Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - vikingbil

#1
Parkerte kl. 1847 i kveld på et parkometer med 1 time maks. tid. Tok en telefon da jeg gikk ut av bilen og loggen viser utgående samtale kl. 1848. Kom tilbake etter tre kvarter og finner en bot under vindusviskeren som er skrevet ut kl. 1909 med begrunnelse at bilen har stått parkert over en time ifølge urskiven. Har sjekket at urskiven i frontruten er korrekt. Den viser ca. 10 min etter korrekt tid når man stopper bilen slik at man har litt å gå på utover maks tiden. Tror jeg vil klage på boten. Er parkeringsvaktene pliktige til å ta bilde av urskiven når de skriver ut boten?
#2
e-Golf / Sv: Avising av E-Golf via Car-Net?
mandag 18. januar 2016, klokken 21:24
Hva med å sette avgangstid 21 min tidligere enn man har tenkt å kjøre og så starte forvarming manuelt med app 20 min før man kjører. Da blir det vel 30 min + 20 min forvarming hvis jeg har forstått det rett.
#3
e-Golf / Ny versjon av Car Net e-Remote app
torsdag 14. januar 2016, klokken 22:11
Får e-post i kveld om at det er tilgjengelig en oppdatert app. Kan ikke finne noen oppdatert app. Den siste versjonen er fra 15. september. Er det noen andre som har funnet den?
#4
Alternativ energi / Sv: Sveitsisk firma vil drive elbiler med kald fusjon
tirsdag 22. september 2015, klokken 22:19
Ser i kveld at Andrea Rossi planlegger å begynne kommersialiseringen av e-Cat i mars 2016 hvis testen som slutter i februar har et positivt resultat.
Det amerikanske selskapet Industrial Heat har lisensene for USA og Kina. Rossi's eget selskap skal selge e-Cat i Europa.
Som Aftenposten skrev i juni, så har en meget pålitelig kilde som de har snakket med vært i USA og sett på 1 megawatt prototypen som er i drift og produserer varme for en fornøyd kunde.
I første omgang blir vel det oppvarming av boliger som reaktorene skal benyttes til, men han har oppnådd over 1.300 grader så produksjon av elektrisitet skulle bli mulig.


#5
Alternativ energi / Sv: Sveitsisk firma vil drive elbiler med kald fusjon
lørdag 19. september 2015, klokken 23:06
Dette er det absolutt mest spennende som foregår i verden i dag. Anbefaler alle å lese boken til den svenske journalisten Mats Lewan, "An impossible invention". Jeg har fulgt denne fascinerende historien siden 2011 og jeg har bestemt meg for å reise til Stockholm hvis Andrea Rossi en gang får Nobel prisen i fysikk.
#6
e-Golf / Sv: Faktisk langtidsforbuk
torsdag 02. oktober 2014, klokken 19:24
Car net appen min viser:
2019 km
71,41h
28 km/h
17,0 kWh/100 km

Har originale dekk/felger
Kjører 80% Eco og 20% Normal
Mest bykjøring.

Er ikke dette et høyt forbruk?



#7
Sitat fra: Ohm på søndag 21. september 2014, klokken 21:23
Smak å behag dette med boks, og det har med bruksmønsteret å gjøre. Jeg har valgt å ikke ha boks, den koster 10 lapper og lader ikke kjappere enn en kladd til 3000 som du får kjøpt på nettet. Til daglig bruker jeg orginalkabelen, den lader kjapt nok hvis man er hjemme ca 10 timer før man skal ut igjen. Dersom du har 16 amper, kan du være hjemme ca 6 timer før bilene er ladet opp."
Jeg synes dette med lading er vanskelig. Det er så mange forskjellige meninger og påstander. Møller sier til meg at hvis jeg plugger originalkabelen i en stikkontakt med 16 ampere kurs så lades ikke bilen hurtigere enn med en 10 ampere kurs fordi det er en begrensning i kabelen. Jeg skjønner derfor ikke hva du mener med at det går hurtigere når du kobler originalkabelen til en 16 ampere stikkontakt. Kan du klargjøre dette for meg?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA