Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - magnus600

#1
e-Golf / Sv: Retrofit 35,8KWH batteri i 24,2 KWH E-Golf
torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:13
Kreisel har klart å få sitt batteri til å virke i en 190km eGolf, så det går an. Modig prosjekt!
#2
e-Golf / Sv: Nye E-golf
fredag 19. mai 2017, klokken 15:31
Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:37
Sitat fra: TM på lørdag 13. mai 2017, klokken 21:28
Sitat fra: brako79 på lørdag 13. mai 2017, klokken 19:46
Hvordan er bagasjeplassen med / uten dynaudio?
Er det noen som har bilder av bagasjerom med / uten Dynaudio ?
Har ikke egne bilder, men leverandør sa at det var akkurat plass til ladekabel og nødkit.

https://www.google.no/search?q=e-golf+dynaudio&oq=e-golf+dyn&aqs=chrome.1.69i57j0.5021j0j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=-YqjClubgk2CVM:

Den ekstra bagasjeplassen man får ved å senke gulvet i bagasjerommet utgjør kanskje ikke så veldig mange liter, men den er likevel av stor betydning i praktisk bruk! Med gulvet i høyeste posisjon, som man gjerne har når Dynaudio er installert, så går det EN koffert i bagasjerommet, kanskje en stor og en liten hvis man har flaks. Med gulvet i laveste posisjon så går det glatt inn tre kofferter på høykant!
#3
e-Golf / Sv: Grei deal?
fredag 31. mars 2017, klokken 11:01
Gratulerer! Du kommer til å bli kjempefornøyd! Skinnseter er det viktigste ekstrautstyret! De koster litt, men gir en helt annen sidestøtte og komfort enn standardsetene. Lane assist og skiltgjenkjenning, ikke tenk på at du mangler det, det er nokså begrenset nytteverdi :-)
#4
e-Golf / Sv: 50000 km rapport egolf mkv1 uten VP
torsdag 27. oktober 2016, klokken 19:54
19000 km, ingen problemer! Det vil si.. jeg har stått ladefast et par ganger på hurtiglader, men det var laderen sin feil, og ikke bilen :-)
Har ikke hatt trøbbel med hverken lading, varme eller elektrosystem. Jeg kjøpte min eGolf med det meste av ekstrautstyr.. det jeg har hatt minst bruk for må være parkeringsassistenten! Sant å si så har jeg ikke prøvd den skikkelig en eneste gang på halvannet år! Det ekstrautstyret jeg er mest glad i er skinnsetene!
#5
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
tirsdag 13. september 2016, klokken 23:03
Dette er enkelt.. Kommer Opel med 4-500 km rekkevidde (NEDC) så er det ingen som gidder kjøpe Leaf, Golf eller i3 med ca halvparten rekkevidde til ca samme pris! Selv jeg, som er ihuga VW-entusiast og særdeles fornøyd eGolf-eier, har begynt å surfe innom Opel-websider for å se hva dette er for noe. Vi kan regne med at det er hektisk aktivitet både hos Nissan, VW, BMW og de andre for å implementere konkurrerende kjørelengde snarest mulig! Jeg regner med at de sitter med flere generasjoner batteripakker klare allerede, med 250, 300, 350, 400 km rekkevidde. Dette har de tenkt å lansere i et planlagt tempo, sånn at ikke vi kunder skal føle oss alt for snytt ved at det plutselig kommer 400 km rekkevidde uka etter at vi har kjøpt bil med 250 km rekkevidde. Trinnvis utvikling er det tryggeste. Problemet oppstår når det kommer en ny konkurrent på markedet, som Chevrolet/Opel i dette tilfellet. Da må også de etablerte aktørene hoppe over et par av trinnene i planen sin, og gå rett på en batterikapasitet som når opp i konkurransen! Kanskje til en høyere pris, for at ikke eksisterende kunder skal bli pissed off. For min egen del krysser jeg fingrene for at Kreisel kan levere en god oppdatering til gammel-Golfen om ikke lenge!
#6
e-Golf / Sv: Ny CAR-Net app tilgjengelig for iphone
lørdag 04. juni 2016, klokken 08:12
Sitat fra: eivhelle på fredag 03. juni 2016, klokken 22:03
Er det flere enn meg som ikke får opp diagrammet for forbruk under kjøredata. Jeg får valgt kjørelengde eller kjøretid, som er relativt uinteressant å se på, men appen nekter meg å skifte til diagrammet for forbruk. Bruker for øvrig Android på samsung mobil.

Nei, får ikke opp diagrammet for forbruk på Android-telefon (Motorola). Irriterende. Det er jo den eneste informasjonen som er interessant å se på!  >:(
#7
e-Golf / Sv: Hvor mange km når ferdig ladet?
søndag 22. mai 2016, klokken 22:19
Hvis du setter bilen i eco+ og slår av klimaanlegget før du parkerer/lader så får du kilometrene du etterlyser på gjettometeret. Da tror bilen at du skal fortsette å kjøre på den måten :-)
#8
e-Golf / Sv: Kjøre e-Golf fra Trondheim til Lillestrøm?
onsdag 04. mai 2016, klokken 12:08
Otta er 288 meter over havet, Berkåk 430.. Da er det godt gjort å kjøre så billig som 11,6 i snitt! Det hadde vært nyttig å vite hvor fort du kjørte i snitt på denne turen? Var det sneglekjøring i 50 eller holdt du fartsgrensene sånn nogenlunde?
#9
e-Golf / Sv: Taper e-Golf seg i popularitet eller ikke?
onsdag 04. mai 2016, klokken 12:04
Ja, det er nokså åpenbart at salgsstatistikken gjenspeiler leveringsproblemene som var i fjor vinter/vår. Det ble plutselig levert veldig mange biler på kort tid utover våren, biler som var bestilt inntil et år i forveien, og dermed er det nokså naturlig at det leveres færre biler pr måned nå selv om det faktisk selges flere. Statistikk kan misbrukes på så mange forskjellige måter. Det interessante er å se hvordan det går med salget nå framover, når det begynner å komme konkurrerende biler på markedet med lengre rekkevidde!
#10
e-Golf / Sv: Øget kørelængde for eGolf 2017
tirsdag 03. mai 2016, klokken 10:19
Veldig bra at BMW tilbyr batteribytte for eldre biler.. Det legger press på VW for å gjøre det samme.
#11
e-Golf / Sv: Innstegslister
mandag 28. mars 2016, klokken 13:41
Jeg har også de listene fra r-racing.. Fungerer bra, men pass på å sjekke om bakdørene subber helt bakerst! Det gjorde de hos meg, og jeg vet om andre som har opplevd det samme. Når døra subber nedpå plasten så kan det bli riper i lakken etterhvert, for det blir alltids litt sand og støv som gnisser. Jeg har løst problemet ved å sette på en bit selvklebende filt (den myke delen av selvklebende borrelås, faktisk) på undersiden av døra, helt bakerst på hjørnet, så nå er det bare denne som subber, så jeg slipper riper i lakken.
#12
e-Golf / Sv: sluttet å lade fullt!!
lørdag 26. mars 2016, klokken 00:06
Hvis du bruker "avgangstid" så er det en innstilling som bestemmer øvre ladegrense. Hvis den står på noe annet enn 100% så lades ikke bilen fullt opp. Men som sagt, denne øvre ladegrensen slår kun inn dersom man benytter forhåndsprogrammert avgangstid.
#13
e-Golf / Sv: Parkeringsbeviset forsvant
tirsdag 16. februar 2016, klokken 21:40
Støvsuger med tynt smalt munnstykke..  ???
#14
e-Golf / Sv: GTE/GTI kanallister på egolf?
tirsdag 19. januar 2016, klokken 22:15
C-lysene fjernes enkelt med en avbitertang på innsiden av støtfangeren, og litt lakk på utsiden. Koster garantert ikke 50000...  :P
#15
e-Golf / Sv: Noen som ikke har problemer med sin E-Golf?
fredag 15. januar 2016, klokken 10:47
8000 km siden mai. Ingen feil på bilen, men har de vanlige problemene med Car-Net. Vindusviskerne har vært mye omtalt, mine gnauret fælt i starten, men i de siste månedene har de holdt kjeft, og fungerer fint. Deilig med forvarming, skinnseter, aldri startproblemer i kulda, god komfort, stillegående og lettkjørt! Kjøper neppe fossilbil igjen!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA