I denne tråden på det amerikanske forumet er det masse grafer for hvordan lading med CHAdeMO oppfører seg på Kia Soul EV:
http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=685
http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=14&t=685
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat
Har nå ordnet meg Torque og fått satt opp riktige parameter i appen.
Nå venter jeg bare på å komme meg hjem for å teste dette.
Men lurer på en ting, er det OBD2 kontakten som brukes, eller den diagnosekontakten fremme i motorrommet?
For har jo lest på Tesla at der brukte dem ikke OBD2 kontakten, men en litt mer spesiell diagnosekontakt
Det jeg også virkelig ser nytten i, er jo sanntidsdata for dekktrykkene
Sitat4 timer og 40 minutter tok mitt prosjekt. 229 km og den desidert kjedeligste bilturen med Soul'en.
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 09. mai 2016, klokken 14:33Sitat fra: Stig-Arne på mandag 09. mai 2016, klokken 12:36Må kanskje teste ut TorquePro da,Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 08. mai 2016, klokken 19:13Sitat fra: birkeland på lørdag 07. mai 2016, klokken 19:35Høres jo veldig bra ut å få så mye info fra appen Torque Pro.
Netto:
Ja, jeg bruker en billig OBD II leser med bluetooth kjøpt fra Kina for under hundrelappen og Torque Pro på min Android telefon og android nettbrett. Der kan jeg lese ut veldig mye telemetri fra bilen, som f.eks nøyaktig strømforbruk inn og ut, temperatur i hver battericelle, max og min degradering på batteriet og en hel haug andre ting.
Men siden den ikke er spesielt laget for Soul EV,
hvor sikker kan man være at dataene virkelig er korrekte, all data er vel tolkning av i utgangspunktet anonyme koder som har kommet frem fra hacking/prøving/feiling, slik som arbeidet med openOVMS løsning har funnet ut bilens koder og betydning av de.
Også litt ref til Leaf Spy erfaringene hvor dataene forandret seg avhengig av oppdatering av softwaren og dermed ikke kunne sammenlignes.
Eneste sikre er vel å få tilgang til offisiel KIA diagnoseverktøy og sammenligne med lesing av TorquePro og forsåvidt OpenOVMS?
Jeg har ingen grunn til å tvile på tallene.
At tallene forandres etter en oppdatering av programvare i bilen er ikke så rart, da det kan være små justeringen produsenten har gjort for f.eks BMS.
er det greit å få inn Soul Ev parametrene i appen?
Er den stabil?
Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 07. mai 2016, klokken 18:11Sitat fra: birkeland på fredag 06. mai 2016, klokken 21:07¨
Brutto:
30,4 - 30,5kWh https://avt.inl.gov/vehicle-button/2015-kia-soul
Netto:
26,9 - 27,47kWh http://www.mykiasoulev.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=434&start=40
Se forøvrig bilde: Der viser min bil 95% SOC når displayet i bilen viser 100%. Det er en buffer i topp og bunn av batteriet. Kia Soul EV er den eneste elbilen som angir netto batterikapasitet i sin markedsføring. Andre bilmerker angir brutto.
Hva bruker du for å få ut de verdiene ? Er det en App og ELM 327?
Sitat fra: E_S på fredag 18. desember 2015, klokken 12:35
Jeg har stusset litt over at Soul føles såpass mye "dauere" enn Golf og Leaf til tross for samme effekt. Noen som har noen forklaring på det? Den går jo helt greit, men Golf og Leaf er rimelig kvikke opp til 60-70 mens Soulen føles betydelig daffere..
Sitat fra: tutti på lørdag 28. november 2015, klokken 22:16Sitat fra: bjoris på lørdag 28. november 2015, klokken 16:49egolfen har litt over 24 kwh netto.
Ser at Dinsider hevder at Soul og EGolf har omtrendt samme rekkevidde, hmm, de skriver 24 vs 27 kw, men Golfen har vel bare litt over 20 tilgjengelig, hvordan kan de da gå ganske likt?