Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lygrepol

#1
Elektriske utfordringer / Sv: Helt utladede driv- og hjelpebatteri
tirsdag 21. august 2012, klokken 11:34
Driv batteriet viste 36 km før lading, og jeg antar 12 v-batteriet var ok før lading. Etter lading var 12 v-batteriet helt utladet og ved oppstart ved hjelp av ladekabler til 12 v-batteriet viste drivbatteriene 2 km. Så noe har gjort at strøm ble utladet i løpet av natten. i overkant av 12 timer. Verkstedet kunne ikkke oppdage noen feil, men fikk en strøm av feilemeldinger på leseren på grunn av strømbruddet. Lite nyttig informasjon derfra altså.
#2
Elektriske utfordringer / Helt utladede driv- og hjelpebatteri
lørdag 18. august 2012, klokken 14:29
Min Nissan Leaf, som jeg forøvrig er svært fornøyd med, var, etter det jeg trodde var en natt med lading med anbefalt hjemmelader, helt tom for strøm en morgen. Helt tom betyr så tom at det var null reaksjon på alt, også den elektroniske nøkkelen. Slept etter litt teknisk fomling (alle hjul var låst) til verksted. Etter mer fomling klarte de å sette i gang en hurtilading. De hadde ingen forklaring på fenomentet og jeg kunne kjøre bilen hjem igjen. I natt ble bilen ladet med suksess via ordinær stikkontakt og ladeledning. Det er ingen indikator feil på hjemmeladeren. Den skal prøves igjen ved neste lading (jeg har en mistanke til den). Noen som har en forklaring eller opplevd noe liknende?
#3
Jeg fikk tilbake hele beløpet uten trekk av noen slag. Noe kursendring i løpet av årene, uten at jeg har finregnet på det. Nå lykkelig eier av en Nissan Leaf.
#4
Sorry, endelig har Tesla svart, de godtar ikke bytte av reservasjon fra en person til en annen. De vil ikke ha handel på reservasjonsnumre. Så der forsvinner det kønummeret. Lykke til Tesla!
#5
Nei du har rett, men jeg regner med Tesla etter slik søknad gokjenner et slikt bytte av "bestiller" person. Jeg skal ikke ha noe annet et kostpris fra en eventuelt intr. Om ikke, så ber jeg om tilbakebetaling av dep. fra Tesla ( de tar 10% avgift).
#6
Etter mye vurdering fram og tilbake, vi ønsker å selge, til kostpris, vår reservasjon av  MODEL S
RESERVATION CONFIRMATION NUMBER | #RN010644.
Nr 146 i Norge er rimelig tidlig i "køen". Bilen ble reservert for mange år siden med depositum (ca 30 000 nok). Bilen blir levert med norsk tilpasning til nærmeste avtalt havn (ifølge repr for Tesla) og selvfølgelig gyldig garanti i Norge. Tesla er vel sånn sett den første nettsolgte bilen i verden. Det garanteres full oppfølging fra Tesla's service team på norsk jord (de vil ha info om bilen på nett). Dette er informasjon fra Tesla's salgs kontor i København.

Etter siste oppdatering fra Tesla USA ønsker de på nyåret å få ønsket bilspesifikasjoner fra kunden for levering tidlig vinter 2013 (?).

Vi synes bilen til syvende og sist blir i dyreste laget, selvom alt tyder på at bilen blir ekstremt lekker. Vi har kjøpt en Nissan Leaf.....

Ta kontakt på epost: breivik.paal@gmail.com
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA