Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mor10

#1
e-Golf / Sv: Sensorstyrte kjørelys AUTO
onsdag 25. februar 2015, klokken 12:30
jeg fikk info om at dette gjaldt hvor tidlige nærlys/led hovedlys slår seg på. I dagslys er det jo kun signatur lysene som er på og når man kjører inn i tuneller eller det blir mørkt går disse på automatisk.
#2
e-Golf / Sv: Første "langtur", tips?
mandag 16. februar 2015, klokken 21:04
da er turen gjennomført med følgende resultat.
turen opp ble kjørt i Eco modus, ca 19 grader inne i bilen, 2,5 bar trykk i dekkene ( fant jeg ut når jeg kom frem) ble litt småkjøring i osl før jeg kom meg ut på E18. lå der i ca 80 med ACC på. mye rekkevidde forsvant på vei opp sollihøgda, men ved sundvollen hadde jeg bare mistet ett par km fra oppkjøringen. ved ankomst Esso langs E16 hadde jeg følgende resultat 16,1 kWh/ 100 km.
etter anbefalinger og tips her lette jeg meg frem til Hamax for å fylle opp litt på batteriene før returen. men det var det ikke mulig å få ladet. 3 stk fosilbiler deribland en uten skilt var strategisk plassert for å hindre lading der. så på Strøm måleren at jeg hadde litt over 50% igjen og bestemte meg for å prøve meg på å kjøre mot oslo og eventuelt lade i sundvollene eller sandvika hvis behovet skulle dukke opp. satte bilen i Eco+ og hadde toppet dekkene til 3,0 bar for å få bukt med den verste rekkeviddeangsten.
når jeg passerte sundvollen hadde jeg 75km rekkevidde igjen, dette sank til 29 km på vei opp mot toppen og jeg øynet da håpet på å komme meg hele veien til oslo uten lading. ved ankomst sandvika hadde rekkeviden økt til 43 km og jeg tok en avstikker der. ved avreise sandvika endret jeg til Eco modus og temp på 20 grader hadde da 35 km rekkevidde igjen. satt på acc på ca80 og kjørte inn til oslo sentrum og parkerte med 17km restrekkevide.
så denne turen går med "god" margin i temperaturer mellom +2til -1 som det stort sett lå på hele tidne når jeg så på ute temp måleren.
Total endte jeg opp med  15,4kWh på turen som startet ved ca 0Moh, topp over sollihøgda på ca 330 Moh og endte i Hønefoss på ca 95 moh og retur. stort sett holdt fartsgrensen og brukt ACC der det er hensiktmessig.
når jeg kjørte forbi sundvollen
#3
e-Golf / Sv: Første "langtur", tips?
fredag 13. februar 2015, klokken 23:34
Får vel lade en bit på veien etter anbefaling er her. Blir uansett spennende å se snitt forbruket på veien.
#4
e-Golf / Sv: Første "langtur", tips?
fredag 13. februar 2015, klokken 14:59
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 13. februar 2015, klokken 14:40
Sitat fra: mor10 på fredag 13. februar 2015, klokken 12:23
Jeg skal kjøre oslo-Hønefoss -oslo til uken. Bør den turen gå uten å lade på veien? Er ca 12 mil og en del høydemeter over sollihøgda.

Hurtigladeren Kiwi Noresund er perfekt plassert, men du risikerer en del ventetid.
Tipper du klarer turen hvis været er bra (tørr veibane), med regn/slapps/sludd blir det en spennende tur...

Thomas

Noresund blir vel en aldri så liten omvei?
#5
e-Golf / Sv: Første "langtur", tips?
fredag 13. februar 2015, klokken 14:58
Sitat fra: grorudklovnen på fredag 13. februar 2015, klokken 14:26
Hvorfor ta sjansen når det er flere hurtigladere i Sandvika?

Tenker du at jeg bør stoppe i sandvika på vei tilbake for å komme meg inn til oslo?
#6
e-Golf / Sv: Første "langtur", tips?
fredag 13. februar 2015, klokken 12:23
Jeg skal kjøre oslo-Hønefoss -oslo til uken. Bør den turen gå uten å lade på veien? Er ca 12 mil og en del høydemeter over sollihøgda.
#7
e-Golf / Sv: VAG COM/VCDS eller VAG CAN PRO
fredag 13. februar 2015, klokken 12:03
Sitat fra: Sonus på fredag 13. februar 2015, klokken 09:23
Kan man endre standard temperatur på klimaanlegget også?

Ville gjerne hatt 18 grader som standard

Jeg har spurt møller om det samme og fikk da svar at de var stilt til 22c pga lavest mulig effektbruk ved den temp. Men jeg skjønner ikke att dette kan stemme og ba de sjekke det en gang til. Bruker klønete at det er satt til 22c.
#8
Sitat fra: Ohm på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:29
Sitat fra: DagRune på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:20
Jeg hadde ingen problemer med å endre. Innstillingene fra sist er husket. Men du kan ikke endre via appen. Det må gjøres i bilen.
Tror det er snakk om klimainnstillingene, ikke forvarming. Den husker forvarmingstemperatur, men innstilte grader i bilen forsvinner hver gang du skrur av bilen. Dette gjelder i hvert fall eGolf intro uten VP.

du har rett, mener klima(innstilling) og ikke forvarming.
#9
som topic sier, kan man endre basis innstilling på klima fra 22c til f.eks 18c eller 19c?
jeg synes 22c er for varmt og synes det er kjedelig å måtte skru ned temperaturen hver gang jeg setter meg i bilen. da likte jeg bedre slik det er på andre VW at den husker forige temperatur.
Håper noen kan hjelpe eller vet noe om dette.
#10
Jeg har kjørt fra sandvika til oslo, ca 17 km, og retur de siste 2 dagene i rushtrafikk. har lagt på ett forbruk på ca 18KwH med temp på klima 18c, normalt modus. stort sett brukt ACC stilt inn på 80.
#11
e-Golf / Sv: 3 barneseter i E-Golf
tirsdag 27. januar 2015, klokken 13:02
jeg har 3 stk barneseter i min. de sitter tett som haggel og jeg trenger belteforlenger (https://www.seatbeltextenderpros.com/vw-golf-seat-belt-extender/), men det går. Alle setene er fremovervendt selv om minsten kanskje burde hatt bakovervendt så gjorde vi det slik.
#12
e-Golf / Sv: Car-net før bilen er overtatt
torsdag 22. januar 2015, klokken 13:14
har fått vin nummeret og fant bilen min etter litt over 30 min søking, stod med 10 km på måleren.
men jeg ser bilen min står i Afrika og jeg skal hente den kl 12 på lørdag så jeg er spent på om de rekker dette  :P
#13
bil med vp bestilt 27.03.14
blir utlevert 24.01.15
egenspesifisert bil
venttid 303 dager
#14
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
onsdag 21. januar 2015, klokken 13:00
da er min bekreftet klar for utlevering på lørdag  :D
skal bli godt å levere fra seg lånebilen med diesel kakling
#15
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
mandag 19. januar 2015, klokken 17:03
Da har jeg fått muntlig, etter at jeg ringte selger, at bilen kan leveres fredag eller lørdag. Venter spent på en skriftlig bekreftelse.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA