Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ElRune

#1
Andre Elbiler / NEVS secures battery supply
tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:13
NEVS has signed a strategic framework agreement with Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) to secure the battery supply for NEVS 9-3 EV in the Chinese market.

CATL is a Chinese leading energy storage solution provider headquartered in Ningde, Fujian, with focus on the research and development of li-ion battery (LIB) intended for electric vehicles. The company was one of the first nine battery suppliers that fulfills the domestic industrial standards and the government's requirement for EV subsidies.

"CATL's supply capacity and proven technology will allow us to shorten the lead time to the market, fulfilling both our demand in quantity and quality. Their local experience and network will eventually benefit NEVS' own customers in the Chinese market. " says Kai Johan Jiang, Chairman of NEVS.

NEVS received a total order of 250,000 EVs from Panda New Energy, an EV leasing company based in Beijing. Through NEVS 50% owned factory in Fujian, the first patch of 100,000 electric commercial vehicles have started to be delivered. The rest of 150,000 9-3 EV are scheduled to roll out from NEVS JV plant in Tianjin in 2018.
About CATL

Established in 2011, Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) is dedicated to providing effective energy storage solutions through advanced battery technology.

The company possesses R&D and manufacturing capabilities for power and energy storage battery as well as core technologies for the whole industrial chain of materials, battery cells, battery system and battery recycling. CATL was awarded the "Annual China Energy Storage Industry's most influential Enterprises in 2015".

CATL aims to provide best cost to performance services to its customers through technology innovation and product differentiation. It is one of the leading EV battery providers globally and the clear market leader in China with a large portfolio of world class customers. At the end of 2016, CATL employed over 10,000 employees worldwide.

http://www.catlbattery.com/
Mikael Östlund
VP Communication & Public Affairs
Tel: 0046 5208 5100
mikael.ostlund@nevs.com
www.nevs.com

About NEVS
NEVS' vision is to shape mobility for a more sustainable future. Core to this is a global portfolio of fully electric premium cars, mobility solutions and sustainable city offerings.

NEVS was founded in 2012 and acquired the main assets of the Saab Automobile bankruptcy estates. The company is owned by NME Holdings Ltd., Tianjin Bin Hai Hi-tech Industrial Development Area, (THT), and State Research Information Technology Co., Ltd. (SRIT).

NEVS' head office and main research and development facilities are located in Trollhättan, Sweden. NEVS' car production plant is located in Trollhättan, with a second production plant and a R&D Centre under construction in Tianjin, China, as well as a production plant in Fujian, China.
________________________________________
This release was sent by Cision
http://publish.ne.cision.com/Release/ViewReleaseHtml/7820EAD19E3FA4F3

Kai Johan Jiang

Release

#2
Hyundai Ioniq / Hyundai Creta EV (4x4 SUV) kommer neste år
torsdag 24. november 2016, klokken 12:37
Fått bekreftet fra forhandler i dag, at Hyundai kommer med en EV basert på SUV'en Creta. Denne vil komme med 4x4, men forhandler kunne ikke si noe om batteristørrelse.
#3
Plugg-inn hybrider / Genesis Hybrid Sport Sedan Consept
torsdag 17. november 2016, klokken 10:34
http://www.hyundai-forums.com/hyundai-news/465978-hyundai-unveils-genesis-hybrid-sport-sedan-concept.html

Bytt ut ICE-motoren på denne, og plasser et 90Kw batteri isteden......#sikle#
#4
Hyundai Ioniq / 45Kw batteri på 2018-modell
fredag 21. oktober 2016, klokken 13:45
En bruker på elbilforum har gitt uttrykk for at det er kommunisert at 2018-modellen kommer med 45Kw batteri. Jeg finner ikke noen informasjon om dette på nettet. Noen med inside information eller har linker der slike uttalelser er referert til?
#5
Kia Soul EV / Sv: 2017 Kia Soul EV
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 09:26
Sitat fra: moby666 på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:06
Det er allerde kommunisert at Ioniq kommer med 45 kwh batteri på 2018 modellen. Dvs sent nest år. Hengerfeste er det ikke vært snakk, men det er nok tvilsomt.

Har du noen henvisning til hvor dette er kommunisert? Jeg kan ikke finne noe om dette, annet enn at det var synsinger om at Ioniq opprinnelig ville komme med denne batteristørrelsen. Ser for øvrig at det er kommentert på pushevs.com (http://pushevs.com/2016/08/04/hyundai-ioniq-prices-released-for-austria/) at dagens konfigurasjon (avsatt plass på plattformen) gir mulighet til utvidelse til inntil 45Kwh batteri i Ioniq.
#6
Sitat fra Crown (melding 31)

Forresten fikk jeg endelig bekreftelse på at det blir 4% Agrol-rabatt på Ioniq electric, ikke Leaf-størrelse på rabatten, men absolutt noen tusen å få med seg for de som er medlem :)

På hjemmesiden til Agrol står det vitterlig:
"Medlemmer og ansatte med tilgang til Agrol får med denne avtalen 8 prosent rabatt på alle nye Hyundai-modeller og 10 prosent rabatt på ettermontert utstyr. Rabatten beregnes av de til enhver tids gjeldende veiledende priser etter fradrag av engangsavgift. Avtalen gjelder bare nye biler, ikke brukte eller demokjørte biler.

Registreringsomkostninger og årsavgift kommer i tillegg."

Hva er korrekt?
#7
e-Golf / VW tester e-Golf og e-Up i Oslo i dag
fredag 05. august 2016, klokken 08:58
Hei

På vei til jobb i dag tidlig oppdaget jeg flere e-Golf og e-Up med tyske registreringsskilt utenfor Oslo Plaza. Oppdaget da jeg passerte den ene e-Golf'en at midtkonsollen var delvis tildekt av en stoffmatte. Delvis, fordi en person i bilen arbeidet med å søke opp noe eller legge inn destinasjon i navigasjonen, samtidig som en kollega sto utenfor vinduet på samme side som jeg passerte. Forsøkte ikke å ta noe bilde, da jeg med all sannsynlighet ville blitt blokkert, eller midtkonsollen ville blitt tildekt før bilde var en realitet.

Vanskelig å si om det er test av oppgradert infotainmentsystem til nåværende e-Golf, eller av infotainmentsystemet til neste generasjon e-Golf.
#9
I følge forhandler jeg har snakket med skal prisen begynne på ca 230 tusen, og en fullt utstyrt bil forventes å ligge på ca 265 tusen.

Spent på om bilen kommer med større batteri innen kort tid, med tanke på at e-Golf øker batteristørrelsen med 30% og i3 øker med 50%. Tror både Kia og Hyundai da må foreta seg noe, selv om Ioniq har bedre cw og henter en del der på motorveikjøring.
#10
Kia Soul EV / Større batteri på Kia Soul
onsdag 16. mars 2016, klokken 16:13
Ser på elbil.no om at det verserer rykter om et større batteri til Kia Soul EV (http://elbil.no/nyheter/elbiler/3748-en-slik-elbil-tror-vi-norge-vil-ha). Se første avsnitt under kapittelet "Må henge med på rekkevidde".

Jeg har forsøkt å finne informasjon om dette på dette forumet og på nettet for øvrig, men har ikke lyktes. Noen som kjenner mer til dette?
#11
I følge forhandler forventes prisen å ligge mellom 250 og 300 tusen. Forhandler jeg snakket med hadde solgt noen biler så langt, uten at han kunne oppgi hvor mange.
#12
Hyundai Ioniq / Hyundai Ioniq - en flopp allerede før lansering ?
tirsdag 16. februar 2016, klokken 15:10
Dersom Autozeitung (http://www.autozeitung.de/auto-neuheiten/hyundai-ioniq-2016-technik-preise) har rett i sine antagelser / kilder om 250 km rekkevidde, kan ting tyde på at Hyundai Ioniq allerede vil være en flopp før den er lansert. Siden det er et tysk magasin antar jeg også at det er snakk om NEDC-rekkevidde, ikke amerikanske EPA. Jeg mener at enhver produsent som lanserer en el-bil nå, og som ønsker å fremstå seriøst, må levere en rekkevidde som minst tilfredsstiller 300 km etter EPA-standarden.

Når jeg tror den kan bli en flopp, sammenligner jeg med Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e og nye Nissan Leaf som alle vil ha en rekkevidde på over 300 km etter EPA, og blir tilgjengelig i markedet til omtrent samme tidspunkt. Tesla Model 3 kommer tidligst ett år senere, så den anser jeg ikke som en aktuell konkurrent for øyeblikket; selv om noen sikkert vil vente på denne.

Hva tror dere, blir Ioniq en flopp med en rekkevidde på 250 km, uavhengig av NDEC eller EPA?
#13
I følge selger hos Hyundai mottar salgsapparatet / lokale importører informasjon først samtidig som bilene offisielt lanseres på messer. Hyundai holder informasjon tett til brystet, antagelig for å minimere risiko for uønskede lekkasjer til media.
#14
Satser på at informasjonen om et mulig 46 Kwh batteri stemmer.
http://pushevs.com/2015/10/12/hyundai-will-launch-its-electric-car-before-chevrolet-bolt/
#15
Elbiler i media / Hyundai Ioniq - Spionbilder fra reklameinnspilling
onsdag 30. desember 2015, klokken 15:18
http://www.motortrend.com/news/2017-hyundai-ioniq-caught-completely-uncovered/

Synes denne ser flere hakk bedre ut enn Prius, men nå kreves det etter min mening ikke spesielt mye.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA