Ja, ser den.
Disse selges på nett i Norge, av store forhandlere, som vinterdekk til norske forhold.
Er jo direkte villedende?
Spørs om ikke det blir å teste ut Michelin eller samme GoodYear som jeg har på Soulen.
Disse selges på nett i Norge, av store forhandlere, som vinterdekk til norske forhold.
Er jo direkte villedende?
Sitat fra: Mobileum på torsdag 30. november 2023, klokken 09:25Litt skeptisk til å velge vinterdekk som ikke er konstruert for nordiske forhold.
Nordiske piggfrie dekk:
Har en mykere gummiblanding som gir bedre grep på is og snø.
Nordiske piggfrie vinterdekk har ofte en hastighetsindeks R (170 km / t) eller Q (160 km / t) (Hastighetsindeks = dekkets anbefalte maksimale hastighet, se "Dekkskole del 5 - Hastighetsindeks og lastindeks")
Flere siper i dekkets slitebane gir et godt vintergrep.
De nordiske piggfrie vinterdekkene beholder sin utmerkede funksjon selv i ekstrem kulde.
Europeiske piggfrie dekk:
Er primært optimalisert for vått grep og kjøreegenskaper ved høye hastigheter.
Har ofte en hastighetsindeks V (240 km / t) eller H (210 km / t). (Se "Dekkskole del 5 - Hastighetsindeks og lastindeks")
Dekkens hardere gummiblanding gir et dårligere grep i snø og is og kaldt veiforhold.
De har færre sipes, noe som gir større fokus på vannavstøtning enn på optimalisert grep på veibanen.
De europeiske piggfrie vinterdekkene bør ikke brukes i verken Norge, Sverige eller Finland.
Spørs om ikke det blir å teste ut Michelin eller samme GoodYear som jeg har på Soulen.
