Sitat fra: gigafactory på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Den tror jeg du får solgt raskt, for å si det sånn
Kanskje jeg kan legge på litt til da, 280.000,-
![Smiler :)](https://elbilforum.no/Smileys/default/smiley.gif)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: gigafactory på fredag 05. mai 2017, klokken 09:22
Den tror jeg du får solgt raskt, for å si det sånn
Sitat fra: Crown på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:03
Viktig å ikke kjemme alle under en kam her. Jeg har bare gode erfaringer med min forhandler, helt fra innledende salgsprosess som foregikk pr mail med selger som stort sett svarte på timen, utlevering og til feilhåndtering, jeg har bare opplevd den kjente bremselyden som nå er fikset. Har fått brev om at nå har det kommet ny software og kart - velkommen for å oppdatere, lånebil har stått parat og alt har gått knirkefritt. Forhandleren er Scanauto på Kokstad (Bergen).
Jeg er fra før mest vant til Toyota/Lexus som vinner alt som er å vinne av kundetilfredshetsundersøkelser, så det er ikke det at jeg er dårlig vant fra førFår håpe det fortsetter slik.
Sitat fra: moby666 på torsdag 23. februar 2017, klokken 20:29
Fjernlyset er ihvertfall ikke noe dårligere enn i3 og leaf. I følge målinger er faktisk lyset IONIQ meget bra
Sitat fra: eivhelle på tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:05Sitat fra: moby666 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 20:20At Tesla også har dårlig takhøyde bak gjør ikke Ioniq noe bedre av den grunn. Skal du frakte voksene personer av en viss størrelse i baksetet er e-golf bedre enn Ioniq, og det er et ubestridelig fakta. For mitt vedkommende er ikke plass for voksne i baksetet noen big deal. Men mer fleksibel seteløsning med mulighet for å felle ned seteryggen i midten, i tillegg til at man har god sikt bakover er vel så viktig. Her er e-golf best i klassen.
IONIQ er ikke noe lavere i baksetet enn Tesla s. Uten soltak får du fint plass til personer på 185. Skal du frakte et basketball lag så blir det snaut, men det gjør det også i egolf i lengde retningen.
Når man har klima anlegg som fungerer og varme i rattet så er man ikke like avhengig av en app til forvarming slik egolf er. Timer funksjonen i IONIQ fungerer helt greit.
Nå skal det vistnok komme en 3.part app til IONIQ så vi får se mye den kommer til å koste. Jeg står ihvertfall ikke i kø for en app. Ønsker meg heller en 3 fase ac lader i IONIQ samt fler 100kw DC ladere.
Forvarming via app er en funksjon som jeg bruker daglig og setter stor pris på. Når du setter deg i iskald bil hjelper det lite å trøste seg med oppvarmet ratt og at klimaanlegget virker. Du vil like fullt sitte å fryse de første 3 minuttene. Det holder å starte forvarming 5 minutter før du skal dra for å slippe å fryse i en e-golf. Og hvis du ikke drar til nøyaktig samme tidspunkt hver dag, hjelper det lite med timer.
Ellers kan jeg nevne en liten detalj som min kollega, som har kjøpt Ioniq, stusset over. Sidespeilene kan justeres elektrisk og er innfellbare, men har ikke oppvarming. Du får derfor ikke fjernet dugg og is. Når han konsulterte manualen var det ikke anbefalt å skrape is fra speilene, du ble derimot anbefalt å sette bilen på et varmt sted.Bare for å nevne det så har e-golf oppvarmede speil.
Sitat fra: Kjetil1986 på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:08
Er det noen som kan fortelle hvilken type sommerdekk bilen blir levert med?
Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. desember 2016, klokken 23:38Sitat fra: JPV på tirsdag 20. desember 2016, klokken 21:40
Bestilt ca. 20/10 hos Scanauto i Bergen, bekreftet levering lillejulaften. Ålreit julepresang
Farge og utstyr? Bestilt på Scanauto eg og
Sitat fra: Barth på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:45Sitat fra: Alexander27 på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:38Sitat fra: Barth på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:34
"Min" bil er ventet inn til Drammen 11.desember. Da skulle det komme ca 200 biler som bl.a. skal understellsbehandles (noe som skulle ta 4 dager) før de blir spredt rundt i landet. Jeg venter på bil med vin-nr som slutter på 0033xx. og må si jeg gleder meg litt:)
Hvilken båt har din bil kommet med?
Det vet jeg dessverre ingen ting om. Min forhandler ringte "hyundai"....
Sitat fra: ApeX på mandag 28. november 2016, klokken 11:12Sitat fra: JPV på søndag 27. november 2016, klokken 21:39
Dere som allerede har fått bilen, hva tror dere om å nå Geilo fra hurtigladestasjoner i Aurland eller Eidfjord, la oss si 90 % oppladet? Det er vel ca 10 mil fra begge steder, og man må vel 1250 m.o.h. på Hardangervidda, og høyere enn 1000 m.o.h. på Aurland-Hol. Går det greit en vinterdag?
Hei! Nå har ikke jeg en Ionoiq, men en i3. Rekkevidden er omtrent den samme så føler jeg lan gi deg en nogen lunde grei pekepinn. Vi kjørte over vidda med i3en for et par uker siden.
Vi ladet til nesten fullt batteri på Eidfjord. Vi dro derfra med 176 km i rekkevidde. Det var noen minusgrader på Eidfjord, på vidda blåste det litt og var rundt minus 8-10. Da vi kom frem til Geilo hadde vi 92 km i rest.
På turen tilbake ladet vi til 79 % batteri på Geilo. Ved avreise viste GoM'en 148km, men justerte deg raskt litt opp. Strekningen er på ca 140 km, og vi kom frem til Voss med 21 km i rest.
Sitat fra: Alexander27 på mandag 14. november 2016, klokken 17:19
Morning Pride. Bil ventes til Drammen 10/12. Vet ikke helt destinasjon på båten bortsett fra at den ventes til Casablanca 16/11
https://www.vesselfinder.com/?imo=9681431