gjennomgang på oppsett og resett av EMS etterpå. Ny tråd startes på forumet. 

@ Termit: Takker så meget, skal prøve meg frem i helgen. Si ifra om du behøver nye batterier så kan vi sikkert få en god deal på samle bestillingen. Så noen bilder av EL mc prosjektet ditt på hjemmesiden din, ser spennende ut :)
#3
Hei

Jeg har nå byttet batteripakke på min REVA 2008. Nye batterier fra Unibatt (type:Dynex, tåler utladning og oppladning bedre dersom man bruker bilen mye, Rør plater istedet for flat plater. Brukes på trucker som er 24 timer i drift og konstatn ladning). Leste meg litt frem på nettet samt snakket med Enviro Bil i Asker og kom frem til at jeg må nullstille EMS og instille nye verdier før jeg tar bilen i bruk for å få riktig avlesning av den nye batteripakken.

Desverre så skulle Enviro Bil ha 5000KR for å nullstille og sette opp dette i EMS, en jobb som i utgangspunktet tar 30min noe jeg synes er forkastelig dyrt. Begrunnelsen var at de var de eneste som kunne tilby dette og det var prisen for folk som valgte å bytte batteripakke selv. De har nok for høye tanker om seg selv som monopolist på REVA.

Ser at det er mange drevne REVA eiere som har programvare og kabel. Mitt spørsmål er om noen kan dele programvaren(kabel fikser jeg selv) er ikke første gang jeg omprogrammerer en styrenehet til bil og eventuelt om noen er villig til å stille opp for å nullstille dette første gang, vil vedkommende belønnes selvsagt.

Jeg driver selv et bilverksted og synes det er moralt forkastelig å flå kunder slik. Dersom det finnes noen dyktige Reva entusiater der ute som kunne tenke seg å skru litt reva på deltid så kan jeg bistå med å stille et verksted til disposisjon.  Har allerede fått kontakt med en forhandler i India som kan selge reservedeler direkte.
(Dersom noen er interessert i ny batteripakke skift er jeg mer en villig til å bistå med et godt tilbud på skift av batterier og reparasjon av bil)   

Jeg kan kontaktes på tlf 45 25 80 00 (bor i Sandvika og kan komme til Oslo)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA