Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - thols1

#1
Opel Ampera PH / Sv: Er Opel Ampera fortsatt et trygt kjøp?
mandag 19. januar 2015, klokken 19:14
Jeg ser det har vært lit trafikk her siden jeg startet tråden. Jeg fikk dessverre ikke tid til å prøvekjøre, og siden jeg bor ute på landet og ikke er i Oslo særlig ofte må det nok utsettes noe.

Gratulerer, Gildermann :)
#2
Opel Ampera PH / Sv: Er Opel Ampera fortsatt et trygt kjøp?
mandag 29. desember 2014, klokken 13:33
Ja, det er litt firstende. Jeg skal få til en prøvekjøring til helgen så får vi ta det derfra.
#3
Opel Ampera PH / Sv: Er Opel Ampera fortsatt et trygt kjøp?
søndag 28. desember 2014, klokken 20:41
Sitat fra: sjokomelkJeg er redd for at verdifallet er ganske kraftig. GM droppet Ampera for 2014/2015. Det kommer også en ny Volt til neste år, så det kan jo være at GM velger å gi den også en Opel-logo en gang i fremtiden.
Jeg har innsett at jeg får nye bilen som et leketøy nå mens den er ny, og så må jeg bare ta smellen som kommer den dagen jeg kvitter meg med den. Det er prisen man må ta for å satse på en ny og utradisjonell bilmodell.

Det er vel slik det er å gå utenfor oppgåtte løyper. Blant de som ligger på finn.no nå er det en 2012-modell, gått 23.000 km til 269.900,-. Dette tilsvarer ca. 70 % av nypris. Mens verditap på populære "vanlige" biler ligger på 62-68 % restverdi etter 3 år/45.000 km. http://www.dinside.no/906129/saa-mye-taper-de-nye-bilene-seg-i-verdi

Hmmm. Må nok tenke og regne litt mer på dette før jeg drømmer meg enda lengre bort...
#4
Opel Ampera PH / Er Opel Ampera fortsatt et trygt kjøp?
søndag 28. desember 2014, klokken 17:24
Jeg er i markedet for å bytte ut dieselbrenneren med noe mer elektrisk. Har sett på Kia Soul EV men fortsatt er det litt kort rekkevidde og til vårt behov, selv som bil nr. 2.

Da er plug-in hybrid med (50+ elektriske km.) neste alternativ og det kommer jo flere fine nå fremover, men så var det dette med prisen...

Nå ligger det noen fine Amperaer på finn.no og folk (bl.a. her inne) virker veldig fornøyd med bilen. Men så ser jeg at Opel ikke kommer til å satse mer på Ampera-konseptet og da blir jeg litt skeptisk.

1) Er den et trygt kjøp mtp. service og vedlikehold?

2) Hva skjer med batteripakka når den blir klar for utskiftning? Blir det i det hele tatt mulig?

3) Hvordan vil verdifallet se uti? Bilens totaløkonomi er jo tross alt ganske avhengig av restverdien.

Er det noen som har noen tanker om dette?
#5
Kia Soul EV / Sv: Medlemskap i Elbilforeningen
fredag 26. september 2014, klokken 09:44
Nå står det jo også nederst på siden om medlemsfordeler at:

SitatGratis medlemskap
Alle som kjøper ny elbil fra autorisert merkeforhandler får første års medlemskap i Elbilforeningen gratis. Ellers koster et personlig medlemskap 365 kroner i året. Bli med å gjøre framtiden elektrisk!
#6
Kia Soul EV / Sv: Oppvarming under lading, programmering osv
tirsdag 16. september 2014, klokken 12:52

Ok, flotte greier. Takk for kjapt svar  :)

#7
Kia Soul EV / Oppvarming under lading, programmering osv
tirsdag 16. september 2014, klokken 11:07
Mitt første innlegg på forumet med et spørsmål jeg har søkt litt etter svaret på. Finner ikke noe ved googling eller på KIAs sider, dog er det muligheter for at jeg er blind...

Soul EV mangler som vi kjenner til egen app. Veldig synd egentlig for alle de konkurrentene jeg har vurdert har mulighet for fjernstyring av diverse.

For dere som har studert dette grundigere, finnes det noen mulighet til å programmere oppvarming av kupé under lading osv vinterstid? Eller må man ut i tøfler og pyjamas og skru på en bryter?

PS. testet fossil-Soul (forhandler har ikke EV inne) i går og ble positivt overrasket over kjøreegenskapene.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA