Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PrebenNyeng

#1
e-Golf / Sv: Ulyd vibrasjon når bilen settes i park
tirsdag 22. november 2016, klokken 22:05
Også jeg. Jeg synes det hjælper at have foden HÅRDT på bremsen når man sætter i P.
#2
I denne video:

er der lidt info om ACC fra 9:09.
Veldig kryptisk, men jeg forstår det helt klart som at ACC kommer til Chevy Bolt senere.
#3
e-Golf / Sv: Mitt batteritap - Hvordan regne ut
lørdag 05. desember 2015, klokken 13:02
Sitat fra: Rio på fredag 04. desember 2015, klokken 21:34
Nei, man har tilgengelige 88% av den til enhver tid resterende batterikapasiteten.

Så med et nytt batteri, så har du 88% av 24,2 kWh brutto tilgjengelig = 21,2 kWh netto tilgjengelig.

Når batteriet ditt har tapt 10% kapasitet, så har det 0,9 x 24,2 = 21,8 kWh. Av disse så er 88% tilgjengelig, dvs. 0,88 x 21,8 kWh = 19,2 kWh netto tilgjengelig.

Interessant - ved du at det med sikkerhed er sådan?
Det kunne jo være at VW netop har lagt buffer ind for at give indtryk af at batteriet holder kapaciteten, men i virkeligheden bruger man bare af bufferen. Man vil så opleve at kapaciteten pludselig begynder at falde når bufferen er brugt.
#4
e-Golf / Sv: E-golfens Adaptive cruise kontroll spørsmål
søndag 14. juni 2015, klokken 20:08
Man kan også bruge RES til at få gang i bilen igen når den har stået stille (hvis man ikke ønsker at bruge pedalen)
#5
I denne tråd kan du finde tips til at se om en bil har varmepumpe eller ej:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21480.0.html
Få sælger til at sende dig et billede af motorrummet, så kan du se om den har varmepumpe
#6
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
lørdag 11. april 2015, klokken 10:31
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 22:03
Sitat fra: PrebenNyeng på fredag 10. april 2015, klokken 19:41
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 17:58
-Låse opp dører selv om bilen er i gang (Kjekt når en skal hurtiglade i 30minus og slipper å måtte skru av bilen for å låse opp laderen)
På min kan jeg låse ladestikket op ved at trykke på knappen i førerdøren, også når bilen er tændt
Hmm... knappen i førerdøren?
Ja, den øverste knap låser døre og ladestik op. Det er bare remoten der ikke kan bruges når bilen er tændt.
#7
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
fredag 10. april 2015, klokken 19:41
Sitat fra: mihkku på fredag 10. april 2015, klokken 17:58
-Låse opp dører selv om bilen er i gang (Kjekt når en skal hurtiglade i 30minus og slipper å måtte skru av bilen for å låse opp laderen)
På min kan jeg låse ladestikket op ved at trykke på knappen i førerdøren, også når bilen er tændt
#8
Samme som Råde. På biler levert i USA kan man bare gjøre innstillingene på www/app, ikke i bilen.
4matic: Kan du innstille avgangstid i car-net og i bilen?
#9
e-Golf / Sv: Skrytebilder
søndag 25. januar 2015, klokken 07:49
Sitat fra: Råde på lørdag 24. januar 2015, klokken 18:50
Et lillebælt-bilde?
Presis. Jeg bor i nærheten :-)
#10
e-Golf / Sv: Skrytebilder
lørdag 24. januar 2015, klokken 09:14
Tungsten silver i solskinn...
#11
e-Golf / Sv: Importere ladestasjoner inn i navigasjonen?
tirsdag 09. desember 2014, klokken 18:07
Det er også mulig å importere POI-lister i Discover Pro med dette verktøyet (på tysk):
http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/manuals/nav-companion.html?d1=discoverpro&type=poiNavigation
Det krever at du har ladestasjonene som POI-liste. Det kan du laste ned her:
http://www.ladestasjoner.no/nedlasting/gpsfiler
Ladestasjonene finnes da i "Mine specialmål / Personal POI" i navigasjonen. Litt tungvint men det kan gjøres.
#12
e-Golf / Sv: Importing an e-Golf from the USA
fredag 05. desember 2014, klokken 19:17
A few more issues to the list:
- Norwegian cars come with a 5 year warranty. If you import a car, I do no think the Norwegian dealers will provide the same warranty. With new technology I would not buy a car that effectively is without warranty.
- Carnet will probably not work with the US sim card. It may be possible to exchange the sim card, but who knows if it will work.
- Norwegian cars come more or less fully loaded. You should check the US trim level against the Norwegian when comparing prices.
#13
e-Golf / Sv: Innstillinger på navigasjonen.
mandag 01. desember 2014, klokken 16:50
Ikke sikker på jeg helt forstår hva du mener, men om du trykker på "kompasset" i øvre høyre hjørne kan du veksle mellom å ha nord eller bilens retning oppover.
#14
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
lørdag 29. november 2014, klokken 16:46
Sitat fra: sjeverni på lørdag 29. november 2014, klokken 13:36
@Preben,
kan du ta noe bilde av VP og motor del så at vi kan sammenligne med den som selges på Automegler1 Bergen AS.
Jeg har vedhæftet et par billeder af motorrummet/varmer set forfra og fra begge sider. Hvis en av dere uten varmepumpe vil gøre det samme kan vi sammenligne billederne.
Jeg kan ikke finde den dingsen som Stikkkontakt nævner her:
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 29. november 2014, klokken 10:07
Forskjellen sitter helt nede på høyre side av motorrommet sett utfra kjøreretningen. En liten sylinderformet/konet sak mellom DU og torbedoveggen.
Det eneste jeg kan se i højre side på torpedeoveggen er ABS-pumpen.

Her er i øvrigt hvad VW har skrevet om varmepumpen i deres magasin Via Vision
"The heat pump, that customers can optionally
have fitted in their e-Golf, saves energy
when heating. For this purpose, the air conditioning
is extended by additional coolant
lines, valves, sensors, and a heat condenser.
The heat pump utilises the heat from the
surrounding air, as well as the waste heat
from the drive, to heat the interior. For this
reason, the high-voltage heater uses less
electrical power. This way, the range of the
e-Golf can be increased by up to 36 percent,
during winter. The heat pump also functions
as an air conditioner in the summer."
#15
e-Golf / Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.
lørdag 29. november 2014, klokken 12:08
Sitat fra: Rio på lørdag 29. november 2014, klokken 11:12

Er forbruget på 1,5 kW kun for varmepumpen? Starter den resistive oppvarmingen også, for at få varmen hurtig?

Man kan ikke se om varmepumpe/resistiv varme er på. På den måde er varmepumpen en "ikke-oplevelse" - hvis man ikke ved at den er der, så bemærker man den ikke. Bilen "knurrer" lidt når den er kold, der er kanskje varmepumpen der arbejder?
Forbruget er det som bilen viser i kombo-instrumentet når bilen er i "tomgang". Så det er inklusiv alt varme, lys og andet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA