Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Alfano

#1
Opel Ampera PH / Sv: Er Opel Ampera fortsatt et trygt kjøp?
søndag 18. januar 2015, klokken 13:24
Sitat fra: Gliderman på tirsdag 30. desember 2014, klokken 17:18
Jeg var en tur på Skøyen og prøvekjørte Ampera idag og er kun millimeter fra å kjøpe den. Nydelig bil å kjøre. Selger antydet 50km rekkevidde på strøm vinterstid og 80km på sommeren. Er dette realistisk? Han snakket også om mulighet for å oppgradere batteripakken til en nyere type med større kapasitet,  muligens allerede neste år. Noen som vet noe om dette kan stemme?

Mvh
Svein Erik

Hei, jeg kjøpte en Ampera og hadde den kun i 3-4 måneder - og det holdt for min del.
Amperaen eller teknologien er laget som en bybil, men blir da for tung og stor etter min mening.
det lengste jeg hadde på vårt batteri på varmt vær var 72 km, når det var kaldt ca. 0 grader viste den ca. 40 km, og da begynner du og bruke varme osv, så i realiteten har du kun ca. 20 - 25 km på strøm.
Og det Opel ikke sier... når du er ferdig med strømmen, så bruker Amperaen ca. 0,7 til 1 liter på milen, så den er svin dyr og bruke om du kjører langt.
Det du ønsker er jo og kjøre gratis på strøm, så kjøp en ren strøm bil - da får du dette.

Så for meg holdt den korte tiden med Amperaen, og kjører idag en Golf GTI som jeg gladelig betaler noen kroner med bensin forbruk i forhold til iritasjon på Amperaen.
Men lykke til, kan hende bilen passer bedre til ditt bruk.
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Mitt første halvår med Opel Ampera
torsdag 13. november 2014, klokken 16:00
Hei, el bilen er nok bil nr. 2 og kommer til og bli brukt mye i nærområde, ellers så er Golf GTI kjøpt inn til fordel for Amperaen. Var veldig fornøyd de første månene, men ble litt mye bråk når bensin motoren satt inn, samt forbruket blir også dyrt når strømmen er brukt opp.
#3
Plugg-inn hybrider / Sv: Mitt første halvår med Opel Ampera
onsdag 12. november 2014, klokken 15:20
Etter ca. 4 måneder med Opel Ampera, så blir Amperan solgt..
Som en bil i nærmiljø er denne bilen helt topp, men langkjøring - da blir den dyr og bråkete desverre.
#4
Prisen: 295.000,-
Du lader på vanlig kontakt, og kan velge om du skal kjøre på ren strøm eller bensin, lengden er ett sted mellom 40 - 80 km avhengig av temp. ute..
#5
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Opel Ampera COSMO 2013 selges
søndag 02. november 2014, klokken 19:47
SOLGT
Har 1 stk Opel Ampera COSMO 2013 modell til salgs.

Litt info: farge Pearl white,kilometer ca. 17500, skinnseter, ABS bremser, Opel eys, el. hvinduer sommer og vinter hjul++++

Den geniale bilen som lar deg kjøre elektrisk når du ønsker det, uten at du trenger å bekymre deg for rekkevidden. Bilen har bensinmotor som gir deg strøm for videre kjøring, når du skal lengre turer!
Elmotoren yter 160hk, noe som gjør at du har kraftreserver nok i de aller fleste situasjoner!!

Utstyr

Aluminiumsfelger
Automatisk klimaanlegg
ABS bremser
Antispinn
Beltevarsler
Delte bakseter
Elektriske speil
Elektriske vindusheiser
Elektronisk bremsekraftfordeler
Høydejusterbart ratt
Integrert mobiltelefoni
Kjørecomputer
Klimaanlegg med flere soner
Kollisjonsputer
Korsryggjustering i førersete
Lakkerte støtfangere
Lakkerte utvendige speil
Lengdejusterbart ratt
Multifunksjonsratt
Nedfellbare bakseter
Nødbremseforsterker
Oppvarmet speil
Pollenfilter
Radio/cd spiller
Sentrallås
Skinnseter
Stabilitetssystem antiskrens
Startsperre
Tonede ruter
Varme i seter
Sommerhjul
Vinterhjul

For mer info: 90 18 62 87
Sandefjord


#6
Kia Soul EV / Bilde av min Kia Soul EV.
mandag 06. oktober 2014, klokken 18:48
Nå begynner bilene og rulle ut på norske veier, fint om dere kan legge ut bilder av din bil her  :), regner med mange ønsker og se..
#7
e-Golf / Sv: Vurderer kjøp av E-Golf, men er usikker
mandag 06. oktober 2014, klokken 15:27
Har fått pris fra annen forhandler på det samme utstyret, og det virker ikke som VW forhandlere i Vestfold ønsker og selge bil, nå er prisen på 322.000,-, og det blir bare dyrere og dyrere  :-[
Dette lover desverre ikke godt, skal bli spennende og se hva andre tar.....
#8
e-Golf / Sv: Vurderer kjøp av E-Golf, men er usikker
mandag 06. oktober 2014, klokken 12:47
Har idag fått tilbud på en fullspikket eGolf til kr. 315.000,-, ikke billig, og de kan nå ikke levere før tidlig 2 kvartal 2015...
#9
Kia Soul EV / Sv: Hva mangler Soul EV?
mandag 06. oktober 2014, klokken 11:03
Sitat fra: dinsdale på mandag 06. oktober 2014, klokken 10:27
Sitat fra: nagela på fredag 03. oktober 2014, klokken 09:33
Mangler alle de "moderne" hjelpemidlene: ACC, autobrems, lane assist, parking assist, blind spot warning, veiskilt assistent.
El. justering av seter.
Mangler også "app" for overvåking/styring via mobil.

Alt det du nevner vil jeg ikke ha. Lane Assist, Park assist, Blind Spot Warning lager bare masse lyder og piper hele tiden. :-)

Det er nok mange av de tinga en ikke trenger, men var ute og prøvde eGolfen i helgen, og der prøvde jeg ACC (active cruise control), må si dette var knall og kjøre med, håper Kia gir oss mulighet til og få bestilt dette innen februar mars :-)
#10
Volkswagen VW / Sv: Golf hybrid
lørdag 04. oktober 2014, klokken 12:18
Sitat fra: Thomas Parsli på lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:35
Jeg tror den vil "lykkes" ene og alene fordi den er en Golf...

Med en markedsandel på rundt 2,2% sliter Opel med at kundene heller kjøper andre merker, f.eks VW som har rundt 14% markedsandel! (http://www.ofvas.no/bilsalget-i-september/category638.html)

Jeg tviler imidlertid på at forbruket faktisk er 0,15 -men hvis det faktisk er det vil bilen selge bra da prisforskjellen mot vanlig Golf sannsynligvis blir spart inn i løpet av tiden man eier bilen.

Thomas

Her er jeg helt enig med deg, tror nok ene og alene er att om den lykkes, så er det pga navnet er Golf...
Teknologien er jo 90% lik, og det blir feil og si att den bruker bensin- det er jo litt av vitsen med hybrid, om det er bensin eller diesel spiller ingen rolle. Ser av forbruktet til de fleste Ampera hybrider ligger i snitt rundt 0,3 - 0,4, uansett dette er snittet tatt med når strømmen er brukt opp, og det samme vil det være med VW...
#11
Volkswagen VW / Sv: Golf hybrid
lørdag 04. oktober 2014, klokken 10:22
Dette er jo en helt lik bil Opel Ampera.
Hvorfor vil denne eventuelt lykkes i Norge når Opel ikke klarte det?
#12
Kia Soul EV / Sv: Hva mangler Soul EV?
fredag 03. oktober 2014, klokken 21:08
Sitat fra: ElSoul på fredag 03. oktober 2014, klokken 20:56
Leveres den på 16 eller 17" felg som standard ?

Her finner du en full liste på hva som følger med på bilene.

http://185.35.186.207/~skotvedt/wp-content/uploads/2014/06/Kia-Soul-EV-Utstyrsliste.pdf
#13
Opel Ampera PH / Sv: Opel Ampera - Europerisk GM Volt
fredag 03. oktober 2014, klokken 20:14
#14
Kia Soul EV / Hva mangler Soul EV?
fredag 03. oktober 2014, klokken 09:21
Hva er det Kia Soul EV mangler som andre biler eventuelt har, eller som vi kunne tenke oss på den?

Jeg vet bilen har Cruise control, men er det noen som vet om det er standard eller adaptive cruise control?

#15
Kia Soul EV / Sv: Erfaring / Inntrykk etter prøvekjøring.
torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:22
Sitat fra: Selchiev på torsdag 02. oktober 2014, klokken 02:11
Har jobbet som sprøyte teknikker ved et av landets desidert største Tectyl verksteder. Merk denne påstanden gjelder merkevaren tectyl. Kina Norge import behandler bilene i Drammen, dette er en såkalt kun under behandling der de ikke demonterer noe, de sprøyter kjapt over med tjukkstoff og sender bilen av gårde. Dette gir en bedre beskyttelse mot steinsprut og salt. En behandling der jeg jobbet ville det blitt demontert og sprøytet tynnstoff over der det var trygt, så montert deksler og sprøytet videre med tjukkstoff.

En import behandling i Drammen bruker de gjerne 5min på å sprøyte mens hos andre tar det gjerne 45min til 2t kommer an på bilen og sprøyteren.

Dessverre brukes det Mercasol som jeg rangerer som en av de dårligste merkene på markedet, men det er bedre en ingenting selv om jeg skulle gjerne hatt noe tynnstoff i hulrommene. Husk at selv om Kia har 12års rustgaranti er dette mot rust innenfra og ut.. Hvordan beviser du det når det er rustet igjennom rammen?

Om dette er tilfelle, så skjønner jeg problemet for de som har bilen så lenge, eller de som eventuelt kjøper en så gammel bil.
Men må nok si att de siste årene så er min bil alldrig gammlere enn 3-5 år før det kommer ny bil inn, og du får sjelden eller alldrig igjennom rusting på den tiden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA