Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - kennethdelbekk

#1
Kan vi få vite for hvor mye (lite) ??  ;D
#2
joda, samme ulla, men uten dashcam- ellers likt. 
#3
ikke for å ødelegge morroa, men jeg solgte min sort/rød med ca 30´km for 180´ ink omreg.  der omkring er markedet... 
#4
Model S / Sv: Tesla på finn.no
mandag 27. mars 2017, klokken 20:08
Har nettopp kjøpt en 2014 S85 Hvit med 150000km på tellern til 430000.-  må si meg fornøyd med det egentlig.  Det som blir spennende er eventuelle feil og service hos Tesla.

#5
Kia Soul EV / Sv: Appstyring til Kia Soul EV 4000 kr + 50 kr måned
torsdag 05. januar 2017, klokken 19:41
prisen er det ingenting å si på hvis den får nok funksjoner- jeg vil ha varmestyring, ladestyring, kunne se hvor bilen er på et kart, låse opp og igjen og status.. temperatur og annen info om batteri.  mest mulig info fra bilen egentlig.  bruker en app idag der jeg har ganske mye info. (torque)
#6
Kia Soul EV / Sv: Bil på verksted - ventetid flere uker (!)
lørdag 13. februar 2016, klokken 16:20
Jeg er godt vant fra Toyota verksted fra før, og der er det vanlig at man får lånebil når bilen er på verksted. Bertel på jessheim har også vært greie med det når jeg har en MB Vito på verksted der. Så JA, Leie/Lånebil når bilen er på verksted er normalt.
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Årnes - saktelading i sentrum?
torsdag 07. januar 2016, klokken 21:04
fikk du parkert og ladet?
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Årnes - saktelading i sentrum?
onsdag 06. januar 2016, klokken 19:09
tror ikke det er mange pendlere som står der- problemet er vel heller at det er fylt opp med fosiler til de som jobber på rådhuset. Er det ikke ledig går det også ann å titte inn på rådhuset og spørre i resepsjonen der..
#9
Kia Soul EV / Sv: Ladeluken fryser fast....
søndag 03. januar 2016, klokken 18:04
Kjøp en sånn: http://www.bilkontroll.no/fluid-film-spray.html
Spray på sånn rundt på pakningen og alle beveglige deler til luken. Silikon spray funker også, men holder i kortere tid. 
#10
Kia Soul EV / Sv: Temperatursensor i Schuko på original ladekabel?
fredag 01. januar 2016, klokken 16:49
Tabell for Pilot signalet 8-16A- Dette er da motstand målt mellom pilot og 0v(jord)

When the IC input is 1.291V (348 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 16A.
When the IC input is 1.246V (332 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 15A.
When the IC input is 1.201V (316 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 14A.
When the IC input is 1.157V (301 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 13A.
When the IC input is 1.094V (280 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 12A.
When the IC input is 1.054V (267 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 11A.
When the IC input is 0.997V (249 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 10A.
When the IC input is 0.958V (237 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 9A.
When the IC input is 0.905V (221 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
limited to 8A.
When the IC input is 0.851V (205 Ω resistor) then the PWM pilot signal will be
#11
Kia Soul EV / Sv: KWt per 100km på vinterstid.
fredag 01. januar 2016, klokken 11:28
Min bil ligger på 18,6 jevnt nå...  kjører stort sett korte turer i 60-80 soner.. varme på auto og 22gr.
#12
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lader i fra Ratio (Elbilhjelpen.no)
tirsdag 17. november 2015, klokken 20:29
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 17. november 2015, klokken 20:04
Har en slik en :
http://www.elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html

Funger strålende - henger alltid klar og plugges på sekunder.

Forstår egentlig ikke hva som er så gjevt med disse Spark kablene. Så på en som hadde en slik her om dagen, virket plastikk-aktig og tynn  ::)

Spark kabelen er glimrende til "reise" Den er lett og enkel og kan justeres 6/10/16 A
#13
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Lader i fra Ratio (Elbilhjelpen.no)
tirsdag 17. november 2015, klokken 18:58
Like greit å sette opp et CEE stikk og kjøpe en charge amps Spark kabel, den kan du jo ta med deg om behovet skulle være der
#14
Kia Soul EV / Sv: Hvor bor Kia Soul Eierne?
mandag 16. november 2015, klokken 21:03
#15
jaja.. rart de skal greie å svare så forskjellig..   Men greit å mase litt uansett.. :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA