Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LineIMiev

#1
Elbiler i media / Sv: Hasardiøs kjøring
fredag 17. april 2015, klokken 11:53
Mildt sagt-drittsekkkjøring som fortjner å miste førerkortet!
#2
Sitat fra: rockz på torsdag 19. februar 2015, klokken 18:19
Med den avstanden du har til jobb, er jo en av trillingene ett glimrende valg.
Du kommer aldri til å få rekkeviddeangst :)  hvis du bare husker å lade en gang iblant :)
Hva er dette jeg har hørt om at det er 100 000 km garanti eller 5 år på batteriet,og noen sier at det er bare på I Miev og ikke på Ion eller C zero, de har kun 50 000? Hører og leser mye ulikt....
Vurdere en slik selv-samme hvilken men er interessert i en med lengst garanti på batteriene.
Er det liksom maks 100 000 de mener batteriene lever? Etter det er de feridge? Kjøper man nye batterier da eller? Vet noen prisen på batterier eller er bilen fklar for vraking da?
Ser noen prøver å selge biler som harg ått nærmere 90 000 km.
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Min første elbil
onsdag 11. februar 2015, klokken 15:24
Jeg og min samboer har en Pegouet 106e fra 1996, gått vel 130 000. Har eid den i to år nå og kun hatt den inne til batterivedlikehold når lampen lyser.
Brukes hver dag tur retur jobb/hjemme og funker kjempebra. Selvfølgelig vet jeg at det kan skje noe men for oss har det vært god økonomi og ikek minst det viktigste tidsbesparende da jeg kjører kollektivfelt så og si hele veien til jobb og andre biler stamper i kø heløe veien.
Så jeg har kun positive ting å si om bilen og alle kan ha ulike erfaringer.
Vi kjøpte den brukt i 2013 og har den så lenge den holder tenker jeg - blir jo litt å ta sjansen med slike biler men vil jo si at lille blå bilen vår har allerde betalt seg:)
#4
Sitat fra: Suleman på søndag 30. november 2014, klokken 19:03
Sitat fra: elektrolux på søndag 30. november 2014, klokken 14:27
Her er en 3 dørs. Faktisk lettere å sette barn inn i baksete på 3 dørs modellene enn på 5 dørs. Regn med å måtte ta motoren ut for motorvask. Pris ca 5000 kr.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53229843&searchclickthrough=true


Hei elektrolux. Takk for rask svar. Jeg har sett de bilene som er på finn.no. Jeg hadde Peugeot 206 3-dørs i fjor. Det ble for tungvint for mitt bruk. Derfor MÅ det bli 5 dørs for at det skal fungere for meg.  :)

Ingen på forumet her som vil selge sin PSA?

Hei!
jeg har som sagt en tredørs til salgs, brukt med barnesete bak.
Den kjører i dette kalde været tur retur Kolbotn Lysaker tre ganger før jeg må lade(inkl. stopp og start) Kjører du lengre strekninger i ett regner jeg med bedre rekkevidde. Men iallefall 60 km uten problem.

Skal selge den så fort som mulig og legger ut på Finn siden ingen her virker interessert?
#5
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Peugeot 106 Electric 1996
torsdag 27. november 2014, klokken 10:52
Kjører vel 55-60 km før den må lades. Og ladelampen kommer på 20% mener jeg å huske
#6
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Peugeot 106 Electric 1996
torsdag 27. november 2014, klokken 10:00

Vi ønsker å selge vår Peugeot 106 Electric. Årsmodell 1996 og km.stand 128 000.
Den er akkurat hatt vedlikeholdslading på Elbilmek på Fornebu og er i god stand.
Kjøres hver dag tur-retur Kolbotn-Lysaker.
Blå farge. Stått inne både hos oss og forrige eier og kjørt og ladet pent med tanke på batteriene.
Er det noen interesserte her inne som vil komme med bud  før vi legger den på Finn?

#7
Vi ønsker å selge vår Peugeot 106 Electric. Årsmodell 1996 og km.stand 128 000.
Den er akkurat hatt vedlikeholdslading på Elbilmek på Fornebu og er i god stand.
Kjøres hver dag tur-retur Kolbotn-Lysaker.
Blå farge. Stått inne både hos oss og forrige eier og kjørt og ladet pent med tanke på batteriene.
Er det noen interesserte her inne som vil komme med bud  før vi legger den på Finn?
#8
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
tirsdag 18. november 2014, klokken 13:41
 
Sitat fra: ZOE på tirsdag 18. november 2014, klokken 13:27
Ettersom jeg ikke vet om selger gjorde noe han kan få tyn for, så har jeg sendt deg en melding med hvordan dette rent praktisk skjedde.

Konklusjonen er uansett at dersom du presser selger så får du rabatt med en vrakseddel i lommen.
;D Takker!
#9
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
tirsdag 18. november 2014, klokken 08:57
Sitat fra: ZOE på mandag 17. november 2014, klokken 21:41
Det praktiseres nok ulikt fra forhandler til forhandler (og kunde til kunde).  Jeg har ikke vraket noen bil på femten år og fikk likevell rabatten da en annen bil var vraket av noen andre i noen andres navn. Dette var forhandler 100% klar over.
Men sto du utenfor vrakhandleren da eller hvordan gjorde du det rent praktisk?
#10
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
mandag 17. november 2014, klokken 09:55
Sitat fra: Elmo på lørdag 15. november 2014, klokken 23:22
Sitat fra: LineP106e på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:13
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?
Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 20:43
Er jo bare å poste en annonse her på forumet? :-)

Ja, averter for all del PSAen her på forumet ! enten i PSA avdelingen eller i "til salgs" avdelingen.
Det er VELDIG viktig at delene kommer de gjenværende bilene til gode.

Det skal jeg gjøre-jeg må bare forhøre meg om leveringstid på ZOE'en  og skaffe meg en annen bil å vrake da isåfall:)
#11
Zoe / Sv: Setevarme
onsdag 12. november 2014, klokken 12:07
Sitat fra: Elmar på onsdag 12. november 2014, klokken 10:55
Hvis du bestiller ny Zoe i dag for levering fra fabrikk så er det med setevarme.
Ok, så hvis jeg bestiller idag eller nær fremtid får jeg med setevarmer?
Kanskje lurt å spørre spesifikt om det da til selger-har tenkt å benytt emeg av kampanjen med vrakpant og det må jo da skje før desember.
Er det noe annet jeg må tenke på med Zoe?
Lader den ikke i vanlig kontakt/ladeplass?
Jeg er nybegynner så om jeg spør dumt-forgive me!
Følger det med omformer slik at vanlig kan benyttes?
#12
Zoe / Sv: Setevarme
onsdag 12. november 2014, klokken 10:40
Er det ikke setevarmer i bilen?
Trodde det var standard på älle¨biler nå om dagen?
Selv elbiler?
#13
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
tirsdag 11. november 2014, klokken 13:13
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?
#14
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
tirsdag 11. november 2014, klokken 13:01
Jeg vurderer å benytte meg av dette tilbudet/kampanjen. Kjører idag en liten P106 elektric som er fra 96!
Jeg har ikke peiling på batterier osv men den synger nok på ssiste verset. Jeg kjører daglig Mosseveien (Holmlia -Lysaker) og den holder knapt tur-retur. Og veeeeldig treg opp slake bakker.
Men den er høyst fungerende og gjort god nytte. Vi kjøpte den for 33 000 av forrige eier. Hva tror dere at man kunen fått for denne solgt til en annen?
Eller er dette en som egner seg for denne kamapanjen? Det er jo en elektrisk bil så å fjerne en fossilbil gjør man jo ikke.
Vil det heller lønne seg å selge den som delebil?
#15
Takker for tilbakemeldinger, da tar jeg det til etteretning.
Lett å kjøre på gult i oppoverbakker ja, den går treeeegt
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA