Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 1001 Watt

#1
e-up! / Sv: Car-net avgangstider
torsdag 16. februar 2017, klokken 10:30
Sitat fra: Elmo på onsdag 15. februar 2017, klokken 20:09
Litt utrolig at samme app kan se såpass forskjellig ut hos ulike brukere syns jeg. Jeg vet at eldre biler har mindre muligheter via APP enn nyere (endringen går såvidt jeg vet på ca sommeren 2014), men kan det være APP-versjonsavhengig også ?? Jeg har (android) Ver. 3.6.2 (a04d495) sist oppdatert 2016-12-21
Jeg kan stille inn avgangstider - men bruker det ikke. Min bil er produsert ca okt-nov 2014.

Appen min er samme versjon, tror teorien din om endring av hardware i bilen i 2014 har gitt denne muligheten. Men hvordan VW klarer å produsere biler UTEN denne funksjonen så sent som i 2014 er meg helt uforståelig...
#2
e-up! / Sv: Car-net avgangstider
mandag 13. februar 2017, klokken 10:21
Hos meg ser det ut som følger (android):
#3
e-up! / Sv: Car-net avgangstider
søndag 12. februar 2017, klokken 19:05
Interessant at Møller ikke vet dette  :( Men hvor er logikken? Appen konkluderer med at "informasjon er ikke tilgjengelig for øyeblikket", og gir ingen indisier på at funksjonen ikke er tilgjengelig. Er det virkelig forskjell i hardware mellom modellene på såpass basale funksjoner? Har en Volvo fra 2012, app-styring av avgangstider (forvarming) har vært en selvfølge og fungert fra dag en der i gården...

#4
e-up! / Car-net avgangstider
søndag 12. februar 2017, klokken 18:25
Ærede forumister

Jeg har fortsatt ikke mulighet til å se eller stille inn avgangstider i car-net appen (android) eller via web. Møller kommer med den vanlige svadaen...bla..bla...Tyskland.....bla..bla... kanskje ny oppdatering....bla... vente og se. Bilen ble registrert første gang 26.06.14, da som ny bil. Er det noen med samme årsmodell som faktisk får til å se/sette avgangstider via app?

Mvh 1001 Watt
#5
e-up! / Sv: Spylevæske lukt i kupeen
mandag 30. januar 2017, klokken 11:17
Uten å komme med noen konkret løsning på problemet ditt kan jeg i alle fall tilføye følgende: E-Up'en har med god margin det verste friskluftsystemet jeg har vært borti på moderne biler. Kø-kjøring sammen med fossilbiler gjør meg bokstavelig kvalm av eksoslukt, og bruk av spylervæske på frontruta en nærmest uutholdelig lukt i mange minutter. Tror ikke det er noe slags filtrering på inn-luft i det hele tatt. Og ja, jeg vet det går ann å resirkulere, men dugg på vinduene er heller ingen ønskesituasjon.
#6
e-up! / Sv: Problemer med rekkevidden
mandag 19. desember 2016, klokken 17:45
Oppgitt rekkevidde er en teoretisk beregning og bestefallstenkning, akkurat som CO2-utslippet på fossilbiler. Når temperaturen kryper ned under 0 grader er 10 mil absolutt maks på min bil. Ved -10 grader ned mot 7-8 mil. Jeg snakker da om kjøring til og fra jobb med snitthastighet på rundt 70 km/t, relativt flatt terreng.

Som gammel Bergens-student tror jeg imidlertid det er en faktor du undervurderer: REGNVÆR ;) Økt rullemotstand ved regnvær gir betydelig merforbruk på min bil, vi snakker i alle fall 20% ved ellers like forhold.
#7
e-up! / Sv: carnet
fredag 14. oktober 2016, klokken 12:56
Sitat fra: Autowinder på fredag 14. oktober 2016, klokken 12:47
Trakk ut sikringen SD1: 7,5A Grønn og SD12: 30A Rød (siden jeg ikke husket hvem av dem som var nr 1) ved førerdørens speil, i 2-3 minutter. Bilen sto ute over natten, men Lokasjonsrapporteringen er fortsatt fra 01.10.2016 KL 12:12. Ser nå et det er den grønne som er sikring nr 1 i tabellen, om det nå er riktig. I layouten i linken står det ikke noe om GSM....

Feilen ligger i så fall tydeligvis ikke i bilen, men heller hos VAG. Jeg har ikke kapasitet eller ork til å klage noe sted på dette utover her, så all cred om noen kan oppnå noe med å ta dette videre til forbrukerrådet, Møller eller VAG ;o)

Har også vært å røsket i sikringsskapet uten hell. Dette ligger sentralt hos VAG, det innrømmer forsåvidt også Møller. I midt tilfelle har jeg betalt kr. 1192,- for en vare jeg ikke har fått. Det har stadig vært lovnader om løsning, men hos meg har systemet gått fra dårlig til verre. Jeg skjønner virkelig ikke hva VAG driver med....
#8
e-up! / Sv: carnet
fredag 14. oktober 2016, klokken 11:34
Jeg må si jeg beundrer tålmodigheten til mine medbilister i denne saken......Jeg klagde til Møller som nok en gang repeterer at Car-Net teamet i Tyskland jobber med å fikse feilen. Så mye var den lenge varslede oppdateringen verdt. Jeg gir dette 4 nye uker: Dersom systemet da ikke fungerer vil jeg kreve abonnementsavgiften jeg var dum nok til å betale refundert. Jeg planlegger å kontakte Forbrukerrådet, dette begynner å nærme seg ren svindel.
#9
e-up! / Sv: e-styring inaktiv
fredag 30. september 2016, klokken 20:22
Sitat fra: Elmo på fredag 30. september 2016, klokken 18:16
Sitat fra: cmniels på torsdag 29. september 2016, klokken 19:11
Svært dårlig oppdatering av software dette, og kan heller ikke sette avgangstider i App'en. (bil fra Sept 2014)
Min bil reg. des 2014 har avgangstider i APP/WEB, men en kjennings bil reg. feb 2014 har ikke, men akkurat når endingen skjedde vet jeg ikke.

Mulig dette er hardwarebestemt og dermed knyttet til produksjonsdato. Men hvorfor i all verden har den nye appen da tilsynelatende muligheten også for min bil? Dersom jeg trykker kommer bare feilmelding om at appen har stoppet.  Jeg fatter ikke hvordan det går an å lage et så ustabilt og dårlig nettbasert styringssystem som dette, nå har det vært over 2 år med bare trøbbel. Har også en Volvo fra 2012, der har tilsvarende system fungert fra dag 1.
#10
e-up! / e-styring inaktiv
torsdag 29. september 2016, klokken 16:59
"Nye" car-net er ingen høydare i mine øyne. Får kontinuerlig krasj i appen dersom jeg prøver å sette avgangstid, car-net på web kan informere om at "Denne tjenesten er deaktivert eller ikke tilgjengelig for øyeblikket". Er dette likt for alle, eller fungerer det for noen?

Jeg har heller ikke tidligere kunnet sette avgangstid annet enn fra Garmin-enheten (bil levert i slutten av juni 2014), men da hadde jeg heller ikke en fane for avgangstider i appen. Noen som vet om dette skyldes begrensninger i hardware?
#11
e-up! / Sv: carnet
mandag 26. september 2016, klokken 14:42
Etter mye om og menn får jeg endelig logget på den "nye" tjenesten. Appen krever at du skriver inn det nye passordet hver gang du starter opp, PIN-kode er ikke lengre i bruk. Skikkelig show-stopper for min del... >:(
#12
e-up! / Sv: Forhåndsoppvarming plutselig sluttet å virke
onsdag 20. januar 2016, klokken 15:50
Det samme skjedde med meg i morges, måtte spikke bilen ut av stålisen. Dessverre ikke første gang....Har nå fått SMS fra Møller om at bilen snart skal på service. I den forbindelse kommer jeg til å levere en skriftlig reklamasjon på car-net: Systemet er i beste fall en testversjon som jeg betaler i dyre dommer for å være med på. VW har kort og godt ikke levert det de har lovet.

1001 Watt
#13
e-up! / Sv: Problemer med lading
lørdag 28. november 2015, klokken 11:47
Henger meg på her jeg også: Min kladd nekter å lade i garasjen etter regnvær/tåke, lader fint fra uttak på husvegg selv om regner plasker ned og på jobb (garasje). Har hatt elektriker på besøk som ikke finner noe galt med stikket i garasjen, ingen jordfeil. Har testet en annen kladd fra Møller med eksakt samme resultat, så jeg regner med at dette er software som er satt i "hysteri-modus" for å hindre enhver mulighet for grillparty.....

#14
e-up! / Sv: Vanninntregning antenne
tirsdag 17. november 2015, klokken 19:35
Sitat fra: Autowinder på mandag 16. november 2015, klokken 13:11
Ja dette er riktig. En lekkasje i bilen ved levering, antok jeg feilaktig at hadde dette som opphavssted, men det viste seg at limfugen øverst på frontruten ikke var komplett og slapp vann inn. Ble imidlertid forklart av tekniker ved Møller at det er en ekstra tetningsring rundt gjennomføringshullet til antennen, og at festeanordningen er relativt mye mindre enn antennefoten, slik at hullet kan holdes lite. Det ville krevet en mye mindre fotplate, eller større "mutter", for å sikre at du ikke kan bikke opp lit av foten. Men tett skal det være, og er det vel?

Tett i betydning "ikke sett vann innvendig ennå", ja. Men hvorfor konstruere en antenne som magasinerer vann? Har alltid hatt vann som rant ned langs midten av bakruten etter vask, skjønner nå hvorfor. Dersom det er meningen at vannet skal bevege seg inn og ut av antennhuset burde vel gummiforingen fjernes?
#15
e-up! / Vanninntregning antenne
mandag 16. november 2015, klokken 09:31
Vasket i går bilen mens varmegradene ennå regjerer her sørpå. Da jeg skulle tørke over med håndkle bendte jeg litt på takantennen, hvorpå det fosset fram vann. Taket er som sikkert mange har merket seg bokstavelig talt mykt som blekk, og ved forsiktig bend på antenne slutter ikke lengre gummipakninga til mot takplata. Vannet var tilblandet med med en lys "guffe"  som kunne minne om rester av lim. Bilen har vært vasket på vanlig måte med høytrykkspyler, dvs ingen mekanisk kontakt med antenna. Ser med gru på hva en børstevask vil gjøre.....Finner foreløpig ingen vannflekker i takpanelet. Andre som har opplevd det samme?

1001 Watt
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA