Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Puzoni

#1
e-Golf / Sv: Får ikke ladet bilen
onsdag 15. april 2015, klokken 10:48
Dette har sikkert blitt nevnt mange ganger tidligere men ettersom det er mye ulike tolkninger her så skader det ikke å gjenta det. Maksytelse på batteri på en E-Golf er 26,8 kWh, mens den reelle ladbare ytelsen er begrenset til 24,2 kWh noe som tilsvarer 90% av maksytelsen. Derfor ser jeg ikke det store poenget med å regulere maksladingen til noe annet enn 100%.

Høy ladingintensitet derimot eller spenning om dere vil, som hyppig blir brukt kan virke innpå levetiden til en batteri. Nå vet jeg ikke om 16A over tid skader levetiden, men jeg bruker 10A på ladeboksen til vanlig og justerer til 16A de gangene jeg har behov for hurtigere lading.
#2
Begynner å lure på om kvalitetsrutinene / toleransekrav på E-golf ikke samsvarer helt med fossil produserte Golf. Som skrevet tildligere oppdaget jeg avvik både på panseret og bakluka, og alt tyder på at jeg ikke er den eneste med denne problemstillingen. Har sett etter samme feil på fossil Golf som jeg kommer over i farta, men der virker alt å være symetrisk.
#3
Lakken under panseret rundt hengslene og skruene virker hele.

Sjekket bakluka, og gjett om det ikke var ulikt avstand der også.  :(
#4
@Råde, det hadde jeg ikke tenkt på. Skal ta en titt under panseret i morgen for se om det ikke er noen skader på lakken.

Bare for å nevne det, så var differansen bort imot 4-5 mm på sidene. Det ga utslag på fronten der jeg på den venstresiden fikk plass til hele lillefinger under panseret, mens på den høyre kun plass til neglen.
#5
Anbefaller alle til å ta en grundig sjekk på panseret og se om den er symetrisk med sideskjermer og støtfanger. Hadde min på justering denne uka. Ble ikke helt 100% riktig men mye bedre enn når jeg overtok bilen. Til og med Møller stilte seg uforstående på hvordan bilen kunne ha passert flere synlighetskontroller da jeg leverte den inn.
#6
e-Golf / Sv: Lane assist - hvorfor ...?
fredag 27. mars 2015, klokken 15:50
Sitat fra: Marius Engel på fredag 27. mars 2015, klokken 14:25
Jeg har også tretthetsvarsler på Skodaen. Jeg har prøvd å få denne til å slå ut, men jeg har enda ikke fått det til. Aner ikke hvilken kriterier som skal til for at denne skal varsle. Noen som vet?

Man må nok sovne først bak rattet for at det skal varsle.....sovepiller før man setter seg i bilen kanskje ?!?!  ;D ;D ;D
#7
e-Golf / Sv: Forsikring e-Golf
fredag 27. mars 2015, klokken 15:42
Sitat fra: rlnd på mandag 02. mars 2015, klokken 11:03
Sitat fra: Puzoni på mandag 02. mars 2015, klokken 09:29
Er det noen her som ikke har opparbeidet seg bonus? Fikk tilbud 10.250,- på super-kasko (20% og 12.000 km) fra Gjensidige gjennom NITO avtalen. Noen rimeligere?

Rett under 7000 med 20%, 16000 km på If Super via bilselger hos Møller, fikk først ca det samme som deg, 11000 hos Gjensidige med Tekna.


Da ble det 6.900 hos IF gjennom forhandler med 20% bonus, super kasko med leiebil, ingen under 24 år, egenandel 4.000 og 12.000 km i kjørelengde. Mao mye bedre enn det Gjensidige greide å prestere gjennom NITO avtalen. Takk igjen til @mihkku @rlnd  ;D ;D ;D
#8
Apropos dekktrykk, er det noen som kan svare på hva som er optimalt dekktrykk foran og bak på en E-Golf med tanke på kjørelengde / komfor / sikkerhet. Har sjeldent mer vekt enn meg og poden i bilen, dvs 120 kg nyttelast inklusiv litt baggasje. Har prøvd å lete gjennom andre tråder som omhandler dekk og felger uten å lykkes.

Kjører hhv med 15" vinter- og 16" sommerdekk.
#9
Sitat fra: sap_2000 på tirsdag 17. mars 2015, klokken 01:35
Sitat fra: Puzoni på mandag 16. mars 2015, klokken 20:55
e-golf med varmepumpe
Bestilt : 21. september 2014
Levert : 16. mars 2015

Det var kjapt (til e-golf å være ::) ). Har du pushet selgeren mye ang forsinkelsene?
Min med VP ble bestilt en måned tidligere enn din, produsert uke 10 og står fortsatt i Bremerhaven.

Har i grunn ikke noe med forsinkelse å gjøre sånn sett. Ved bestilling fikk jeg antydninger om levering tidlig i 2. kvartal. Men har siden da vært litt aktiv ovenfor selger med forsering og det har tydligvis lønt seg.
#10
e-golf med varmepumpe
Bestilt : 21. september 2014
Levert : 16. mars 2015
#11
e-Golf / Sv: under bilen
onsdag 11. mars 2015, klokken 13:40
Av engasjement på denne tråden skulle man tro at flesteparten velger en eller annen form for understellsbehandling i tillegg til den behandligen man får når bilen er ny. Ser at interessen er størst hos folk som kjører bil på sør- og vestlandet der det blir saltet veldig mye. Derav spørsmålet om man da oppbevarer bilen i garasjen, kjører primært i Oslo og omegn og regelmessig underspyller bilen med vanlig vannslange, har behov for noe ytterligere investering av understellsbehandling?

Tydligvis også at det er ulike oppfatninger hvilke metoder er å anbefalle. Har lest på andre forum at for nye biler så er tectyl å anbefalle, mens denne tråden tynger mest på det motsatte der dinitrol er det eneste riktige uansett om bilen er ny eller ikke.
#12
e-Golf / Sv: Car-Net appen viser ikke korrekt status på bilen
tirsdag 10. mars 2015, klokken 18:34
Hei.
selger ringte meg i dag ifm overtakelse og da stilte jeg spørsmål vedr. Car-Net i samme slengen. Han sier at det jobbes på spreng med å bytte server fra USA til Tyskland pga stabilitet. Dette ble også nevnt tidligere i tråden så noe sannhet må det vell være i dette.
Smør dere med litt tålmodighet så blir dette bra.
#13
e-Golf / Sv: under bilen
fredag 06. mars 2015, klokken 12:09
Her er et svar jeg fikk fra Møller sentralt og jeg siterer;

"Vi får mange henvendelser vedørende understellsbehandling på e-Golf.

Volkswagens elbiler er i utgangspunktet meget godt behandlet under, og det er ikke behov for noen tilleggsbehandling. Hvis noen kunder likevel ønsker en understellsbehandling av bilen så er det ingenting i veien for det. Husk å tildekke ledninger/kontakter."

#14
e-Golf / Sv: Forsikring e-Golf
mandag 02. mars 2015, klokken 12:28
@mihkku @rlnd, takk for tips. Har kontaktet forhandler i dag så får vi se hva han kan komme opp med.

Finner det litt merkelig at det skal variere så voldsomt, særlig med tanke på at man benytter seg av avtaler gjennom fagforening.
#15
e-Golf / Sv: Forsikring e-Golf
mandag 02. mars 2015, klokken 09:29
Er det noen her som ikke har opparbeidet seg bonus? Fikk tilbud 10.250,- på super-kasko (20% og 12.000 km) fra Gjensidige gjennom NITO avtalen. Noen rimeligere?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA