Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Minor

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Varme/AC
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 21:21
Et annet problem med fast kobling av varme og aircondition er at det gir veldig tørr luft i kupeen.
De automatiske kimaanleggene som jeg har vært borti fungerer slik at ved utetemperaturer over ca +2 grader så kjøles luften først for å trekke ut fuktigheten. Deretter varmes luften opp til ønsket temperatur. På denne måten unngår man fuktighet inne i bilen og alt som heter dugg på vinduer. Jeg antar at det er slik det fungerer i Ampera e også.
Ulempen er jo at lufen etter en tids kjøring blir veldig tørr. Dette fører til økte problemer for de som har problemer med "tørre øyne". Apotekene selger jo tåresubstitutter i bøtter og spann, så "tørre øyne" er nok ikke et sjeldent fenomen.
På andre biler kan man slå av kjølingen, og beholde varmen, og på den måten unngå at luften blir så tørr.
Også av denne grunn bør Opel sørge for at det blir mulig å bruke varmeapparatet uten samtidig måtte bruke AC.
#2
e-Golf / Serviceintervall.
mandag 28. august 2017, klokken 20:55
Da jeg kjøpte min eGolf gjorde selger et poeng av lange serviceintervaller og billig service.
Bilen skulle bare trenge service etter 2 år /30 000 km.
Nå får jeg melding om service, også kalt inspeksjon, etter 1 år og ca 20 000 km.
Når jeg ser på lista over hva servicen omfatter synes jeg den bærer preg av å være et forsøk på koke suppe på en spiker.
Her skal det sjekkes om kupelys og lys i hanskerom virker, om hornet virker og mye annet som ethvert tenkende menneske automatisk vil legge merke til selv ved vanlig bruk.
Er det flere som føler seg lurt??

(Forsøker å legge ved kontrollskjema, men det kommer ikke fram ved forhåndsvisning, så jeg vet ikke om det går.)
#3
Model X / Sv: En sjelden variant av Model X? Hva kan den være verdt?
søndag 20. november 2016, klokken 12:56
Det forundrer meg at ingen ser ut til å reflektere over at man påtar seg et betydelig kjøpsrettslig ansvar ved salg av bil i Norge.
Så lenge Tesla er oppe og går, og overholder sine forpliktelser etter forbrukerkjøpsloven er ikke dette noe problem.
Men dersom Tesla ikke gjør dette på en tilfredstillende måte, enten pga opphør eller manglende kapasitet på service/ lang ventetid, vil kjøper kunne velge å gå på selger med sine krav.
Disse bilene viser seg jo å være langt fra feilfrie, og vi snakker tross alt om forpliktelser i flere år.

Så et eventuelt salg av ny bil dreier seg ikke bare om en kjapp gevinst, men også om at man som selger påtar seg forpliktelser og potesielle problemer i lang tid. Jeg tror det er tryggere å kjøpe Tesla brukt fra en søkegod selger (privat eller firma) enn av Tesla Norge. Da har man mulighet til å fremme krav mot begge.
#4
e-Golf / Sv: Car net
tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:50
Statusoppdatering:

Møller Bil Haugesund har fortsatt ikke kommet med noe forslag til ny time, som de lovet i telefonsamtale den 13.10.

Her om dagen fjernet jeg selv sikringen som nevnt av sap_2000 (takk for tipset), men det hjalp ikke. Var kanskje ikke tålmodig nok, men løsnet minuspolen på batteriet. Det hjalp, men det tok en god stund (timer) før jeg fikk kontakt med bilen. Nå ser det ut til å fungere.
#5
e-Golf / Car net
torsdag 15. oktober 2015, klokken 22:06
Car net har ikke hatt kontakt med eGolfen min siden 25.09. Jeg får greit kontakt med Car net både fra PC og iPhone, men kjøredata er ikke oppdatert siden 25.09, og viktigere: jeg får ikke aktivert forvarming.
Her om dagen ringte jeg telefonsupport, og fikk etterhvert beskjed om at bilen måtte inn til forhandler for å resette kommunikasjonsmodulen. Dette skulle være en fort gjort.

Ringte så forhandler, Møller Bil, Haugesund, som ikke hadde time før om vel 2 uker, og de måtte ha bilen en dag, for kundemotaker var absolutt ikke sikker på at dette var en bagatell. Dessuten skulle han som kunne noe om dette på kurs, og de andre skulle ha lunch i et par uker, eller noe i den duren ::) Hun foreslo en time som absolutt ikke passet, skulle sjekke, og så ringe tilbake, men jeg har typisk nok ikke hørt noe på 2 dager.

Dette gjelder en intro/ varmepumpebil, og disse ble jo som kjent sterkt forsinket. Forespeilet levering var i aug./sept. i fjor. Car net abonnementet skulle være inkudert første året. Denne tanken slo meg derfor: Kan det være SIM-kortet/abonnementet som har gått ut etter 1 år etter produksjon/ planlagt levering, og Møller som ikke har sørget for å forlenge det til 1 år etter faktisk levering som var i begynnelsen av januar i år??

Er det andre som har hatt tilsvarende erfaringer, eller kjenner noe til dette??
#6
e-Golf / Sv: Dynaudio og FLAC
fredag 10. oktober 2014, klokken 22:57
Vær oppmerksom på at det ikke er noen reservehjulsbrønn å gjemme Dynaudio-kassa i på en E-Golf. Batterier tar opp den plassen. Derfor blir bagasjeromsgulvet anslagsvis 12-15 cm høyere i en bil med Dynaudio.
#7
e-Golf / Levering av bil med varmepumpe.
onsdag 08. oktober 2014, klokken 12:27
Flyttet til Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
#8
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
mandag 06. oktober 2014, klokken 20:50
Fikk mail fra selger i dag om at bilen (m/VP) nå skal være på toget. Håper det stemmer denne gangen, sist jeg fikk samme beskjeden stemte det ikke.
#9
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
mandag 06. oktober 2014, klokken 13:13
Min selger påstod at min bil var på toget fra fabrikken til Bremerhaven for 4 uker siden. Uka etter påstod han at den var i Bremen, ventet på båt til Drammen. I ettertid viser det seg at bilen aldri har forlatt fabrikken, og logistikkansvarlig hos Møller sier at deres system aldri har vist noe annet enn at bilen står på fabrikken. Ikke alle er like troverdige.
#10
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
søndag 05. oktober 2014, klokken 22:23
Det hjelper lite at bilen blir produsert, så lenge den ikke får forlate fabrikken. Min bil (med varmepumpe) ble angivelig produsert for 3 uker siden, men står fortsatt på fabrikken. Jeg snakket i forgårs med logistikkoordinator hos Møller og han kunne ikke si noe om når bilene blir frigitt fra fabrikken. Han hevdet også at hverken han eller andre hos importøren vet hva man venter på.

Mail datert 01.10.14:
Ingen varmepumpebiler har forlatt fabrikken enda,vi venter på svar på når de kommer


Med vennlig hilsen

Logistikkoordinator
Volkswagen Personbiler
Harald A. Møller AS
(telefon og epost er tatt bort etter anmodning fra mottaker)


Jeg mener jo at dette ikke holder mål. VW har sikkert en god grunn til å holde bilene tilbake, men at vi ikke får noen informasjon om hvorfor, og heller ikke noen informasjon om tidsperspektivet på levering, er for dårlig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA