Dette har sikkert blitt nevnt mange ganger tidligere men ettersom det er mye ulike tolkninger her så skader det ikke å gjenta det. Maksytelse på batteri på en E-Golf er 26,8 kWh, mens den reelle ladbare ytelsen er begrenset til 24,2 kWh noe som tilsvarer 90% av maksytelsen. Derfor ser jeg ikke det store poenget med å regulere maksladingen til noe annet enn 100%.
Høy ladingintensitet derimot eller spenning om dere vil, som hyppig blir brukt kan virke innpå levetiden til en batteri. Nå vet jeg ikke om 16A over tid skader levetiden, men jeg bruker 10A på ladeboksen til vanlig og justerer til 16A de gangene jeg har behov for hurtigere lading.
Høy ladingintensitet derimot eller spenning om dere vil, som hyppig blir brukt kan virke innpå levetiden til en batteri. Nå vet jeg ikke om 16A over tid skader levetiden, men jeg bruker 10A på ladeboksen til vanlig og justerer til 16A de gangene jeg har behov for hurtigere lading.