Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - havardma

#1
Model S / Sv: Beste vindusviskere
mandag 12. desember 2016, klokken 12:46
Kan virke som Biltema er av varierende kvalitet da muligens? Byttet til Biltema tidligere i høst og slet veldig med hopping og lyd. Det var den korte viskeren hos meg som var problematisk, så satt på den gamle igjen og er fornøyd nå med ny Biltema på førersiden og den gamle originale på passasjersiden.

#2
Lading av Tesla / Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?
mandag 11. januar 2016, klokken 23:02
Fikk 7.1 ikveld og ladet deretter til 90%. Den stoppet på 370 km (typical). Mener når jeg hentet den at den hadde 367 km på 90% og har siden droppet litt jevnt og trutt når jeg har ladet til 90%. Sist uke viste den 345 km på 90%. Var riktingok -16 da og bare -1 nå, men har nok skjedd noe med "beregningene" i 7.1 hvis dette vedvarer (evnt. om de har tilgjengeliggjort mer av batteriet?).

Typical i energy-appen ser ut til å ligge på samme sted som tidligere (196-197 Wh/km).

Gjelder 85d levert sent mai 2015. Tallene er med range mode off.
#3
Model S / Sv: Spotify blir endelig integrert med Tesla Model S
fredag 25. desember 2015, klokken 22:27
De burde jo helt klart valgt en annen overskrift enn "Nå kan du lytte til Spotify i din Model S" i eposten som kom i alle fall. Min definisjon av "Nå" er i alle fall litt annen enn Tesla sin.

Uansett gleder jeg meg til oppdateringen kommer, men holder ikke pusten mens jeg venter.

#4
Sitat fra: DulciusExAsperis på torsdag 26. november 2015, klokken 10:19
Ingen av de er med på verken 2015- eller 2016-oversikten.

Ser ut som en av dem er den vi tror kommer i Fagernesområdet som står på 2015-kartet.

Ellers ser det ut som det er en etterlengtet mellom Gardermoen og Espa (Nebbenes??). Rett øst for Lier tilsier kanskje Kongsberg/Notodden og den siste sør for Aurland ser ut som ut som er plassert på Hardangerbrua (har vel vært snakket om Odda/Røldal før som ikke er altfor langt unna). Uansett veldig ca disse plasseringene på kartet.

Håper i alle fall "åpner snart" stemmer og Tesla er like rundt hjørnet med å bekrefte plasseringer :-)

#5
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 19. oktober 2015, klokken 17:16
http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=57628151

15990,- for CVC6 og felg. Vet ikke hva de tar hvis man har felg selv.

#6
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 19. oktober 2015, klokken 13:01
Sitat fra: Undertegnede på mandag 19. oktober 2015, klokken 10:33
Jeg kommer til å prøve meg på Yokohama IG50+. Ble anbefalt dette dekket til TMS og får de ferdig lagt og avbalansert for 9200,-. Lite info om dekket på nett egentlig... Fant dette om dekket i en brosjyre (se bildet)... Noen andre tanker om dette dekket?

Nå vet jeg ikke hvordan bil du har, men dette dekket fås vel ikke med høy nok belastningsindeks for dualdrive modellene om man skal følge boka (vognkortet).
#7
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
mandag 19. oktober 2015, klokken 09:18
Sitat fra: petersv på søndag 18. oktober 2015, klokken 22:11
Fornøyd? Hvis du har kjørt S med R2, hvordan er de i forhold?

Dessverre ikke kjørt Model S andre vinterdekk enn Viking Contact 6, så har ikke noe å sammenligne med.

#8
Model S / Sv: Kjøp av 70d
søndag 18. oktober 2015, klokken 10:38
Fikk 85d i mai, og en av endringene jeg ville gjort på den ved kjøp på nytt er å droppe luftfjæring. Har sjelden/aldri brukt for å senke/heve bilen sånn egentlig (mest fordi man kan, man gjør det) og siden den ikke er "adaptiv" under kjøring så tror jeg ikke kjørekomfort er veldig forskjellige med stål.

Jeg ville også vurdert å legge til panotak fordi jeg ser det plutselig hadde vært kjekt å ha ting på taket (og spesielt nå som det er ny modell som de forhåpentligvis har klart å fikse de største problemene med), men dette må man jo vurdere utifra egne behov.

#9
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
søndag 18. oktober 2015, klokken 10:19
Sitat fra: SunSeeker på lørdag 17. oktober 2015, klokken 21:03
Sitat fra: dainai på lørdag 17. oktober 2015, klokken 14:08
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 17. oktober 2015, klokken 14:01
Sitat fra: dainai på lørdag 17. oktober 2015, klokken 07:18
Noen med erfaring av Continental Viking Contact 6 på skikkelig vinterføre? Hvordan er disse mot Nokian R2?
finnes de? Ikke sett dem noe sted.

Yepp, her: http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=57628151&condition=0&q=tesla&segment=0&sub_category=1.90.82&category=0.90&product_category=2.90.82.6&ref=fas

Fy...., det var billig. Tror jeg går for den pakken der..

Edit.. I følge Continental sine sider tilbys ikke 245/45-19 men ........

Ifølge hva som sitter på bilen min nå, så finnes de i 245/45-19 ;D Continental er nok bare litt treige til å oppdatere sidene sine.
#10
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
lørdag 17. oktober 2015, klokken 14:49
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 17. oktober 2015, klokken 14:01
Sitat fra: dainai på lørdag 17. oktober 2015, klokken 07:18
Noen med erfaring av Continental Viking Contact 6 på skikkelig vinterføre? Hvordan er disse mot Nokian R2?
finnes de? Ikke sett dem noe sted.
Første år i år med tesladimensjon etter hva jeg fikk høre så sikkert lite erfaringer fra skikkelig vinterføre enda. Førsteinntrykket på tørr asfalt er jo at det er veldig svampete å kjøre med i forhold til sommerdekka, men jeg har ikke kjørt med noen andre vinterdekk så har ikke noe å sammenligne med.

Ifølge årets vinterdekktest i svenske Teknikens Värld er de like bra eller bedre på is/snø som R2, men slår R2 på vått og tørt føre og elgtest/unnamanøver. Sikkert testet i mye mindre dimensjon enn tesla sin da.
#11
Model S / Sv: Tesla på finn.no
tirsdag 13. oktober 2015, klokken 21:32
Ifølge VIN så er det en 2014 modell og utifra annen informasjon (seter/girhendler etc.) da sikkert tidlig utgave uten AP hardware og de andre endringene som kom mot slutten av 2014.

Kan f.eks bruke denne til å decode VIN: http://teslatap.com/vin-decoder/
#12
Model S / Sv: En liten dekk- og felgguide
tirsdag 08. september 2015, klokken 23:52
Sitat fra: EvenSteven på torsdag 03. september 2015, klokken 12:23
Polar kjører nå kampanje på felger til Tesla:

EKSTRA GOD PRIS NÅ PÅ "TESLA FELGEN" !
Store parti kjøp gjør din pris enda bedre !
Kampanje periode t.o.m 15 September 2015
Fra 2013 og til d.d har vi levert Polar felger til over 1500 Tesla Biler.
LES MER PÅ http://www.polarwheels.no/Tesla

Merk: gruppe kjøp gir enda bedre pris.
Ta kontakt med Oss vi setter deg i kontakt med forhandler
På forhånd takk !

Noen som har fått noe svar her?
#13
Lading av Tesla / Sv: Forventet hastighet på supercharger?
torsdag 13. august 2015, klokken 23:09
Sitat fra: Kristian O på torsdag 13. august 2015, klokken 21:49
Sitat fra: havardma på torsdag 13. august 2015, klokken 21:43

Mener Dombås og også Lillehammer er av de eldre typene som maks gir 90 kW (eller var det opptil ca 100 kW) (mot 120 kW på de nyere).

Dei var ivertfall det, men har dei ikkje blitt oppgradert? Eg trur eg har fått meir futt her tidligere.

De gangene jeg har ladet på Lillehammer i sommer har det ikke vært indikasjoner på det. På Dombås har jeg bare ladet 2 ganger, der det ene gangen var fullt og andre hadde jeg ikke lav nok SOC til å få verifisert dette.

Kanskje noen andre kan bekrefte eller avkrefte om man får godt over 100 kW på disse under optimale forhold?



#14
Lading av Tesla / Sv: Forventet hastighet på supercharger?
torsdag 13. august 2015, klokken 21:43
Sitat fra: Kristian O på torsdag 13. august 2015, klokken 09:28
Lada på Dombås i går kveld. Var aleine når vi starta, og fikk kun 89kW. Flytta bilen til en ny lader, men oppnådde kun 90 kW. Batteriet var definitivt ikkje kaldt, sidan vi hadde kjørt ca 25 mil. SOC var vel ca 30%. Innbiller meg at eg har fått høgare effekt tidligere på Dombås i lignende situasjoner.
Når det er sagt så var det absolutt ingen krise. Bilen hadde nok til å reise videre før vi var ferdig likevel  :)

Mener Dombås og også Lillehammer er av de eldre typene som maks gir 90 kW (eller var det opptil ca 100 kW) (mot 120 kW på de nyere).

#15
Model S / Sv: Autopilot eller ikke 70d
søndag 09. august 2015, klokken 11:53
Sitat fra: Hyperstress på søndag 09. august 2015, klokken 08:46

Skjønner ikke at TACC kan gi bedre rekkevidde, da den kjører ganske ineffektivt i forhold til hva en kan gjøre selv.

Du har selvsagt egentlig rett, men for min del blir bedre rekkevidde av å ligge i køen med TACC i 60-80 i 80-sonene kontra å drive med forbikjøringer og ligge i 90-100 i de samme sonene  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA