Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ronny_J

#1
Model S / Sv: Hjelp til kjøp av tesla s
onsdag 22. februar 2017, klokken 15:05
Sitat fra: Tesla65 på onsdag 22. februar 2017, klokken 14:54
Tesla har flere brukte på sine nettsider.
Da får du med utvidet garanti.

Støtter denne, har sett mange bra kjøp på finn.no av innbyttebiler som Tesla selger med forlenget garanti (4 år/ 80000 km) fra kjøpsdato. Og da kommer 8 år/ fri km på DU/batteri utenom dette. Sjekk det ut samtidig som du ser på privatannonserte biler. Jeg sto i tilsvarende situasjon som deg i fjor, med utgangspkt i enten BMW 5 serie Touring eller Tesla Model S. Kjøpte en P85+ og har ikke angret en dag til nå.
#2
Model S / Sv: Høy feilrate eller forum-hysteri?
onsdag 26. oktober 2016, klokken 16:23
Det vil nok dukke opp et ganske rikholdig marked for deler fra andre produsenter etterhvert tror dere ikke? Når garanti er utløpt så kan jo bruk av andre verksteder være aktuelt for mange, regner med at en del av disse verkstedkjedene kurser sine folk i takt med at elbilene blir fler på norske veier. Det er en type konkurranse som får merkeverksteder til å begynne med prisgaranti hvertfall, uten at jeg har noen tanke om hvordan Tesla forholder seg til dette..
#3
Model S / Sv: Bremser henger på i revers
onsdag 26. oktober 2016, klokken 16:18
Sitat fra: Muffinman på onsdag 26. oktober 2016, klokken 15:25
Sjekk passasjersiden ekstra godt, det er sikkert mindre brukt slik at ripene ikke vises så godt om feilen er der. Dette skyldes at "lokket" til dørhåndtaksmekanismen er løst eller feilmontert, slik at det gnisser mot glasset når det går opp eller ned. Var tilstede på begge sider på begge bilene i signaturen ved utlevering, og har sett det på loanere et godt stykke ut i 2016. Pass på at de ikke bare skifter ruta (de gjorde det noen ganger på 2013-modellen vår før de kom på å se etter årsak..).

De har catchet årsaken, byttet en rute på min og beskrev feilen og fiksen med årsak til det du nevner. Ble bra og ikke mer striper i min rute.
#4
Model S / Sv: Ferskingspørsmål..
søndag 31. juli 2016, klokken 11:27
Takk for svar alle  :) Da venter jeg med å laste ned Remote S til jeg evt får Apple Watch til jul, og bruker Tesla-appen i mellomtiden.

Model S er en utrolig artig bil for en som kommer fra Audi sin ganske trauste 2,7 TDi. Gleder meg til hver eneste kjøretur og har enn så lenge ikke følt nevneverdig på de åpenbare manglene på min gamle kontra de nyere.
Når det er sagt så iverksetter jeg min store  masterplan (få fruen til å bytte fra XC90 til Tesla innen 3 år)  ;D
Da må vi prøve Model X, det blir nok stor stas tenker jeg  ;)
#5
Model S / Ferskingspørsmål..
lørdag 30. juli 2016, klokken 23:01
Da har jeg vært eier noen dager, liker bilen mer og mer! Nå er det kun et par kosmetiske utbedringer som skal til før jeg er helt happy.
Imidlertid så er det en ting jeg ikke finner ut av:
Har fått kontakt med bilen i "Tesla-appen", alt fungerer utmerket men navnet til tidligere eier står enda der som "Per's TMS". Han er slettet fra bilen, så hva er det jeg ikke har gjort riktig?
Jeg så frem til å bruke Spotify i bil, men appen er ikke der. How do I fix that?
Siste tingen jeg lurer på (i dag) er om appen som heter "Remote S for Tesla" er verdt de 55kr den koster eller om dette ivaretas av det jeg allerede har tilgang til på appen som er der?

Hvis svar på alle spørsmål er instruksjonsbok, så skal jeg lese litt mer i den...
Fortsatt god sommer alle!  ;)
#6
Har ikke merket noe til dette på min 2013 P85+. På originale felger med  265/35-21 og 245/35-21 Michelin Sport.
#7
Model S / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
mandag 18. juli 2016, klokken 22:20
Hentet hjem min 2013 P85+ Signature i dag. Litt vanskelig å beskrive følelsen, for det var så spesielt å kjøre denne digre elektriske doningen ut på motorveien og deretter de litt mindre veiene hjem til MIN garasje.. Bortsett fra et påkjøringsfelt så kjørte jeg som om mine 25 år bak rattet ikke hadde skjedd og alle unoter ikke var innlært enda  ;) Bilen kjører som en drøm, skal inn på takluke "et eller annet" senere i uka og skal så fort som mulig få noe lakk på frontfanger og bakfanger. Ellers er den relativt strøken, ikke noe sandblåsing eller kantkjørte felger. Strøken innvendig. En helt herlig bil som jeg skal nyte i tiden som kommer. Gått beskjedne 31k km, så jeg får vel en ny DU jeg og etterhvert. Garanti er fint til sånt! Har gledet meg mye til dette bilkjøpet og føler jeg har gjort et anstendig kjøp  :) Første Tesla og første elbil på meg  :D
#8
Enighet med selger om pris betyr overtagelse av bil mandag  :D
Skriver i "mine første timer" når alt er på stell og bilen i MIN garasje  8)
#9
Sitat fra: Muffinman på torsdag 14. juli 2016, klokken 10:34
Sitat fra: petersv på torsdag 14. juli 2016, klokken 09:01
Det kan vel stemme bra med at det strøs mer med sand og grus etc.
Personlig tror jeg du er veldig nær kjernen av problemet her. I tillegg til at det er stor forskjell på awd og rwd jfr mine og cairnz sine erfaringer. Dekk type tror jeg også er en faktor, samt hvor motstandsdyktig lakken er.

Her i Rogaland er det ikke mye sand som brukes på veiene, heldigvis. Her er det jo enten regnvått, salt eller barfrost. Sist vinter ga oss ikke mange dagene med salt engang  :)
#10
Takker for innspill, da er det bare å finne seg en bra bil og gjøre noen små modifikasjoner, så kan jeg nyte resten av sommeren i "ny bil"  ;)
Har et par interessante på blokka nå, klaffer det så blir det bil ila de nærmeste dagene  ;D
#11
Folie er nok ikke så dumt siden en del biler har dette levert fra fabrikk, spesielt foran bakre hjulbue. Original bredde/innrede er nok heller ikke noe minus.. Hva mener folket om de skvettlapper fra V40 som noen monterte? Bortkastet tid? (Disse bør vel kunne limes med Tech 7 for å slippe å skru noe sted)
#12
Takk Muffinman og GOS. Jeg får rett og slett bare titte videre. Biler jeg ser på har gjerne kjørt så langt at OM dette skjer på den bilen så er det godt synlig. Støy, tja det er nok ikke noe jeg skal tenke så mye på. Siste bilen min av god type var en Allroad 2,7 tdi. Kan ikke karakteriseres som nært lydløs mtp motor og vanlig støy den heller, selv om den var bra. Artig nok, den modellen klarte de å lage med alulist på døra (gnisse og lage rust), baklys som tok inn litervis med vann i bakluka, motorfeil som var såpass dyr at den måtte IF ta seg av, zinkslipp i døråpninger. En god bil men langt fra feilfri og ufattelig kostbar å ha. Hadde hjulpet om de tok garantijobber på alvor i det eierskapet. They didn't.  >:(

@Muffin, den sandblåste jeg så på var solid black. Så skadene på avstand..
#13
Jeg er en ivrig leser på forumet og tror jeg får med meg det vesentlige i hva som diskuteres her. Må si jeg er mektig imponert over den kunnskap enkelte her inne har, det har vært til stor hjelp for en som skal sette seg inn i en ny bil før kjøp. Nå er jeg der at jeg SKAL kjøpe og jeg har et par spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg å få svar på:

Først og fremst, ble det noen gang konkludert med hva som forårsaker denne "sandblåsingseffekten" på bakdører og fremkant av hjulbuer bak? Jeg så på en 14 P85+ i går og ble så skremt at jeg der og da slo fra meg den bilen, selv om mye ellers var bra. (Ikke pris da, den var fantasihøy selv etter en reduksjon på 25k) Er dette individuelle problemer? Klarer ikke å finne noen sammenheng ut fra hva jeg har lest her inne..

Det neste spørsmålet er, sett vekk fra støyisolering, er en tidlig S (f eks en Signature) et mindre klokt kjøp enn en '14 med ca like mange km på telleren? Jeg er rimelig kjent med hva som har vært gjengangerfeil på S, så jeg lurer på om jeg vil få en like god bil på sikt ved å kjøpe en tidlig levert bil.. Noen tanker om det noen?

Jeg har ikke ubegrenset med penger å bruke på bil nå, så det blir å kjøpe brukt og sånn må det bli denne gangen. Utbygging av hus osv er ikke gratis det heller, så der har det gått noen kroner i år  :)

Hvis noen har noen tanker om det jeg primært lurer på så er jeg takknemlig for alle innspill. Har finansiering klar og kan kjøpe den rette bilen på dagen om det dukker opp noe som er pent å se på samt i god teknisk stand. Jeg er veldig opptatt av det kosmetiske, det er ofte en showstopper ved bruktbilkjøp, for enkelte er ikke så "snille" med bilene sine..
#14
Model S / Sv: Detailing Model S Stavanger
torsdag 14. april 2016, klokken 10:47
Du kan prøve å ringe til Stig (etternavn ukjent) på 930 10 224.
Brukte han på min A6 for 2 år siden, gjorde en veldig fin jobb på den bilen.
Litt usikker på om han fortsatt holder på, men det finner du ut ved å evt snakke med han.
Edit: bor på Hommersåk.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA