Sitat fra: emil på mandag 06. oktober 2014, klokken 10:00
OBDII + LeafSpyPro (alt LeafStat på iOS) og en god del mil bak seg i Leaf gjør at man både blir flinkere til å kjøre økonomisk, selv på CC, i tillegg tør man kanskje presse rekkevidden enda litt ekstra.
Fra rundkjøringen ved Herøya før broen over Porsgrunnselva og opp til laderen på Falkum er det ca 10km og på den strekningen har et forbruk på 1400Wh eller mindre på turene mine. Så kommer jeg dit før Very Low Battery Warning stresser jeg ikke veldig. Som oftest har jeg svingt av E18 før første varsel om lavt battery kommer og da går det i hvertfall veldig greit.
Problemet med Skiensladeren er omveien man må kjøre for å komme seg dit og bytter man ut tiden (og ekstra forbruk) kjøringen tar sammen med ladetiden kan man nesten lade med 16A nær E18 (f.eks Statoil Skjelsvik eller Vassbotnbrua) og komme frem til Tønsbergladeren omtrent samtidig.
Man kan derimot kjøre fra Skien via Siljan og tar man det rolig kommer man seg fram til Drammen og sparer et ladestopp i Tønsberg.
Men alt blir veldig mye bedre med ladere ved E18 på Brokelandsheia, Porsgrunn og et par steder oppover i Vestfold.
Sleng gjerne inn en liten rapport om hvordan turen din går Emil
![Osteaktig :D](https://elbilforum.no/Smileys/default/cheesy.gif)
Jeg fulgte bare hovedveien hele turen, mulig turen kunne blitt annerledes om jeg tok sideveier der man kan kjøre roligere!
Merket fort frustrasjon fra andre bilister når jeg lå i ca 90 i 110 sonen hehehe
![Roll Eyes ::)](https://elbilforum.no/Smileys/default/rolleyes.gif)